Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

iedereen het maar vertellen?

• Auteur

Net alsof jou broer weet dat je al weken van te voren foliumzuur mag slikken.
    Dat wist ik niet eens, tot dat ik zwanger was. Dus ontwetend wil ik niet niet noemen!

Wat ik wel erg vind is dat die dame uit de drogist zo iets vraagt. Waar bemoeid ze zich mee?

Ik vind dat net zo erg, dat als mensen weten dat je bezig bent om zwanger te raken, en ze elke keer vragen als je ze bijv. tegenkomt in de supermarkt… 'oh ist al gelukt?!'

Ik vind dat zo erg, en ik zou dat zelf nooit doen. Stel dat het niet lukt, of stel dat… het is mis gegaan, je er emotioneel niet aan toe bent om er over te praten.
    Ik bedoel, als je het kwijt wil, dan begin je erg zelf wel over. Toch?

#3099436 Quote

Wat een rotsituatie! Ik kan me voorstellen dat je broer zich versprak – als je zo voor 't blok wordt gezet ga je toch ook niet liegen; ik kan dat niet eens. Ik zou inderdaad dat meisje van de drogist erop aanspreken – dat is toch niet haar taak, om het even wereldkundig te maken?

Ik had voor de zomer net zo'n situatie! Ik zing in een koor en tijdens de pauze vroeg iemand, waar het hele koor bij was: ben je zwanger? Nou was ik toen nog niet zwanger, dus ik kon gerust nee zeggen, maar stel nou dat ik het wel was geweest, en het was nog heel pril – moet je dan gaan liegen? Achteraf vond ik het echt heel stom van haar (ze heeft zelf geen kinderwens, misschien dat ze het daardoor niet snapt) en ik was ook best boos. Nu heb ik a.s. vrijdag weer repetitie en ik ben heel bang dat ze het weer gaat vragen, want ik wil het nog niet vertellen! Gelukkig houden mijn vriendinnen gewoon hun mond, al hebben ze zo hun vermoedens… 🙂 Er bestaan ook gevoelige mensen, gelukkig! Intussen hebben wij het al aan een aantal mensen verteld, omdat mijn zwangerschap erg zwaar is tot nu toe.

Ik wens je heel veel succes! Als mensen gepikeerd zijn omdat ze het later weten, moet je dat verhaal van de drogist maar vertellen – dat zullen ze vast wel begrijpen!
    Hilde

#3099463 Quote

tja dat is balen!ik had precies het zelfde verhaal.Ik had het tegen een 'vriendin' gezegd dat ik zwanger was,en de dag daarna belde mijn moeder op om te vragen of het waar was!Had die tr*t het rond lopen te vertellen,ik kon het dus niet eens op een leuke manier vertellen.
    Ik heb die vriendschap dan ook laten vallen,want het was het zoveelste wat ze geflikt had.
    Zie maar zo,dat je in ieder geval bij de evt 2de zwangerschap beter ergens heen kan gaan waar er geen bekenden zijn.

#3101673 Quote

Hallo, heb een beetje hetzelfde meegemaakt. Ik woon boven een zonnestudio en onze post wordt nogal eens verwisseld. Waarschijnlijk werden wat blaadjes over baby's verkeerd bezorgd.Paar weken geleden stond m'n vriend in de zonnestudio vol mensen en werd er doodleuk aan 'm gevraagd of ie vader werd, dat heeft ie vervolgens stellig ontkent. Nu wordt er altijd flink geroddeld daar beneden en woon ik ook echt in zo'n roddeldorp. Verder heb ik er niks meer over gehoord, maar baalde er wel enorm van! Laat al die mensen zich toch lekker met hun eigen leven bemoeien!!
    Ik ben nu ruim 7 weken zwanger en heb het een paar mensen verteld, oa moeders, beste vriendin, nicht, zus. Verder wacht ik tot de eerste echo. Succes met je verhaal, hoop dat het allemaal goed komt.

Groetjes Bella

#3101685 Quote

Hi Tina,

Wat onwijs irritant zeg!! Ik zou als ik jou was een klacht indienen bij de baas van die drogistdame. Het hoort gewoon niet om zoiets te doen. Ik kan me wel voorstellen dat je broer zich overvallen voelde. Dat hij niet zomaar kon liegen siert hem natuurlijk wel

Mijn ervaring is dat er helaas mensen zijn die het nog moeilijker vinden om jouw zwangerschap voor zich te houden dan jijzelf. Die van jouw nieuwtje hun eigen nieuwtje maken en dat vervolgens aan iedereen gaan rondbazuinen, alsof ze zelf zwanger zijn.

Ik zou het nu misschien maar wel aan de mensen vertellen van wie je het echt belangrijk vind dat ze het van jou horen.

Succes,
    Laura

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct