Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zwangerschapsverslag / 20 weken screenings echo

• Auteur

Hallo allemaal,

Al een tijdje hebben jullie niks meer van mij gehoord. Zoveel mailtjes die ik nog wilde beantwoorden maar dat komt nog.
    Voor nu even vast een update over mijn zwangerschap.

De grote 20 weken echo gisteren was helemaal prima. Alles is opgemeten en genoteerd.
    We konden niet erg veel zien op het scherm omdat ik een stevige buikwand heb, en ons frutselke lag met het hoofdje en buikje omlaag te slapen, dus het duurde geen half uur maar 15 minuten.
    Waarin de echoscopiste toch alles kon zien wat ze wilde zien.
    Verder vroeg ze ons of wij het geslacht wilde weten en op ons JA GRAAG  meende ze iets te zien bungelen tussen de beentjes dus het is een jongetje!
    Maar dat is pas met zekerheid te zeggen na de bevalling.

Dr. Schoot was tevreden over de cijfers. En wij waren dol gelukkig. Weer een zorg minder, hoewel natuurlijk niks te voorspellen valt. Maar voor nu geen enge dingen geconstateerd en de groei verloopt volgens planning. Ik heb al een flinke buik.
    Ook met mij gaat alles qua gezondheid prima, naast de normale zwangerschapskwaaltjes waar ik de hele zwangerschap wel aan vast zal zitten.
    Maar ik klaag niet, ben veel te blij met deze tekenen en dat alles goed gaat.
    Ik ben alleen deze week verkouden geworden maar dat mag de pret niet drukken.
    Wat Gravitamon, Thijmsiroop voor de keel en warme melk met anijs en honing ertegenaan doet het goed. Andere geneesmiddelen (zelfs Natterman hoestsiroop) zijn uit den boze, dus ik hoop er met een weekje wel vanaf te zijn.

We zijn nu klaar met de verbouwing (sinds oktober 2005) en de zolderkamer is een droomslaapkamer geworden.
    Nu nog de oude slaapkamer leeghalen en omtoveren tot hobbykamer-opslagruimte, de kapsalon weer terug toveren tot kapsalon, en de babykamer inrichten.
    Het zeil voor de vloeren ligt al in de gang te wachten.
    En ik mag nu eindelijk de babykamer (voorzichtig) verven met alle ramen open. Luc heeft het hele huis al gedaan dus die zal blij zijn met alle hulp die hij kan krijgen. 😉

Sinds we vorige week gratis bij het maandblad Kinderen een Babysound als welkomstcadeau kregen (doptone) kunnen wij ons geluk niet op.
    http://www.babysound.nl
    Het hartje horen wanneer we maar willen, prachtig!

Verder ga ik nog steeds iedere 2 weken naar de verloskundige en mag ik in week 28 weer terugkomen bij de gynaecoloog voor een 28 weken echo.
    Ik voel me echt net een prinses die in de watten wordt gelegd.
    Luc brengt me bijna alle dagen ontbijt op bed, de schat, zodat ik de ochtenden lekker kan luieren.
    Vanaf volgende week ga ik weer de middagen aan het werk, na 5 weken vakantie te hebben gehad. Die zijn omgevlogen.
    Twee weken daarna vlieg ik met Oma 10 dagen naar Rome waar mijn ouders 4 weken zijn.
    Het leven ziet er goed uit! 🙂

Kom kijken en lees alles op mijn babyinfo club.
    http://familie.clubs.nl/babyinfo

Groetjes,
    Florinda

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct