Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

groei van het kind in je buik

• Auteur

Even een vraag>

Toch wel apart, de artsen rkenen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Terwijl ik de dag dat het kindje verwekt is bijna 100% zeker weet. de 21 of 22 juli. Maar hoe reken ik nu de groei van ons kindje uit? Aan de hand van de berekening van de artsen of aan de hand van mijn eige datum?
    Heeft iemand hier een antwoord op?

Groetjes Corin

#3097729 Quote

Hi corin,
    Je rekent het uit aan de hand van de berekening van de artsen. Als je jezelf ervoor hebt aangemeld krijg je boekjes thuis van jonge gezinnen en wij en dat soort dingen, echt leuk en erg informatief om te lezen. Om de zoveel tijd is er een groeikalender bij aanwezig. Als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, neem ik aan dat de eerste dag van je laatste menstruatie 21 juli – 14 dagen(omdat je rond die tijd je eisprong hebt)= 7 juli.
    In de groeikalender beginnen ze met week 1, dat is de eerste week na je menstruatie, je bent dan natuurlijk nog niet zwanger maar, je eitje is wel al van alles aan het doen.
    Als je vier weken zwanger bent, ben je in principe twee weken zwanger, daarom spreken ze ook van een zwangersschapsduur van 42 weken.
    Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen. X

#3097731 Quote
    quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-08-2006 13:45:58'));

Ja dank je, je hebt me zeker geholpen. ik zit dan nu in de 6e week van mijn zwangerschap en ons huppeltje begint nu met alle organen als ik het goed begrepen heb. Bedankt voor je snelle reactie. altijd fijn als je weet dat de vragen gelezen worden.

Groetjes Corin

#3097733 Quote

Graag gedaan,
    Deze week gaat ook z'n hartje kloppen hihi

#3097810 Quote

Hoi Corin,
    Ik had ook mijn laatste menstruatie op 7 juli, en testte 4 aug positief..we gaan aardig gelijk op dus.
    Hoeveelste ronde voor jou?
    Voor mij de derde ronde voor een derde kindje..en ik ben 33. Dit was ook de 3e keer dat de 3e ronde zwanger was..Hoezo is 3 mijn geluksgetal van nu af aan..
    Ik ken je niet van het zwanger worden forum klopt dat?
    Groet R

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct