Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28672 Wat Zouden Jullie Doen Help

• Auteur

Hoi Meiden,

Ik zit in een moeilijke situatie.
    Momenteel werk ik bij een thuiszorg organisatie waar ik het niet naar mijn zin heb.
    Ik heb daar een vast contract van 20 uur.
    Nou heb ik 2 banen aan geboden gekregen wat me heel erg leuk lijkt.
    Maaaaaaar we proberen al 2 jaar zwanger te worden en gaan in maart naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken.
    Wat moet ik doen??? Gaan voor een van de andere banen of blijven waar ik nu zit met vast contract??
    Mijn vriend werkt momenteel nog via een uitzend bureau die zijn opleiding als vrachtwagen chauffeur heeft betaald dus heeft ook geen vastigheid.
    En als ik dus zwanger ben krijg ik bij mijn huidige werk dus gewoon 20 uur uit betaalt  en bij die andere bedrijven waarschijnlijk niets.
    Mijn huidige werkgever kan mij niet ontslaan tijdens mijn zwangerschap en bij die andere zit ik dan waarschijnlijk nog in proeftijd of half jaar contact.

Wat zouden jullie doen??????

Liefs Bontrie

#2937638 Quote

Hoi Bontrie,

Ik snap je probleem, maar je geeft zelf al aan dat je bij je huidige werkgever het niet meer naar je zin hebt. Je bent al twee jaar bezig met zwanger worden, maar dit is nog niet gelukt. In maart ga je de medische molen in als ik het zo lees. Het wil niet zeggen dat je dan direct zwanger bent. Je hebt nu een vast contract. Misschien kun je bij de nieuwe werkgever ook onderhandelen over een vast contract van 20 uur. Ik zou zelf mijn keuze niet laten bepalen door de plannen die jullie hebben t.a.v. een zwangerschap. De zorgsector schreeuwt volgens mij om personeel dus misschien kun je daardoor wat meer voorwaarden stellen. Als  je op een gegeven ogenblik  zwanger zou zijn en met verlof gaat, komen deze kosten niet voor rekening van de werkgever dus hij hij wordt er financieel niet door getroffen. Hij moet je wel 16 weken missen, maar dat lijkt me wel te overzien. Het krijgen en vasthouden van goed personeel lijkt me een  meer lastige klus voor deze sector.  

Ik wens je veel succes bij je keuze.

Gr. Angie75  

#2937640 Quote

Ik sluit me helemaal aan bij Angie. De zorg heeft mensen tekort en daardoor kan je onderhandelen over je arbeidsvoorwaarden en inderdaad vragen om een onbepaald contract en geen jaarcontract. Iemand die ik ken is manager van een thuiszorgorganisatie en tegenwoordig geeft zij bijna alle nieuwe werknemers een onbepaald contract, zodat er iets meer kans is dat diegene ook daadwerkelijk ben je blijft werken. En inderdaad, het is even vervelend dat je een paar maanden eruit bent en misschien ook eerder in de zwangerschap niet 100% kan werken (bijv. let op met tillen en onregelmatigheidsdiensten), maar de overige jaren ben je gewoon een goede werknemer, waar ze zuinig op moeten zijn.
    Succes verder!

#2937761 Quote

Ik zou op je gevoel afgaan. Is het werk echt niet meer leuk en voel je je niet lekker erbij en denk je dat wel te kunnen bij een nieuwe baan?
    Mocht je ervoor kiezen om voor een andere baan te gaan en ze laten je na een half jaar of een jaar gaan omdat je zwanger bent, dan krijg je altijd nog een uitkering. En na je zwangerschapsverlof zou je denk ik wel terecht kunnen  in een oproeppoel. Financieël moet je je denk ik niet zo druk om maken. Geld komt altijd binnen.
    Ik zou doen wat je gevoel je ingeeft. En als dat is dat je blijft bij een baan waar je je minder prettig bij voelt maar je wel meer zekerheden hebt dan moet je dat doen.

(Trouwens niet in heel Nederland is de vraag naar personeel in de zorg even groot. In het noorden van het land hebben ze een groter tekort dan in het zuiden.)

Succes bij het maken van je keuze!

#2938071 Quote

Hoi Bontrie,
    Moeilijke keuze!
    Ik zie het al volgt: je kan zo graag een kindje willen en misschien lukt dat ook wel. Maar dat is een belangrijk gedeelte van je leven, niet je hele leven. Als jij gelukkig bent op je werk dan voel je je beter en ook dat draag je over aan je (hopelijk!) kindje. Soms moet je een sprong in het diepe maken, zekerheden krijg je niet altijd. Maar ik zou die sprong maken om gelukkiger te worden in je werk!
    Heel veel succes met de lastige beslissing. Hoe denkt je vriend er trouwens over???
    Groetjes, Irene

#2938084 Quote

Dat is zeker een lastige keuze. Ik krijg zelf in maart pas te horen of ik een vast contract krijg of niet. Ik wilde dus ook eerst in maart pas stoppen met de pil, maar later dacht ik: het kan nog jaren duren…waarom niet nu?

Komt het wel en krijg ik de vaste baan niet…dan zien we weer verder. Ik denk dat Irene gelijk heeft en je soms een sprong in het diepe moet maken.

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2939001 Quote

Als ze jou echt graag willen hebben, zullen ze ook bereid zijn om je meer te geven dan een tijdelijk contract. Ik zou niet blijiven zitten waar je zit, zeker niet als je zal zo lang bezig bent om zwanger te worden.

Ik zou bij de onderhandelingen aangeven dat je wel voor ze wilt komen werken maar alleen als je direct een vast contract krijgt. Mijn broer heeft eerder in hetzelfde schuitje gezeten maar dan i.v.m. het kopen van een huis. Hij werd toen ook bij diverse bedrijven gevraagd en heeft een vast contract als eis neergelegd. Hij heeft het zonder veel moeite voor elkaar gekregen.

Wellicht dat het jou ook lukt. Als je lekker in je vel zit, zal een zwangerschap misschien ook sneller komen.

Heel veel succes in ieder geval!!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen