Wat een rotsituatie! Ik kan me voorstellen dat je broer zich versprak – als je zo voor 't blok wordt gezet ga je toch ook niet liegen; ik kan dat niet eens. Ik zou inderdaad dat meisje van de drogist erop aanspreken – dat is toch niet haar taak, om het even wereldkundig te maken?
Ik had voor de zomer net zo'n situatie! Ik zing in een koor en tijdens de pauze vroeg iemand, waar het hele koor bij was: ben je zwanger? Nou was ik toen nog niet zwanger, dus ik kon gerust nee zeggen, maar stel nou dat ik het wel was geweest, en het was nog heel pril – moet je dan gaan liegen? Achteraf vond ik het echt heel stom van haar (ze heeft zelf geen kinderwens, misschien dat ze het daardoor niet snapt) en ik was ook best boos. Nu heb ik a.s. vrijdag weer repetitie en ik ben heel bang dat ze het weer gaat vragen, want ik wil het nog niet vertellen! Gelukkig houden mijn vriendinnen gewoon hun mond, al hebben ze zo hun vermoedens… 🙂 Er bestaan ook gevoelige mensen, gelukkig! Intussen hebben wij het al aan een aantal mensen verteld, omdat mijn zwangerschap erg zwaar is tot nu toe.
Ik wens je heel veel succes! Als mensen gepikeerd zijn omdat ze het later weten, moet je dat verhaal van de drogist maar vertellen – dat zullen ze vast wel begrijpen!
Hilde