Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

tonijn

• Auteur

Ik vroeg me af of je gewoon tonijn en dergelijke uit blik mag eten?
    Ik heb geen idee, julli?

#3097484 Quote

ja hoor, dat mag je gewoon eten
    groeten Stephanie (39+4)

#3097521 Quote

Hoi,

Geen idee, maar er moet me wat anders van het hart:
    bij de tonijn vangst sneuvelen ongelooflijk veel dolfijnen in de netten. (dolfijnen jagen in groepen op de tonijn). Ze komen ook in de sleepnetten terecht en aangezien ze geen kiewen hebben maar longen zijn ze al  gestikt als de vissers ze eruit halen.
    Vandaar dat ik geen tonijn eet.
    Zo is natuurlijk over elke vis of vlees soort   wel iets te vertellen, maar het voelt gewoon niet goed.
    groeten Elke

#3097529 Quote

Inmiddels heb je ook tonijn die dolfijn vriendelijk gevangen wordt hoor. Helemaal die in blik zit. Je kunt het zien op de verpakking van de blikjes of ze eraan doen.

Groetjes
    Wasabimammie!

#3097550 Quote

Als we dan toch gaan moraliseren: kijk ook eens op http://www.goedevis.nl
    groeten eLKE

#3097552 Quote

Ik geloof dat je dan ook geen kip meer moet eten…want die kippen leven ook op een kluitje voor ze geslacht worden….en de koeien worden ook niet op zo'n leuke manier geslacht……ik zie het maar wat luchtiger allemaal…dit is het leven en geniet van alle vlees en vis die ik lusthoe ze gevangen of geslacht of afgemaakt worden denk ik maar niet aan…..want dan is het eind zoek.

Groetjes Gea

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3097555 Quote
    quote: wasabimammie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-08-2006 12:04:58'));

Inmiddels heb je ook tonijn die dolfijn vriendelijk gevangen wordt hoor. Helemaal die in blik zit. Je kunt het zien op de verpakking van de blikjes of ze eraan doen.

Groetjes
    Wasabimammie!

Helaas is er totaal geen controle op deze manier van tonijn vangst en blijkt na onderzoek van keuringsdienst van waarde (programma van de rvu) dat er weinig tot geen verschil is in de manier van vis vangst en sterven nog steeds dolfijnen ondanks dat keurmerk.

Ok ik ben niet zo dat ik helemaal geen tonijn meer eet hierdoor , net zo min dat ik mijn stukje vlees niet laat staan (want deze dieren sterven ook dier onwaardig en ook hierin kan er veel veranderd worden).
    Op die manier zou je namelijk helemaal niks meer kunnen gaan eten of leer dragen. We zijn te ver van de natuur af komen te staan en dit zijn daar oa. gevolgen van.
    Wat dacht je (om de discussie nog even wat verder op te voeren) van de gemanipuleerde soja bonen? Kon je een aantal jaren nog voor produkten kiezen waar dit niet in zat (men moest aangeven als er gemanipuleerde soja gebruikt was op de verpakking) hoeft men dit nu niet meer te vermelden. Waarom? Omdat bijna alle soja gemanipuleerde soja is en door de gewone soja heen komt te zitten. Bedrijven die garanderen dat ze geen gemanipuleerde soja gebruiken liegen want dit kan niet meer gegarandeerd worden. (Eigenlijk hetzelfde verhaal als de tonijn en de dolfijnen die door deze vangst omkomen).

Groet Xanthe

#3097640 Quote

Sorry hoor maar dit is een forum over zwanger zijn en niet over wat mensen wel en niet mogen eten omdat er dieren mee sterven.
    Iedereen heeft zijn eigen mening ergens over en dat is ook terecht maar die mag ook iedereen verkondigen dus als iemand het niet eens is met jou stelling Elke moet je dat ook accepteren
    groetjes Sanne 12 weken en 1 dagje zwanger

#3097646 Quote

hoi,
    mijn opmerkingen waren zeker niet lullig bedoeld hoor! Tuurlijk mag iedereen weten wat tie doet, ik kon het alleen even niet laten
    groeten ELKe

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct