Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Harde buiken

• Auteur

Hoe voelt dat precies.

Ik zit vandaag in de 24ste week. 6e maand dus. Ik merk nu dat als ik bijvoorbeeld in de tram zit en ik sta op om uit te stappen dat mijn buik samentrekt lijkt wel alsof er iets zwaars onderhangt
    Het is geen pijnlijk gevoel ofzo maar wel erg onaangenaam…het doet net niet pijn zeg maar…alsof mijn buik uit elkaar kan ploffen…

Ik heb dat nu elke keer als ik opsta en ga lopen ofzo… ZIjn dat harde buiken???

Liefs Aicha.

#3097376 Quote

Dat zijn inderdaad harde buiken. Dus iets rustiger doen met opstaan enzo. Je buik voelt op dat moment ook echt keihard aan, tenminste dat is bij mij zo. Als je ligt en wilt opstaan is het het beste om eerst op je zij te draaien en dan voorzichtig op te staan. Als je er heel veel last van hebt, is dat een teken dat je het rustiger aan moet doen.
    Veel succes.

Liefs Maria
    35 weken zwanger van 2e zoontje!

#3097385 Quote

Hoi,

Dat heb ik zelf ook en dan m.n. bij het op mijn rug liggen, gaan staan, stukje lopen of fietsen. Dat heb ik vanmiddag nog eens bij de verloskundige aangekaart en zij zei dat ik er wel 70 op een dag mag hebben (oké, erg overdreven misschien) zolang er maar niet een bepaald ritme inzit zoals bij een bevalling (dus niet om de  zoveel minuten).  Als dat niet is, dan kan het allemaal geen kwaad.

Jolanda
    27+3 weken zwanger

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct