Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

hoge bloeddruk

• Auteur

Hallo allemaal,
    4 jaar heeft het geduurd om sucsesvol zwanger te raken! 2 miskramen en veel  hormoonbehandelingen later ben ik nu 36wk en 1 dag zwanger van een dochter! Omdat ik hoge bloeddruk patient ben (al jaren) bleef ik onder controle van de gynecoloog. Ik heb echt een ontzettend lieve (vrouwelijke)gynecoloog, vind het iedere keer weer een feest om op controle te gaan. Ik ben zo ontzettend trots op mijn lichaam dat ik, ondanks vele complicaties, een zorgeloze en perfecte zwangerschap heb tot nu toe. Ik loop nog steeds zonder medicijnen!! en mijn bloeddruk is tijdens de zwangerschap nog nooit zo  laag geweest. Alleen sinds vorige week is mijn bloeddruk omhoog geschoten, niet raar natuurlijk zo tegen het einde aan, maar wel meteen veel te hoog. Moet nu dus absolute rust houden en 2 keer in de week op controle komen (bloed prikken en urine inleveren) ik heb gelukkig helemaal geen symptomen tot dusver dat het de verkeerde kant op gaat, hou geen vocht vast, niet misselijk, geen hoofdpijn en dergelijke. Wie heeft er ervaring mee, met hoge bloeddruk tijdens je zwangerschap? Mijn gynecoloog vertelde dat je lang niet altijd symptomen hoeft te hebben, maar dat er toch vanalles aan de hand kan zijn. Ik maak me niet te druk erover, omdat ik weet dat wanneer het nu "fout" zou gaan, het niet schadelijk is voor mijn kleine meid om de bevalling in te gaan leiden, daar hou ik me maar aan vast! Volgende week gaat mijn gynecolooog 3 weken op vakantie, erg jammer, want dan is ze vrijwel zeker niet bij mijn bevalling!!

Groetjes Monique

#3097289 Quote

Hoi ,ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad ,ik had ook geen klachten.
    Na plusminus twee weken zei mijn vk dat als het niet veranderde ik moest worden opgenomen in het ziekenhuis.Na 3dagen moest ik me weer melden bij haar. Ik bloednerveus,(allergie tegen het ziekenhuis).Wat bleek: hij was in eens weer gezakt!
    GROTE OPLUCHTING
    Helaas tot mijn grote spijt moest ik tijdens het persen toch nog met spoed naar het ziekenhuis.
    Ondanks dat een prachtig kerstkado :een wolk van een zoon!!!
    Dus geen zorgen ,je bloeddruk kan ook spontaan weer zakken.
    Ik wens je veel sucses,
    Liefs Wendy (27 wk zwanger)

#3097300 Quote

Hoe herkenbaar! Heb zelf vanaf het begin van mijn vorige zwangerschap hoge bloeddruk gehad, begon rond de 80, maar uiteindelijk kwam deze dan toch boven de 100. Inderdaad eerst nog een aantal weken om de 2 dagen langs het ziekenhuis geweest met een plasje, maar in week 38 toch een week opgenomen. Tijdens mijn verblijf steeg de onderdruk tot 114 dus lag ik al klaar op de verloskamers maar gelukkig zakte deze weer. Ook bij mij had de hoge bloeddruk niets te maken met zwangerschapsvergiftiging, maar puur met het feit dat ik altijd een hogere bloeddruk heb en dat deze tegen het einde van de zwangerschap gewoon heeeel hoog werd. Na een week ben ik ontslagen en nog een week thuisgelopen. Ik moest wel in het ziekenhuis komen bevallen omdat ik inderdaad was 'overgenomen' door de gyneacoloog. En na de bevalling moest ik 2 dagen blijven voor nacontrole voor mezelf ivm bloeddruk. Al met al niet een heel prettige periode, maar met mijn kindje was gelukkig alles gewoon in orde en het ging dus om mijn veiligheid.
    Nog even doorzetten, je bent er nu bijna, en probeer gewoon zo rustig mogelijk te doen. Eventueel zijn er ook medicijnen verkrijgbaar, ik had zelf de Aldomed.
    Succes,
    Suzanne (24 weken zwanger!)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct