Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

iedereen het maar vertellen?

• Auteur

Nou heb ik ook wat. Heb een aantal weken geleden Foliumzuur gekocht bij de drogist hier in ons dorp. De cassiere is een kennis van mijn broer. Afgelopen weekend waren ze in de kroeg en vroeg ze ineens aan hem: Is je zusje zwanger??  Hij wist niet goed hoe hij moest reageren en heeft dus maar bevestigend geantwoord. Waar iedereen bij zat!! Ik snap best dat hij zo heeft gereageerd, je wordt wel een beetje voor het blok gezet. Maar wat ik niet echt correct vind is dat zij zomaar, waar iedereen bij was, het aan hem heeft gevraagd. Heeft zij geen beroepsgeheim ofzo. Nou zijn er dus mensen die ik niet eens goed ken, die weten dat ik zwanger ben, terwijl sommige vriendinnen en vrienden het nog niet eens weten. En we wonen ook nog eens in een dorp, dus het nieuws is binnen no time bekend. Wij twijfelen nu een beetje of we het iedereen dan maar moeten vertellen nu. Het is wel een beetje lullig als onze vrienden het van anderen horen, vinden wij. Maar aan de andere kant wilden we het graag op onze manier doen en nog even wachten. Het is nog zo pril! Ik weet niet wat we moeten doen. Hebben jullie tips?? Wat zouden jullie doen??

groeten Tina
    (7 weken en 5 dagen zw.)

#3097643 Quote

Hoi Tina.

Het is natuurlijk lullig op de manier hoe alles nu gegaan is,maar als ik in jouw`n schoenen zou staan dan zou ik t toch maar iedereen vertellen.
    Ze kunnen t beter van jullie persoonlijk horen dan van een ander.

liefs Caro

#3097644 Quote

Lullig zeg en die onwetende mannen toch! Je mag namelijk al ruim voor je zwanger wilt worden beginnen met foliumzuur slikken. Dus het had gekund dat je alleen maar plannen hebt en nog helemaal niet zwanger bent.
    Nu zit je inderdaad in een lastig parket. Als je zelf het idee hebt van ons kent ons in het dorp dan kun je het maar beter aan je vrienden vertellen anders is het ook zo wat.
    Of je probeert het gewoon te vergeten en als iemand gepikeerd is kun je altijd zeggen dat je broer zich versproken heeft en dat het niet jouw schuld was dat iemand anders het niet eerder wist.
    Succes groeten ELke

#3097676 Quote

Wel rot ja maar ik zou het gewoon iedereen vertellen!
    Toen ik zwanger was van de eerste en wij het onze ouders vertelde(met 4wkn Zwangerschap)heeft mijn schoonmoeder het fijn op de markt verteld!!
    ONDANKS HET VERZOEK NOG FF HAAR MOND TE HOUDEN
    Dus ben ik maar meteen de hele famillie afgegaan om het te vertellen!!
    Nu ben ik 7wkn zwanger van de 2de en ik hou mijn kaken stijf op elkaar en koop geen spullen in de buurt!!

SUCCESen groetjes liek

#3097725 Quote

Hallo weet precies wat je bedoelt!!! Gewoon iedereen zelf vertellen en de reden waarom je het zo vroeg vertelt!! Dat het aan diegene ligt van de drogisterij en haar er op aan spreken zo van er kan nog van alles gebeuren. Het is leuker dat je het iedereen persoonlijk effe vertelt. Succes, N

#3097756 Quote

ik kan me voorstellen dat je die meid van de drogist ook wel over de toonbank kan trekken, al zijn dat geen erg vrouwelijke activiteiten….
    ik vind het nergens op slaan dat mensen die er niets mee te maken hebben zich zo opdringen en zich met prive zaken bemoeien.
    maar ik zou het inderdaad nu de anderen ook maar vertellen.
    greet

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3097776 Quote

Ik vind het te zot voor woorden, die mensen bij de drogist hebben een beroepsgeheim. Ik zou ze er eens op aan spreken/ of de baas. Dit grote en blijde nieuws wil je toch zelf aan iedereen vertellen!!!!
    Ik zou het dus nu ook maar aan je dierbaren vertellen, misschien dat ze het nog niet hebben gehoord, hebben ze het mooie nieuws toch nog van jou zelf gehoord.

groetjes AV

#3097780 Quote

Ik zou ook die verkoopster zeker nog aanspreken. En je broer toch ook.
    Het ligt er zelf aan wat je wilt doen. Ook je broer zou het een stuk recht kunnen zetten naar die vrienden of kennissen door te zeggen dat hij zich heeft versproken of dat het niet klopt of misschien nog iets anders. Ik vind dat hij je dat wel verschuldigd is eigenlijk. Succes met alles.
    Groetjes V.

#3097790 Quote

Tjonge wat ontzettend lullig van die verkoopster. Mijn advies: zeg het tegen haar chef(fin) want dit kan echt niet! Ik was zelf ook bang dat iemand bij de apotheek zich zou verspreken, maar daar hebben ze zeker weten beroepsgeheim en als degene het wel had door vertelt dan had ik er zeker weten werk van gemaakt! Hoe durft zo iemand!!Grrr

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct