Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28681 Vraagje

• Auteur

Hallo!

Ik ben net nieuw hier dus zal me even voorstellen,
    Ik ben Petra 22 jaar en heb een zoon Brian.
    Mijn vriend en ik hebben besloten dan Brian wel een broertje of zusje mag hebben.
    Morgen ga ik naar de huisarts en laat mijn spiraal eruit halen, maar ben je dan in pricipe meteen vruchtbaar? en in de praktijk, hoe lang duurt het ongeveer dat je zwanger kan worden? Iemand hier ervaring mee??

Alvast bedank!!

Liefs Petra

#2937846 Quote

Hallo Petra,

Ik heb begin december mijn Mirena laten verwijderen.  Je bent dan gelijk vruchtbaar. Wel is het beter te wachten met  "zwanger worden" tot je eerste ongesteldheid.  De uitgerekende datum is dan beter te  bepalen.

Tot op heden nog geen zwangerschap bij ons. Ik ken mijn cyclus nog niet dus ik ga er voor het gemak vanuit dat ik een gemiddelde cyclus heb van 28 dagen. Dat zou betekenen dat ik morgen kan testen.

Tot nu toe heb ik niet het gevoel dat ik ongesteld wordt. Het enige waar ik last van heb is maagzuur (af en toe misselijk),  steken in mijn  buik (meestal links onderin)  en moeite met de ontlasting. Ik denk zelf niet dat het al raak is maar je weet maar nooit. Ik wacht het gewoon geduldig af (ahum). Als ik volgende week nog steeds niet ongesteld ben geworden, ga ik testen. Uiteraard hopen we op een goed resultaat.

#2937848 Quote

Dat is wel even spannend dus! Ik heb wel gehoord dat de ongesteldheid even de tijd nodig heeft om weer op regel te komen, naja ik zie het wel. Morgen word hij eruit gehaald en ik zie wel hoe mn lichaam daarop reageert.
    Wat spannend met die test!! Ik hoop voor je dat het raak is!

#2937855 Quote

We vinden het al spannend vanaf het moment dat we besloten hebben er voor te gaan. Het beste is om er niet aan te denken maar ja, hoe doe je dat. Het wordt voor ons ook nog eens het eerste kindje dus dat is helemaal speciaal voor mijn idee.

Als we 's avonds in bed liggen legt mijn vriend tegenwoordig altijd zijn hand op mijn buik en kijkt me met vragende ogen aan alsof hij zeggen wil: is het al zover?

Er zijn vrouwen die raken bij ronde 2 al zwanger. Het kan dus heel snel gaan na een mirena maar er zijn ook vrouwen die er lang over doen. Of dat dan aan de mirena ligt of aan het ei/sperma dat is natuurlijk de vraag. Uiteraard hopen we dat we ook bij de mensen zitten die bij ronde 2 al zwanger zijn.

Was het maar zover! Om me heen lijkt iedereen wel zwanger te zijn. Voor hen vind ik het erg leuk, daar hoor je mij niet over, maar ben stiekem toch wel jaloers!

#2937856 Quote

Dat heb ik dus ook, alles en iedereen lijkt zwanger, en je hoeft de tv maar aan te doen en er komen baby's in voor, haha. En al zijn wij ronde 1 nog niet eens begonnen, het is nu al spannend. Zelfs nu al legt mn vriend steeds de handen op de buik en zegt: schopt het al? hahaha
    maar ja, eerst nog maar even wachten, al hoe lang dat kan duren 😉

#2937868 Quote

Hey Petra,

Nu ik je berichtje lees kan ik alleen maar lachen. Je beschrijft het precies goed. Je vraagt er niet om maar toch kom je het overal tegen. Je slaat een tijdschrift open, precies op de pagina met babyartikelen e.d. Zo vreemd.

Het vreemds vind ik dat niemand van onze kinderwens afweet en er de laatste weken steeds mensen zijn die vragen: En wanneer kunnen we jullie kindje verwachten?? Zelfs vrienden van mijn vriend die nog helemaal niet met die dingen bezig zijn. Mijn ex vroeg het vorige week ook al hoe lang het bij ons nog zal duren. Alsof het bij ons op het voorhoofd geschreven staat dat we nu toch echt een poging gaan wagen.

Ik ben ook benieuwd hoe lang we het stil kunnen houden als het eenmaal zover is.

Hoe denken jullie daarover?

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2937869 Quote

Haha, ja hier dus precies hetzelfde, aangezien mijn zoontje ook alweer 4 is, en we willen niet dat er te veel leeftijdsverschil tussen zit (mijn zoontje is van een andere papa)

ALS het zover is willen we het eerst wel stilhouden, iig probeer de eerste 3 maand onze mond niet voorbij te praten. Aangezien 1 van de oma's zoiets niet voor zich kan houden van enthausiasme ook tegen de opa's en oma's, maar of we dat vol houden??? Dat is vraag 2, haha.

#2937873 Quote

Nou, ik ben beniewd wanneer we allebei goed nieuws hebben. Ik duim in ieder geval voor je! Misschien weet ik volgende week al wel meer. Ik hoop het zo!

#2938543 Quote

Nee helaas :(, ze konden de touwtjes niet vinden en moet komende woensdag naar de gyn. Hopelijk kunnen ze er dan wel bij, zodat hij er dan uit kan…

Wat jammer dat de test negatief was….. Hoe lang ben je nu overtijd?

Groetjes Petra

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen