Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28664 Snap Er Niks Meer Van Geen Eisprong

• Auteur

Mijn cyclus was nadat ik met de pil gestopt was altijd rond de 34 dagen tot eind november. Toen werd ik opeens op dag 15 ongesteld en de cyclus daarna op dag 19. Ben daarom deze maand met ovulatietesten (sensitest) begonnen. Nou kreeg ik vanaf dag 13 een vaag tweede streepje. Iets duidelijker op dag 17, daarna weer vaag en het duidelijkst op dag 25 = eergisteren, en gisteren weer vaag. En zelfs op zn duidelijkst was het nog net niet even donker als het controlestreepje.
    Help! snapt iemand hier iets van of herkent iemand dit??? Ik begrijp er zelf helemaal niks meer van en ben bang dat ik helemaal geen eisprong heb….
    Sorry voor het vage verhaal maar hoop dat iemand er iets van snapt.
    groetjes Mickey

#2937509 Quote
    quote: mickey83 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-01-2008 09:44:32'));

Mijn cyclus was nadat ik met de pil gestopt was altijd rond de 34 dagen tot eind november. Toen werd ik opeens op dag 15 ongesteld en de cyclus daarna op dag 19. Ben daarom deze maand met ovulatietesten (sensitest) begonnen. Nou kreeg ik vanaf dag 13 een vaag tweede streepje. Iets duidelijker op dag 17, daarna weer vaag en het duidelijkst op dag 25 = eergisteren, en gisteren weer vaag. En zelfs op zn duidelijkst was het nog net niet even donker als het controlestreepje.
    Help! snapt iemand hier iets van of herkent iemand dit??? Ik begrijp er zelf helemaal niks meer van en ben bang dat ik helemaal geen eisprong heb….
    Sorry voor het vage verhaal maar hoop dat iemand er iets van snapt.
    groetjes Mickey

Mickey; Hoe lang was je bloeding op dag 15? Duurde die ongi ook echt net zo lang als anders? Misschien was het een tussentijdse bloeding?! Want als je dag 15 en dag 19 ij elkaar optelt dan zit je weer op een cyclus van 34 dagen.

Wat betreft je ovulatietesten kan het natuurlijk zijn dat je je ei gemist hebt met testen. Bij sommige meiden gaat het heel erg snel en als je dan maar 1x per dag test dan kan je hem missen. Nog net niet even donker kan natuurlijk ook gewoon positief zijn en dan heb je hem wel gevonden. Dat zou betekenen dat je deze maand ongeveer op dag 39 ongi moet worden.

Ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Ik zou als ik jou was nog een maandje testen en alles opschrijven van deze en volgende maand. En als het volgende maand nog zo onduidelijk is kan je het altijd even navragen bij de huisarts.

Groetjes Joyce

#2937512 Quote

Hoi Mickey,

ook ik zit met hetzelfde 'probleem'. Daarom heb ik sinds eergisteren ipv de gewone ovulatietesten een digitale van Clearbleu gekocht (is maar een paar euro duurder  en  te koop bij de etos)  Deze geeft gewoon een overduidelijk antwoord. Je krijgt een leeg rondje te zien bij geen LH-piek en een smile-gezichtje bij een LH-piek. Bij mij dus ook tot nu toe geen piek en dat terwijl ik volgens allerlei berekeningen toch al wel m'n eisprong zou moeten hebben (gehad). Wel ja, ik blijf voorlopig maar even doortesten en afwachten.
    Succes ermee! Hou je ons hier op de hoogte?!
      "prinses"

#2937557 Quote

Als je piek korter is dan de tijd die jij tussen je testen hebt dan kan het zijn dat je geen overduidelijk positieve test in handen hebt.
    Heb deze maand gemerkt (teste rond mijn ei 2*per dag) dat je LH langzamer zakt dan dat het stijgt. Ik heb de ochtend nadat ik positief testte (18.00uur) ook een bijna positieve test gehad,net wat lichter dan de controlestreep. Misschien moet je eens proberen om op een ander tijdstip te testen. Als ik 's ochtends test dan heb ik ook geen geheel positieve test, test ik 's avonds dan wel.
    Hopelijk snap je mijn verhaal nog een beetje.

In ieder geval succes

Natalie

#2937568 Quote

He meiden,
    bedankt voor jullie reacties!
    Heb net een ovulatietest van clearblue gedaan (die van sensitest waren op) en….. 2 even duidelijke strepen!!!!!
    Ben er heel blij mee al vind ik het nog steeds raar dat t zo wisselt (eergisteren vrij duidelijk, gisteren heel vaag en nu even duidelijk als de controlestreep) maar dat maakt natuurlijk niet echt uit!

@joyce: jouw reactie was echt even een "o ja natuuuuurlijk!"-moment! vond die bloeding op dag 15 al zo raar, weinig en kort.  Dus het zal inderdaad een tussentijdse bloeding geweest zijn.

@prinses: jij hebt hetzelfde probleem dus. Al getest vandaag? misschien toevallig ook net vandaag raak haha. Volhouden, het kan dus ook nog komen als je het niet meer verwacht!

@natalie: Vaker per dag testen is een goed idee, ga ik de volgende ronde zeker probreren, al hoop ik natuurlijk dat dat niet nodig is!

Hoe lang zijn jullie al bezig? Voor ons is dit de eerste "echte" ronde, voor ons eerste kindje. Ga er nu dus vanuit dat ik over 14 dagen, 19 januari,  mijn NOD heb. Wanneer is die van jullie?

Ga nu eventjes mijn vent verleiden!
    groetjes Mickey

#2937662 Quote

Hoi Mickey,

Ik ben in augustus gestopt met de pil en dit wordt alweer mijn 5e ronde voor mijn eerste kindje. Ik heb ook net een positieve ovulatietest gehad en ik verwacht ook 19 januari mijn NOD! Ik vind deze 2 wachtweken dus het minst leuke aan het zwanger worden. Ik ben best wel een ongeduldig wat betreft wachten.

Ik klets heel veel op het topic : "forumjunkies" Dus als je gezellig mee wil kletsen ben je natuurlijk van harte welkom!

Heel veel succes met wachten en ik hoop te horen dat je de 19e al een positieve test in handen ebt!

Groejes Joyce

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2937973 Quote
    quote: Joyce_1979 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-01-2008 13:20:15'));

Hoi Mickey,

Ik ben in augustus gestopt met de pil en dit wordt alweer mijn 5e ronde voor mijn eerste kindje. Ik heb ook net een positieve ovulatietest gehad en ik verwacht ook 19 januari mijn NOD! Ik vind deze 2 wachtweken dus het minst leuke aan het zwanger worden. Ik ben best wel een ongeduldig wat betreft wachten.

Ik klets heel veel op het topic : "forumjunkies" Dus als je gezellig mee wil kletsen ben je natuurlijk van harte welkom!

Heel veel succes met wachten en ik hoop te horen dat je de 19e al een positieve test in handen ebt!

Groejes Joyce

Hoi Joyce,
    wat leuk dat we op precies dezelfde dag NOD hebben! Ik vind dit ook een verschrikkelijke periode. Ben net zo ongeduldig haha
    Is dit je eerste ronde met ovulatietesten of gebruik je ze al langer?
    Ik heb nu inmiddels al 3 dagen op rij 2 dikke strepen op mn ovulatietest, begin het bijna raar te vinden dat het zo lang duurt. En sinds gisteren ook bloedverlies, gisteren beetje vaag roze maar vandaag helderrood. Heb wel gelezen dat het vaker voorkomt om wat bloed te verliezen maar heb geen idee hoeveel normaal is.
    Maak me nu dus weer zorgen dat het zo niet gaat lukken!   het is wat.
    jij ook succes met wachten!
    groetjes mickey

#2938030 Quote

Hoi Mickey; Drie dagen al een positieve ovulatietest! dat is best wel lang. Je eitje staat in iedere geval op springen. Ik denk toch echt dat je morgen wel weer een lichtere streep op je test moet hebben.  Ik heb zelf altijd 2 dagen een dikke streep op mijn ovulatietest.  2 dagen daarvoor heb ik een vage streep en de dag erna heb ik al geen streep meer.

Het zou kunnen dat je inderdaad een beetje bloed verliestmet je ovulatie maar daar heb ik zelf  geen last van gehad.

Maak je geen zorgen dat je niet zwanger kan worden! En als je het echt niet vertrouwd kan je altijd je dokter nog even raadplegen.

Dit is trouwens mijn 3e maand met de ovulatietesten.

Groetjes Joyce

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen