Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ervaringen Kraamfeest

• Auteur

Hoi Meiden,

Wij zitten eraan te denken een kraamfeest te geven. We hebben allebei een grote familie en willen daarom een zaaltje afhuren om een kraamfeest te houden.

Wie van jullie heeft zelf wel eens een kraamfeest georganiseerd? En hoeveel weken na de geboorte doe je dat?

Groetjes Sabine

#3097632 Quote

Hoi,

Enige weken geleden ben ik op een kraamfeest geweest!
    Was erg leuk, maar wat ik wel van de nieuwe moeder hoorde, was dat ze het erg jammer vond dat ze niet iedereen (evenveel) aandacht kon geven.
    En dat het hierdoor leek op een verjaardag.
    Voordeel vond ze dat ze alles in één keer had gehad.

Groetjes.

#3097650 Quote

Hoi,
    Bij mijn zoontje (nu 9mnd) heb ik een kraamfeest gegeven. Meestal geef je die zo'n 6-8 weken na de geboorte. Dan ben je zelf ook weer lekker op de been. Wij hebben buiten de drank en serviesgoed(via partyservice)  alles zelf geregeld. We hadden beschuit met muisjes, wat eenvoudige hapjes en sandwiches gemaakt. We hebben de ruimte in de kleuren van het geboortekaartje versierd. Ik vond het ideaal! Het was mijn derde kindje en ik vond in vergelijking met de eerste twee de rust na de bevalling een verademing. Zo konden we rustig aan elkaar en de nieuwe situatie wennen. Het feest is wel druk maar ik vond het ook erg gezellig. en iedereen had tijd om de kleine te bewonderen. Achteraf hebben we alle cadeautjes uitgepakt (we hadden erop genoteerd van wie we het hadden gekregen) en dat was ook een feestje op zich. We hebben de datum en tijd van het feest op geboortekaartje gezet en alleen de mensen gestuurd die we op het feest wilden hebben! Ging allemaal perfect!
    Succes ermee.
    Suzan

#3097673 Quote

hey,

Wij hebben 2wkn na de geboorte van onze dochter een kraamWEEKEND gegeven.
    Gewoon thuis en mijn schoonmoeder en schoonzus deden de drankjes enz.
    Heel gezellig en alle visite wisselde elkaar af!!
    Nadeel we waren dood moe na dat kraamWEEKEND!!
    Misschien voor jullie met een grote famillie ook een goed idee!!

Groetjes en succes  liek

#3097674 Quote

PS.mijn man had na het weekend een weekje vrij genomen om met z`n drieen bij te komen!!                          

groetjes liek
                                               7 wkn zwanger van de 2de

#3097698 Quote

Bedankt voor jullie reacties.

groeten Sabine

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3097735 Quote

Wij hebben 2 zondagen gepland met 1 week rust ertussen. Dus zondags feest, die zondag daarop geen feest en die zondag daarop weer wel feest. Van 14.00-17.00.
    3 Uurtjes is lang zat en heb je 's ochtends nog lekker met je gezinnetje om je erop voor te bereiden, nog even te rusten ook. En 's avonds is ook iedereen weer weg. Ideaal eigenlijk. Mijn ouders hielpen met hapjes en drankjes.

Een nadeel is inderdaad dat je lang niet iedereen persoonlijke aandacht kan geven, maar na mijn bevalling had ik daar toch geen enkele behoefte aan.

Het idee dat je elke dag mensen over de vloer hebt en die ook nog eens blijven plakken (dus niet weten wanneer ze weg moeten gaan)… moest ik niet aan denken.

Ben weer zwanger en denk er weer over om het weer op deze manier te doen. Het is 2x 3 uurtjes even een drukke boel, maar dan ben je er ook vanaf. Klinkt even heel onaardig, maar wat ik al schreef… na mijn bevalling kon ik weinig mensen luchten of zien en wilde ik maar 1 ding: RUST!

#3097752 Quote

hoi wendela,
    ik vind jouw optie ook nog niet zo gek: twee dagdelen waarop iedereen kan komen. Ik ben nu 8 weken zwanger van de tweede en kan nu al opzien tegen die maandelange stroom, liefbedoelde, bezoekjes, waar je echt hondsmoe van wordt.
    ik ga het thuis meteen in de groep gooien!
    bedankt voor je tip.
    greet

#3097755 Quote

hoi hoi!

Een kraamfeest is op zich leuk maar ik zie niet iedereen uit onze kringen bij elkaar zitten en onszelf dan zo zitten met dat popje en iedereen druk doen enzo. Voordeel is inderdaad dat je het dan hebt gehad maar voor sommige mensen wil ik juist veel tijd nemen en dat lukt dan weer niet.

Wij hebben besloten een rooster te maken. Als de kraamhulp weg is dan is mijn man een week vrij, in die week en de tijd daarna maken we een rooster. Op het kaartje komt te staan dat we de eerste week met zijn 3-tjes willen zijn en dat mensen kunnen bellen als ze daarna langs willen komen. Als ze bellen roosteren we ze in. Sommigen kunnen we wel combineren met elkaar.

In het rooster worden rusttijden geblokt en eindtijden aangegeven.

Tja, ik ga mezelf niet laten leven na een bevalling, mensen hebben straks 40 weken moeten wachten (gemiddeld, geen idee hoe lang het wordt, haha), dus dan kan een weekje of 1,2,3 er ook nog wel bij!

En ik wil in alle rust kunnen wennen aan al het nieuws, ik heb veel last van hormonen gehad in de eerste helft van de zwangerschap, ik heb rust verdiend straks!

Groetjes Popje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct