Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

trakteren

• Auteur

Nou de eerste dag dat ik rust moet houden.. en ik verveel me nu al. Heb behoorlijk zelfmedelijden ook en net een potje zitten janken. Maar ja.. daar heb je ook niet veel aan. Dus nu heb ik een idee. Ik wil vast, zover als het kan, aan een traktatie gaan denken die de kindjes van mn man op school kunnen uitdelen. Ze zijn heel erg blij dat ze een broertje of zusje krijgen dus wil ze er ook een beetje in kunnen betrekken.. dat ze bijvoorbeeld iets mee kunnen knutselen. Ze zijn 7 en 8 dus kunnen al best iets doen.

Maar wat??
    Heeft iemand misschien idee-en?
    Mijn man zei gewoon simpel beschuit met muisjes te trakteren maar dat is zo'n geknoei ook op school.. dus hoop dat iemand hier misschien een idee heeft??

Liefs Kirsten
    40w en 3d

#3097837 Quote

Hoi Kirsten,

Ik zit ook met dat probleem heb een kleine meid van bijna 5 jaar.

Je zou het volgende kunnen doen:cakejes maken en bovenop glazuur met muisjes….vallen de muisjes er ook niet af.
    Of bij Jamin een taart halen voor een jongen of meisje….zitten roze of blauwe snoepjes op.

Succes.

Gea (31 wkn en 1 dg)

#3097838 Quote

Hoi,

Onze zoon heeft na de geboorte van zijn zusje op de peuterspeelzaal getrakteerd op lange vingers met muisjer erop. De lange vinger doop je een stukje in de glazuur, en rol je daarna door de muisjes. Heel simpel. Het was een groot succes.

Groetjes, Kat
    mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

#3097839 Quote
    quote: Tess84 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-08-2006 11:00:51'));
    Een leuke traktatie, uniek en tijdvullend   >>>>>>

Dat doe ik als volgt:
    Neem een vierkante schoenendoos (liefst wit) snijd een stuk dik piepschuim. Omwikkel dat met folie en druk hem in de schoenendoos. Maak twee grote ooievaarskoppen en plak deze aan de zijkanten van de doos. Knip allemaal kinderkopjes (roze of blauwe) en bevestig deze aan satéprikkers op het kopje een stukje krullint (haar).
    Aan het stokje doe je snoep om uit te delen en prik ze dan in de piepschuim.
    Doorzichtig folie er over met linten en je hebt een unieke geboortetraktatie.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct