Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

joepie, afspraak voor eerste controle gemaakt!!!!!!!!!!!

• Auteur

Ik heb net een afspraak gemaakt voor de eerste controle!!!! Dan ben ik ongeveer 7 weken en krijg dan een datum voor een termijnecho!!!! Ik heb er zo'n zin in!!!!!!!!! en behoorlijk spannend.

Vorige keer had ik met 6 weken een miskraam, nu ben ik ongeveer 5 weken…….
    Ik ga er maar niet vanuit, maar het zit in mijn achterhoofd.

Heerlijk dat de datum van de eerste controle nu vast staat, dan heb ik even wat meer zekerheid (zegt natuurlijk nog niet dat het goed gaat maar toch, voor het gevoel dan)

AV

#3097749 Quote

Hallo

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar bij een eerste afspraak (vooral met 7 weken) kunnen ze nog geen hartje horen of een onderzoek doen hoe hoog de baarmoeder staat. Eigenlijk doen ze alleen een intake. Toen ik de eerste keer zwanger was, ging ik best teleurgesteld naar huis toe. Nu ben ik zwanger van de tweede en was wat beter voorbereid. Ik ben nu 15,4 weken zwanger. Wanneer ben je uitgerekend?

Gr. Jeannette

#3097750 Quote

Hoi !!
    Ik herken het blije gevoel hoor, ik mag 23 aug voor de eerste keer naar de VK,
    vind het ook super spannen en kan eigenlijk niet wachten. Ik ben dan 7 weken zwanger en krijg ook een echo. Hoop dat alles goed gaat met je zwangerschap en veel plezier met het verheugen op de eerste afspraak !! 🙂

Liefs Simone

#3097751 Quote

hoi!

gefeliciteerd meis!

bij eerste gesprek wordt je inderdaad niet veel wijzer, vriendinnetje van mij heeft trouwens na een miskraam bij 8 weken al wel een echo gehad. om haar gerust te stellen, kun je daar niet naar vragen? dat heb je meer dan verdiend vind ik!

lekker genieten!

#3097759 Quote

29 aug heb ik de 1e controle, wordt inderdaad niet veel gedaan maar wat het leukste en belangrijkste (voor mij) is dat ze dan een afspraak die week maakt voor een echo in het ziekenhuis. dan ben ik ongeveer 7 weken. Mijn onregelmatige menstruatie en mijn slordige bijhouden hiervan (wie verwacht nou dat  je wéér direct zwanger zal worden  in de eerste ronde….?)heeft er voor gezorgd dat ik de datum dus niet echt precies weet.

ik heb dus wel zin in 29 aug, maar nog meer zin in de termijnecho die die week volgt!!!!!!!!

Als alles dan goed lijkt, vertellen we het de familie's.daar heb ik ook zo'n zin in. Wij hebben een zeer goede en hechte band thuis dus ik vind het heel moeilijk om het voor me te houden.

Heeft iemand nog leuke en originele ideeen om het aan pake en beppe (=opa en oma  op z'n  fries) te vertellen? Ik had al wel ergens gelezen om een rompertje te kopen en een tekst erop maken: Leave pake en beppe, over 7 maanden kom ik deze passen!   Ik hoor graag meer ideeen! alvast bedankt!           AV

#3097763 Quote

huur een reclame vliegtuig! haha, grapje hoor.

mijn man vertelde het tijdens het kerstdiner aan zijn ouders, ze hadden net een hap genomen, ik schrok zelfs want hij vertelde het zo onverwacht, we zaten echt net een tel aan tafel, zo erg kon hij het niet voor zich houden, geweldig was dat! we waren toen 5 weken zwanger.

ik heb het van schrik aan mijn moeder verteld per… sms! ik wist niet meer hoe ik het had haha! maar ze was er hoe dan ook blij mee hoor, haha!

maar goed, leuke ideetjes?
    * als ze vaak hun pc gebruiken kun je een bericht als screensaver maken
    * mok met opdruk
    * koop een campingbedje en ga dat langsbrengen
    * een tshirt laten bedrukken: ik word OPA!
    * tja moeilijk, zoals je hierboven leest waren wij niet zo origineel!

succes, ik hoop dat de rest meer heeft voor je!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3097804 Quote

Hoi,
    Even duidelijk hoor..maar krijg je al een echo dan met 7 weken?
    Nee toch?
    Ik belde laatst en werd uitgenodigd voor een echo en intake pas half september..!!
    Ook nu 5 wk en drie dagen zwanger.
    Dus dan ben ik 10 wk en 4 dg.
    Volgens mij heeft het eerder geen zin hoor!!
    Hopelijk stel ik je niet al te veel teleur…sorry dan.
    Misschien gaan ze bij jullie anders te werk?
    Groet R

#3097805 Quote

Hoi,
    Ohja, hoe vertel je het?
    Onze oudste is jarig rond de 10e week, en we gaan het ws op de taart laten zetten.
    Dus als we allemaal zingen en de taart er aan komt…kijkt iedereen erna, en zien ze het tegelijk!!
    Lachen lijkt me dat!!
    We zien wel even hoe het moet worden..de laatste keer,dus extra leuk.. en spannend.
    Het word ons derde kindje nl..
    Gr R

#3097806 Quote

Gefeliciteerd!

Bij ons eerste kindje had ik voor de oma's en opa's een klein knuffeltje gekocht en een kaart 'gefelicteerd met je kleinkind'. Helaas hadden beide oma's ons eigelijk al door voor we aan de cadeautjes toe kwamen omdat mijn man en ik gestopt waren met roken en dat viel op!
    Deze keer zijn we op pad gegaan met geboorte flikken van de bakker (chocolaatjes met blauwe of roze muisjes).   De eerste oma opende het zakje, zei: hmm lekker voor bij de koffie en ging over tot de orde van de dag.. oeps.. nog eens kijken oma! Ze waren in iedergeval allebei weer even blij!
    Volgens mij aakt het niet uit hoe je het verteld, de impact is er toch wel lijkt me. Veel plezier met vertellen in ieder geval.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct