Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

vis

• Auteur

Hallo meiden,

Vette vis schijnt ontzettend goed te zijn voor je kindje. Ik houd echter niet zo van vis, en als ik al vis eet is het meer een visfiletje en niet vette makreel ofzo. Daar gruwel ik van. Ik heb ook nooit last gehad van die haring-tick (ben nu 26 wken).

Hebben jullie dat ook? Hoe lossen jullie dat op?

Groetjes
    Martine

#3097845 Quote

hoi hoi,

Ik kreeg net een mailtje van mijn man, dat vis gezond is voor de motoriek van je kindje.
    Ik ben ook geen vis eter. Misschien zijn er pillen met vis olie ofzo?
    makreel schijnt heel goed te zijn.

groetjes berber

#3097852 Quote

Hi je kunt Omega-3 visolie prparaten kopen bij bijvoorbeeld de AH. Die zijn heel goed voor je.

Verder is gegrilde zalm erg goed, gegrilde tonijn (gegrild is het gezondst), haring met uitjes, makreel.dus je kunt je lol op wat vis betreft.

groet Aicha.

#3097861 Quote

Volgens mijn gyn is het niet bewezen dat het goed is voor je kindje(ook al stond het vanochtend wel in een krant)ik hou ook niet van vis en hij zei dat het totaal geen probleem was.

Ik dacht trouwens dat ik ergens gelezen had dat je juist die olietabletten beter nie kon nemen….maar waar??? ik weet het niet meer.

Succes,

Gea(31 wkn en 1 dg)

#3097887 Quote

Dat onderzoek in Groningen wijst inderdaad uit dat  vis goed voor de motoriek is en dat chips-patat-koeken slecht zijn voor de motoriek vanwege transvetten.

Nou ben ik meer van waar ik behoefte aan heb zal wel zijn waar het kindje behoefte aan heeft, waarbij ik natuurlijk wel gezond eet en me niet tegoed doe aan vettigheid en te veel zoetigheid.

Zo kan ik opeens verlangen naar aardbeien, spek, eieren etc maar vis, daar heb ik echt geen behoefte aan dus…

M

#3097903 Quote

haha mooi he ….het gaat even over vis op de radio of op de tv of zoals in jou geval in de krant en wij zwangere dames krijgen het goedbedoeld allemaal naar osn al zo overlopende koppie gegooid …

ook ik ben niet echt een vis fan …MAAR ik ga tegenwoordig iedere donderdag braaf naar de markt om voor 2 avonden vis te halen!! wat we allemaal niet over hebben voor ons wondertje he …..ik moest er even om lachen want een vriend van me was vanmorgen op msn en zei ook ineens out of the blue …eet je wel genoeg vis….??? midden in een gesprek ….had ie het net op de radio gehoord , dus vandaar dat ik nu ook even moest lachen ..

meid als je niet  van vis houd (net als ik) probeer dan eens zalm uit de grill …in een zilverpapiertje en grillen maar …..meid dat is de biefstuk onder de vis soorten!!! op de grillplaat kan het ook trouwens he …..even aanbakken totdat ie boven en onder donker rose word ….jammy jammy!! succes

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct