Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Indalen.

• Auteur

Hallo

Ik ben nu 36 weken en 5 dagen zwanger.
    Maar de kleine meid is nog geen cm ingedaald.
    Nou moet ik dinsdag weer naar de vk en als ze dan nog niet is ingedaald, moet ik naar het ziekenhuis voor een ech om te kijken waarom ze niet is ingedaald.
    Maar als ze niet gaat indalen, krijg je dan altijd een keizersnede?
    En waarom zou ze niet ingedaald kunnen zijn?
    Wat voor redenen zijn daar voor?

Groetjes DuShI23
    (36w5d.)

#3097694 Quote

Hoi!

Wat een vreemd verhaal!
    Onze puk is pas met zo'n 38 weken ingedaald en sommige kleintjes dalen pas in als de bevalling begonnen is. Ook tweede en volgende kindjes dalen vaak veel later in dan 36w en 5d, dus waarom ze er bij jou zo'n drukte van maken begrijp ik niet zo goed. Soms dalen kindjes in, maar 'schieten' ook weer terug of draaien zelfs nog weer in een stuit, dus het kan altijd nog alle kanten op.

Het enige wat je volgens mij in de gaten moet houden (maar wie ben ik..) is dat als je vliezen zijn gebroken, je plat gaat liggen zodat de navelstreng niet als eerste naar buiten kan zakken en mogelijk klem komt te zitten als het alsnog hoofdje daalt.
    Voor zover ik weet is het absoluut geen reden voor een ks. De vk hier maakte zich er tenminste helemaal niet druk om en zei dat de natuur het zelf in de hand heeft..

Groetjes, Harma
    39w2d

#3097812 Quote

Hi,

Ik vind t ook vreemd. Ik ben notabene al 40 weken en 5 dagen zwanger en mijn kindje is nog niet ingedaald!!!
    Bij mij wordt er absoluut geen ophef over gemaakt, er wordt zelfd gezegd dat de kleine nog kan indalen als ie geboren wordt. Zelf vind ik t natuurlijk wel fijn als ie eindelijk gaat indalen, zodat er eens iets gebeurt (en zodat mijn maag ein-de-lijk- weer eens wat ruimte krijgt…misselijk!!!!!
    Het indalen kan  VANAF week 36 gebeuren, dus nog plenty of time.
    Wel is het inderdaad belangrijk dat, mocht de kleine nog niet ingedaald zijn en je vliezen breken, je dan gaat liggen (zie boven) zodat er geen vreemde dingen met de navelstreng gebeuren.

Geen worries dus!

Groetjes,
    Bolbuikie

#3098004 Quote

vreemd hoor , de reactie van je vk. net zoals de vorige zwangeren het kan nog gaan indalen tijdens de bevalling. Trouwens ik ben gister bij de vk geweest en mijn kindje is al iets ingedaald terwijl ik pas 29 weken zwanger ben (van mijn 3e kindje) maar dat wil niet zeggen dat dit zo blijft want het kan nog terug. sterkte wilma29

#3098006 Quote

Ik vind het niet zo raar dat ze even kijken waardoor het komt. Bij mijn vriendin bleek namelijk dat de baby in stuit lag. Hier kwamen ze pas met 40 weken achter en toen was het te laat om de baby te draaien. Helaas, stel je voor dat je hier pas achterkomt als je gaat bevallen! Beter het zekere voor het onzekere zou ik zeggen!

Groetjes, Jonna

#3098010 Quote

Hoi,

Ze maken  de echo om te kijken of er iets een natuurlijke bevalling in de weg staat. Je kind kan gewoon nog indalen, maar ze kunnen nu al een aantal dingen bekijken die het lastig maken zoals de ligging van de baby, placenta die beneden ligt, een groot kind, of een smal bekken. Ik heb ook een dergelijke echo gehad en vond het erg geruststellend. En tevens de gelegenheid om je kindje weer eens te bewonderen!!!

Uiteindelijk is mijn zoon een paar dagen voor de bevalling ingedaald.

Succes
    Gr
    Lies

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct