Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

roze afscheiding

• Auteur

Hoi Meiden,

Ik ben nu 6 weken en 1 dag zwanger. De misselijkheid is gekomen en de diarree ook nog. Ik hoop maar dat het gewoon een griepje is. Toen ik net naar de wc ging zag ik tot mijn verbazing daat ik roze afscheiding had. Ik heb ook elke keer heel erg pijn in mijn buik en nou is dat wel een famillie kwaal want mijn moeder en zus hebben het ook gehad bij hun zwangerschappen. Nu heb ik net de vk gebeld en die kunnen nu nog nites voor me doen ik moet rustig afwachten. Ik maak me nu natuurlijk heel erg druk of het wel goed zal gaan. Ik weet dat heel veel meiden last hebben van wat bloedvelies in het begin.

Nu vraag ik me af zijn er meiden die hier ervaring mee hebben.
    Ik hoor het graag.

Gr,
    Lin

#3097855 Quote

Hai Lin! Ik zou je niet al te druk maken over bloedverlies, behalve als het erg echt uitstroomt! Ik ben 28 wkn zwanger en heb eigenlijk zolang ik zwanger ben al regelmatig last van licht bloedverlies… in het begin was ik er ook ongerust over maar ik weet nu na wat research op internet en bij de vk dat ik me niet druk moet maken en dat sommige vrouwen hun hele zwangerschap bloed verliezen! Dit komt bijvoorbeeld doordat je baarmoeder gevoelig is of omdat er druk komt te staan op bloedvaatjes en die daardoor knappen! Niks ergs dus… dus ga maar niet van t ergste uit!
    Succes met je zwangerschap!
    Groetjes
    L81

#3097878 Quote

Hoi!

Ik sluit me aan bij wat hierboven staat. Heb zelf ook af en toe van die rozige afscheiding gehad de eerste paar weken, schrok me de eerste keer helemaal te pletter, dacht meteen dat ik een miskraam zou krijgen. Maar ben nu 13 weken zwanger en het kindje zit er nog steeds en alles gaat hartstikke goed. Het is bij mij overgegaan ongeveer na de 11e week. Er gebeurt een hoop in je lijf dus het is niet zo vreemd dat daar af en toe wat bloed bij vrijkomt, ik zou me er dus niet heel veel zorgen over maken. En buikpijn hoeft ook niet alarmerend te zijn, dat hebben wel meer zwangere vrouwen. Maar kan me voorstellen dat je je ondanks alles toch wel wat zorgen maakt, dus ik hoop dat je snel je eerste echo krijgt. Voor mij was het een enorme opluchting om te zien dat er echt een kindje zat en dat het leefde. Sindsdien maak ik me veel minder zorgen.

liefs,
    Anna

#3097883 Quote

hai lin81.

het hoefd niks te betekenen.ik weet nog heeeeel goed dat ik met de tweede kerstdag vorig jaar 2 keer naar de huisartsenpost ben geweest,omdat ik een gigantische pijn in mijn buik had en ook echt bloed verloor,ik was toen enkele weken zwanger.

en ben nu inmiddels 39weken en 1 dag zwanger.

hoop dat het voor jou ook zo uitpakt en dat je nog lang mag genieten.

groetjes esther27(39weken en 1 dag)

#3097884 Quote

Hallo,

Ik denk ook dat het niets ernstigs is, maar als het jou gerust steld om het toch even na te vragen of het na te laten kijken, kun je toch gewoon een afspraak maken bij je huisarts of vk ? Dan ben je tenminste zelf gerustgesteld, en dat lijkt me een veel fijner gevoel.

Ik zelf heb alleen last van kleine bloedingen na de seks.
    Soms doet het penetreren ook pijn, niet vaak, maar bij sommige 'stoten' zeg maar.
    Wat een onderwerp sla ik weer aan… arhhgg..
    Het is allemaal wat gevoeliger daar binnen…

Nens

#3097921 Quote

Hoi Meiden,

bedankt voor jullie reakties,
    Ik heb vanmiddag gelijk de vk gebeld maar helaas konden zei nog niet voor me doen ik moet zo wie zo wachten tot de 7 weken want dan kunnen ze pas wat zien op de echo. Ik weet dat het niks hoeft te betekenen en toch maak je je zo druk. Ik heb vanmiddag ook gelezen dat 20 30% van de vrouwen wat roze afscheiding hebben of zelfs bloeden in de eertse weken van de zwangerschap en toch ben ik dan niet gerust gesteld.

Ik kan helaas niet anders doen dan wachten ik ga lekker bij mijn mannetje zitten die net met een pracht bos bloemen in thuis gekomen.

bedankt voor jullie reackties,
    xxxx Lin

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct