Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1,5 week Dominicaanse republiek en…

• Auteur

Ja over 1,5 week zitten we in de Dom. Rep., Maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen en laten, er zit van alles bij, waaronder duiken , dit lijkt me doodeng, maar zal ook wel heel mooi zijn, weten jullie of dit en andere sporten dingen wel mogen, want ik hoorde ook dat je voor de 3 maanden niet naar de sauna mag gaan

#3097317 Quote

Ik zou je even goed voorlaten lichten wat het duiken betreft. Caisson ziekte is voor jezelf gevaarlijk, maar ik heb geen idee of dat in lichte vorm waar jij niks van merkt misschien schadelijk is voor je baby. Misschien alleen als de placenta functioneel is, maar dat zou ik even navragen als ik jou was.
    groeten Elke

#3097318 Quote

Hoi

Duiken mag je niet als je zwanger bent, dit ivm met het drukverschil. Snorkelen mag wel, misschien is dat een optie om te doen…

Fijne vakantie!

#3097319 Quote

dan ga ik de huisarts maar even bellen of het kwaad kan!

#3097328 Quote

hoi,
    Ik geloof al niet meer dat je de huisarts hoeft te bellen, ik heb een mooie site gevonden
    gaat dus over die caisson ziekte waar ik het eerder over had:

http://www.duiken.nl

dan medsich (links in de kolom)

dan vouwen en duiken

en dan kiezen: zwanger en duiken.

Duiken niet doen dus, trouwens snorkelen is ook super gaaf. Als er geen koraal is dicht bij de kust laat je dan met een bootje naar het koraal brengen. Hardstikke leuk!
    groeten Elke

#3097330 Quote

Het stond ook in het boekje over zwanger zijn wat ik van mijn vk had gehad op het eerste gesprekje. NIET DUIKEN

Maar zonder dat zal het op de Dominicaanse Republiek ook goed toeven zijn he!

Groetjes
    Wasabimammie!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3097331 Quote

Oh ik zie dat je nog vraagt waar je nog meer mee uit moet kijken. Volgens mij moet je met harde balsporten ook uitkijken, maar dat is natuurlijk meer dat je niet zo'n bal in je buik krijgt ofzo. Sauna wordt inderdaad ook afgeraden, net als langdurig zonnen. En cocktails ook niet he   maar volgens mij kan je er ook heerlijk eten en genieten!

Veel plezier!

Groetjes
    Wasabimammie!

#3097366 Quote

Hoi ,

Wil je even laten weten dat je niet mag duiken tijdens de zwangerschap , dit met name het druklverschil in je lichaam. Ook omdat er nog nooit onderzoek is gedaan naar de gevolgen voor het ongeboren kind.
    Risico's zijn niet bekend ert is namelijk nog nooit een vrouw geweest die zich heeft aangemeld om te laten testen voor onderzoek.
    Maar er zijn vast veel andere mooien dingen zoals zwemmen met dofijnen daar ook deze diertjes kunnen reageren op je baby in je buik.

succes, ben je wel gevaccineerd je het namelijk wel risico om iets op te lopen en nu met je zwangerschap zou ik niets uit sluiten,

je bent toch eerder vatbaar en met hepatitus a thuiskomen heb je nu niks aan

fijne vakantie en succes

monique

#3097384 Quote

Hai,

Wat toevallig, ik ga ook over een dikke week naar de Dominicaanse Republiek.
    Zondag 20 aug. vertrekken we.
    Drie jaar geleden zijn we er ook geweest, helemaal super is het daar.
    Duiken zou ik zeker niet doen, ik lees overal op internet dat dat niet mag. Snorkelen mag wel (moet je zeker doen, is erg mooi en leuk). Dolfijnen voelen het aan als je zwanger bent, ze praten dan met je kindje (heb ik gehoord).
    Verder gewoon rustig aan doen, luisteren naar je lichaam en genieten.

xx Nicole

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct