Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Effe ei kwijt: uitgeput.

• Auteur

Hoi allemaal. Ik moet effe spuien.
    Ik ben nu 29 weken zwanger van mijn tweede kindje en ben erg rond. Mijn eerste kindje is 16 maanden. Ik werk nog steeds 36 uur per werk en ga op mijn fiets naar het werk (half uur heen en half uur terug), omdat ik geen eigen auto heb. Verder ben ik bezig met een promotie, waarvoor ik nog heel veel moet doen. Verder doe ik ook de administratie op mijn man's werk en nu ben ik echt uitgeput. Maar ik moet nog 5 weken tot mijn verlof begint. Hoe hou ik dit vol? Kennen jullie dit?

#3097485 Quote

Hoi hoi,

hoe hou je het vol? Ik heb het niet zo druk als jou en ben pas 6 1/2 week zwanger en ben nu al op!
    Ik denk dat je eigenlijk te veel hooi op je vork neemt.
    Kun je niet een paar vakantiedagen opnemen zodat je of een paar dagen vrij bent of een paar halve dagen gaan werken tot aan je verlof. Je moet denk ik echt even aan jezelf en die kleine in je buik denken, aan een oververmoeide mama heeft niemand wat, toch?
    Wel knap dat je dat allemaal doet hoor.

Liefs

#3097506 Quote

Hoi!

Zo herkenbaar.. die laatste loodjes! Ik werk in de wijkverpleging en had mijn laatste weken die heerlijke tropische hitte.. Gelukkig bestond bij ons de mogelijkheid om voornamelijk vroege diensten te draaien, dus tot 12 uur en ook tot het moment dat de hitte echt toe ging slaan.. Maar als ik hele dagen op pad had gemoeten, had ik het niet getrokken en me ziek moeten melden voor halve dagen. Het was zwaar door  de drukke en lichamelijk zware diensten. En in je hoofd ben je toch aan het aftellen!

Gelukkig is het nu minder warm, maar ik herken heel goed je gevoel van 'hoe ga ik het eind van deze dag halen en ik moet nog 6 weken..'. Mijn advies: neem wat gas terug en geef je grens aan. Als het niet meer gaat, trek dan aan de bel, want het is heel normaal! Je kunt gewoon niet meer zoveel als je gewend bent om te doen.
    Trouwens.. als je verlof ingaat heb je datzelfde gevoel nog een tijdje.. je wilt alles doen, maar er komt nooit genoeg van je handen!

#3097508 Quote

nou ik begrijp niet hoe je het vol houd ik ben 29 weken en maandag 30 ik was in maart ontslagen en heb nu effe geen werk maar mn man werkt fulltime maar ik moest vanmiddag er gewoon bij gaan zitten bij pannen koeken bakken en ik heb last van suiker en mn yzer was te laag ben elke dag hellemaal uit geput en doe het rustig aan begrijp niet hoe jij het vol houd ik zou maar een stukkie rustiger aan gaan doen want is niet goed je bent al 29 weken en is niet goed voor je nu vol uit gaan en al kan het niet anders zou ik toch met je baas gaan praten en of je hulp kan krijgen groetjes majorie

#3097651 Quote

Jammer dat je jezelf zo uitput! Straks ben je met verlof en ben je helemaal opgebrand! Teveel stress en druk is echt niet goed voor je kindje!!! Mijn motto is geniet van je zwangerschap, ik ga alleen werken als ik me goed voel en probeer alle rust die mn lichaam nodig heeft te geven! Ik merk dat iedereen erg begripvol is m.b.t de zwangerschap dus niemand zal het je kwalijk nemen als je een stapje langzamer gaat! Succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct