Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Buikje

• Auteur

Hoi meiden,
    ben zwanger van ons eerste kindje, nu in de vijfde week.
    Ik ben zelf vrij slank en vroeg me af vanaf wanneer het normaal is dat je een zwangerschapsbuikje krijgt. Zal misschien ook wel per vrouw verschillen?

Alvast bedankt !!
    -xxx- Simone

#3097349 Quote

Hai Simone

Volgens mij is dat idd erg verschillend. Ik ben morgen 14 weken en begin nu pas een zichtbaar buikje te krijgen. Mensen die me niet kennen, zullen het waarschijnlijk nog niet zien, maar bekenden zien het al wel. Ik zelf en mijn man zien het natuurlijk al langer, maar dat was zonder kleren. Het was als een hele volle blaas, zo'n bolletje onderin.
    Ik verwacht dat het dus nog wel even zal duren bij jou. Maar het verschilt heel erg, dus misschien ook niet…

(op de kermis zag ik hordes tieners rodnlopen met meer buik dan ik… en dan ook nog met een lage heupbroek en strakke korte topjes. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er zo bij te lopen nu…)

#3097351 Quote

Het verschilt inderdaad heel erg. Niet alleen per persoon, maar ook per zwangerschap. Bij mijn eerste kreeg ik pas rond 5 maanden een buikje. En deze keer was het zeker met 2 maanden al een beetje te zien. Dus er is weinig over te zeggen.

Liefs Maria
    35 weken zwanger van 2e zoontje!

#3097361 Quote

Hoi Simone,

Ben nu 19 weken zwanger van de eerste. Voor mij dus ook alles nieuw. Ik ben ook vrij slank maar daardoor kan ik het zelf heel goed zien. Vooral als je plat op je rug gaat liggen. Het ziet er dan uit als een half voetballetje van helemaal onder tot aan mijn navel. Als ik sta zie je niks maar dat komt nog wel denk ik. Ik kon pas wat zien met 15 weken. Maar ik denk dat het bij iedereen heel anders is.

Groetjes

#3097362 Quote

Hi,

Ik ben vandaag precies 9 wkn zwanger 🙂

Bij mij kun je al een lichtelijk buike zien, ookal is het wormpje nog maar 3 cm..
    Je baarmoeder is aan het groeien, en je darmen hebben hierdoor minder plek en komen in de verdrukking… dus buikje heb ik al wel.

Een kennisje van mij, was 12 weken zwanger en had echt al een toeter!
    Denk echt dat het per persoon, én zwangerschap anders is.

Liefs

#3097374 Quote

hoii

bij mij duurde het wel een tijdje, maar ik had al een klein buikje van mijzelf me buik gaat nu wel zichtbaar groeien ik ben zaterdag nl al 28 weken van me eerste kindje.

groetjes Lindyxx

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3097382 Quote

Hai,

Ik ben 17 weken zwanger van mijn 1e kindje. Ik heb nu al best een buikje. Draag zelfs al buikbanden. Ik ben vrij slank. Ik begon rond de 10 weken al een klein buikje te krijgen. Vrienden en familie meenden toen ook al wat te zien.
    Ik heb nu dus al een bol buikje. Alleen maar leuk, dan ziet tenminste iedereen dat ik zwanger ben.

xx Nicole

#3097488 Quote

Hallo,
    ik ben nu 14 weken zwanger en vandaag zei mijn vader ineens hee ik begin je buikje te zien hihi ik was helemaal trots want ik loop al weken tegen mijn vriend te zeuren of hij al wat ziet.
    ik   merk het ook aan mijn broeken die zitten niet meer lekker of mijn buik hangt erover heen.

groetjes,
    marike

#3097496 Quote

hay hay,

bij mijn eerste zwangerschap was er met 5mnd eindelijk een bolltje te zien!!
    (het is niet leuk als mensen vragen waar je zwanger bent)
    nu ben ik 7wkn zwanger van nummer twee en ben al een heeeeeel klein beetje dikker aan het worden!!
    ik ben zelf ook lang en slank!!
    1.80&60kg.

groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct