Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Nog ledikantje of een junior bedje voor de 1ste nu de 2de komt?

• Auteur
    Hoi zwangere dametjes,

Hier ben ik weer met nog een brandende vraag!

Ray (de 1ste) is strakjes 1 jaar en 9 maanden, nu zitten wij heel erg te twijfelen om hem over te zetten naar een gewoon bedje of toch nog een nieuw ledikantje halen voor de 2de!

Omdat hij nog zo jong is ben ik bang dat hij constant uit bed gaat komen. Want de 2de komt zolang bij ons op de kamer liggen en gaat uiteindelijk bij Ray op de kamer slapen.

Heeft iemand hier goede of slechte ervaringen mee?

Groetjessssss Ellen

#3097426 Quote

Onze oudste meiden schelen 16 maanden, de jongste heeft nog 3 maanden in een wieg geslapen en toen is is oze oudste (toen dus 19 maanden) overgegaan naar een junior bed. Gewoon doen en niet te veel poespas van maken is mijn ervaring. Bij ons ging het gewoon goed.

Miep

#3097430 Quote

Hoi Miep,

Kwam ze niet iedere keer uit haar bedje dan?

Maar misshien dat het wel makkelijk is ook, want dan huilen ze bijna niet meer als ze uit bed willen. Ze kunnen zelf naar ons bed toe komen om verder te slapen!

Groetjessssss Ellen

#3097482 Quote

ons zoontje was wel iets ouder toen hij overging naar een juniorbed, net 2 jr. Ik was ook heel erg bang dat hij uit z'n bedje zou komen, omdat z'n neefje dat ook constant doet. Maar van te voren hebben we duidelijke afspraken met hem gemaakt dat hij moet roepen als er iets is en ook 's ochtends pappa of mamma moet roepen als hij wakker is. Eén van ons gaat dan naar hem toe. Tot nu toe werkt dit perfect, hij komt niet zelf uit bed. Ik heb wel zo'n klein hekje aan de zijkant zitten van z'n bedje tegen het er uit vallen, maar al hij wil kan hij er zo overheen klimmen of via de achterkant van z'n bedje er uit.

Groetjes,
    Josie
    34w+3d

#3097512 Quote

Elen,

nee het viel heel erg mee dat uit haar bed komen. Ook mijn jongste dochter hebben we met 20 maanden overgedaan naar een junior bed, en ook datging weer prima.

Het was van voor de nany tijdperk, maar ik heb wel die methode toepast.

In bed leggen, vast ritueel. Nog één ker terugleggen met de boodschap dat het toch echt nodig was.
    Ben de eerste drie dagen voor de deur gaan zitten, daar schrokken de dames van toen ze de deur open deden en gewoon zonder al teveel poespas weer in bed werden gelegd.   Na die 3 dagen was het klaar.

Maar of je je kind nou met 18 maanden, 24 maanden, 30 maanden of 48 maanden overdoet naar een ander bed, je moet er een keer doorheen.

Vooral consequent zijn en dat grote bed niet al te veel uitvergoten door vooraf heel veel poespas te maken.

Succes meiden.

Miep

#3097546 Quote

hallo, onze oudste was 1,5 toen de tweede geboren werd en door haar hadden we ook een junior bedje gekocht alleen dan een die je eerst nog als (groot) ledikant kon gebruiken!   (dit blijken duitse maten te zijn!?) Dit was voor ons de oplossing, ze lag hier al voor de geboorte van de tweede in en voor haar voelde het dus ook echt als haar bed. Later toen ze ongeveer 2 jaar was hebben we het ledikant omgetovert tot een normaal bed en dat werkt nog steeds prima.

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct