Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

zijn er mensen die al ervaring hebben met duo wagens?

• Auteur

Hoi,

Ik ben dus 17 weken zwanger van de 2de.
    En als de kleine geboren word dan is Ray (de eerste) 1 jaar en 9 maanden.

Omdat hij ook nog zo jong is heb ik dus een duo wagen nodig.

Die heb je dus, dat ze naast elkaar zitten en voor elkaar.

Naast elkaar lijkt mij het leukste voor allebei, omdat ze dan lekker kunnen kijken. Maar in de winkel zeiden ze dat de wagen dan naar 1 kant uit zwenkt vanwege het gewicht!

Achter elkaar is dus misscien wel het efficientste. Maar vind die dus niet zo mooi.

Hebben hier al mensen ervaring mee?

Groetjessssssssss Ellen

#3097270 Quote

Ik heb vorige week een duowagen van Top Mark gekocht (achter elkaar zittend). Als mijn tweede wordt geboren, is mijn eerste 17 maanden, vandaar dat wij ook voor een duowagen gaan.

Zelf vind ik een achter elkaar zittende duowagen praktischer (kunt makkelijker door winkeldeuren etc. en zelf vind ik ze ook mooier (ogen wat compacter dan een wagen waar ze naast elkaar zitten). Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Toevallig waren we afgelopen zondag in de dierentuin en heb ik eens zitten opletten op de duowagens. Er waren er behoorlijk veel, dus ik kon goed vergelijken. De naast elkaar zittende wagens, daar zaten toch voornamelijk de tweelingen in en in de achter elkaarzittende wagens de kinderen van verschillende leeftijden (misschien inderdaad i.v.m. het gewichtsverschil, dat de naastelkaar zittende wagen dan naar één kant gaat hangen en daarom de meeste mensen met twee kinderen van verschillende leeftijden voor een achterelkaarzittende wagen kiezen). Maar het was natuurlijk een momentopname afgelopen zondag. Dus het kan best toeval zijn dat daar in de naastzittende wagens eigenlijk altijd tweelingen zaten. Misschien als je in de stad gaat kijken, dat dat weer anders kan zijn.

#3097272 Quote

een kennis van mij had ook 2 kids vlak na elkaar.
    die heeft gekozen voor een wagen naast elkaar.
    Dit omdat je bij een wagen achter elkaar de zwaarste altijd voorin zet.
    Als je dan een steop op wilt moet je over de hele lengte het gewicht van de zwaarste tillen om de stoep op te komen. Dit kan best zwaar zijn, zeker als je zelf niet supergroot of sterk bent.
    Tegenwoordig zijn de wagens naast elkaar lang niet meer zo breed als vroeger en kom je een deur makkelijk door.

succes met kiezen

gr
    mirinda

#3097279 Quote

hi,

Mijn zusje heeft een duo wagen achter elkaar, haar 2 kindje is geboren nog voor de eerste een jaar was. Haar bevalt het goed.
    Ik loop er ook regelmaatig achter en rijd echt fijn helemaal niet zwaar of zo.

Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct