Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Jonge moeder?

• Auteur

Ik ben 24 (in Oktober word ik 25) en ben 28 wkn zwanger van onze eerste dochter! Mensen vragen zich vaak af of het een "ongelukje" is omdat ze 24 erg jong vinden om moeder te worden! Ikzelf en mijn partner (31) zijn juist blij dat we "jonge" ouders zijn!
    Ben benieuwd naar jullie mening is het tegenwoordig nu echt zo dat iedereen pas "laat" aan kinderen wilt beginnen???

#3097655 Quote

Thnx voor je leuke reactie! Ik ben het helemaal met je eens! En idd mensen denken dat je dom bent, dat je niet wist hoe de pil of condoom werkt…. Wie is hier nu eigenlijk dom?! Mijn vriend bestuurd vliegtuigen en ik ga heerlijk met mn hbo papieren voor onze baby zorgen! Laat mij maar lekker dom zijn…..hahaha!

#3097656 Quote

Heel herkenbaar. Ik was 23 toen ik zwanger was van mijn eerste. Bovendien hadden mijn vriend en ik destijds nog niet eens zo heel lang een relatie (een jaar, maar goed) Heel veel mensen gingen er vanuit dat het een ongelukje was en soms kreeg ik echt lompe opmerkingen. Ik en veel van mijn vrienden hebben een hbo opleiding en dan schijnt het al helemaal niet normaal te zijn als je voor je dertigste aan kinderen begint. Inderdaad ik heb heel wat botte opmerkingen weg moet slikken en ja in combinatie met al die zwangerschapshormonen wil dat wel natuurlijk.

Ik ben nu zwanger van de tweede, die helaas even op zich liet wachten ( de eerste is ruim zes) Nu lijken de mensen er helemaal van overtuigd te zijn dat de eerste een ongelukje was. Immers waarom duurde een tweede anders zo lang. Kortom nog steeds botte opmerkingen. Ach ja ze zijn op een hand te tellen hoor, maar zoals gezegd die hormonen maken je als aankomend moeder nogal prikkelbaar.

#3097657 Quote

Wat ik ook nog even kwijt wilde is dat sommige mensen ronduit over mijn dochter als zijnde een ongelukje praten gewoon waar zij bij is. Kijk een kind van een heeft daar misschien geen besef van, maar voor een kind van zes is het echt niet leuk om te horen dat ze een ongelukje is (en dan is het nog niet eens zo ook)

#3097658 Quote

ik vind het helemaal niet te jong als jullie er alle 2 aan toe zijn!!!!
    Mijn vriend is 26 en ik ben 23 en wij zijn ook bezig om zwanger te raken!!!
    Als ik naar mijn schoon moeder nu kijkt die is nog maar 46 en we doen allemaal hele leuke dingen met elkaar zaterdags sávonds samen een pilsje kopen in het cafe! is toch gezellig

#3097659 Quote

Ik vind het helemaal niet jong. Ik ben zelf nog veel jonger ik ben nog 19 als ons eerste kindje geboren word. leeftijd maakt toch niet uit als je het alle 2 wil.

groetjes Lindy 28 weken + 1dag zwanger van ons eerste kindje

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3097660 Quote

Hoi bij mijn eerste was ik 20 en nu bij mijn tweede ben ik 26. Ik kreeg ook altijd reactie's van mensen die ook zeiden was het wel gepland? Nu is dat anders ik denk ook omdat ik al een kindje heb nu vroegen ze juist wanneer komt het broertje of zusje??

groetjes,
    marike

#3097661 Quote

hoi dames

ja,wat is jong?
    als je er alle 2 aan toe bent dan is het goed ja….!!!

ik ben 26 en mijn vriend 28!!!!
    ben zwanger van ons 1ste kindje,net 6wk en 2 dg.
    en het heeft ook nog 1 jaar geduurd voor ik zwanger was!!!!

maar voor het kind is het ook erg leuk om een jonge moeder te hebben.
    ik heb zelf ook een moeder die 18 jaar ouder dan mij is.
    ze was 17 toen ze (niet gepland) zwanger was van mijn zus.
    en mijn moeder was op haar 39ste Oma,want mijn zus heeft op haar 21ste haar 1ste kindje gekregen!!!

en ik heb het altijd als leuk ervaren om een jonge moeder te hebben!!!!

xxxtam80

#3097663 Quote

Jong moeder zijn is leuk. Niet alleen voor jezelf maar ook voor je kindje. Mijn moeder was 15 toen ze zwanger raakte en 16 toen mijn broer geboren werd. 1 maand voor ze 18 werd, ben ik geboren. Mijn zoontje is geboren toen ik 27 was. Eigenlijk wilde ik ook al eerder een kindje, maar mijn vriend studeerde nog dus het kwam toen niet uit. Nu ben ik zwanger van de 2e. Mijn broer heeft inmiddels ook al 2 kindjes. Mijn moeder is nu 47 en mijn vader 51 en over een paar weekjes hebben ze dus 4 kleinkinderen. Heerlijk toch. Ze zijn nog zo jong dat ze er ook lekker van kunnen genieten en leuke dingen doen met de kleinkinderen.
    Geniet er van om zo jong moeder te zijn!

Liefs Maria
    35w3d zwanger van 2e zoontje!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct