Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

TIPS tegen getrappel!!!

• Auteur

Ben nu 28 wkn zwanger van onze eerste, erg beweeglijke dochter…. Eigenlijk is ze dag en nacht wel beweeglijk maar s' avonds doet ze me regelmatig echt pijn met haar getrap! Ik schijn wel een gevoelige baarmoeder te hebben maar afgelopen nacht zat ik echt ' tegen het plafond!" Zo hard schopt ze!!! Ikzelf was ook zo in mijn moeders buik en mijn vriend ook dus ze lijkt nu al op ons…
    Heeft iemand tips hoe ik haar mischien rustig kan krijgen???
    Bedankt!

#3097858 Quote

Ik geloof niet dat er tips zijn…ik denk dat je maar blij moet zijn met dat getrappel meid,er zijn dames genoeg die juist bijna niets voelen….jij hebt de geruststelling dat het lekker bezig is….hihi.

Enne….voor je het weet is het kleintje er en mis je dat getrappel zooooo.

Groetjes Gea

#3097892 Quote

Je baarmoeder heeft geen gevoel. De mond wel natuurlijk, maar de wand niet. Wat je voelt is de baarmoeder plus kind die andere organen, ribben, blaas etc raakt.De baarmoederwand is gelukkig zenuwloos anders zou je echt tegen het plafond zitten.

Ik ben erg blij met hard getrap, hoor, dan denk ik: oeps, gelukkig, er zit leven in en de spiertjes doen het.

En als het kindje ribben oid raakt schuif ik op mijn zij en schuift het babytje mee.

Groetjes
    M

#3097911 Quote

Echt tips heb ik niet , maar misschien wel iets wat je kan proberen.
    Overdag geef ik aandacht aan het getrappen door zachtjes over mijn buik te wrijven en contact te maken met de baby , maar s'avonds laat en s'nachts ga ik er niet op in. Gevolg dit kindje is s'nachts rustig en overdag vaak drukker. Terwijl ik bij mijn dochter het juist vaak andersom deed , ik voelde haar weinig en de momenten dat ik haar voelde was vooral s'avonds en s'nachts en dus was ik er vaak wakker van en reageerde hierop.
    Het schijnt overigens ook goed te zijn om nu al een dag nacht ritme aan te wennen , of het echt zo werkt kan ik pas over een aantal weken vertellen , maar mijn dochter was ook na de bevalling overdag rustig en s'nachts wakker….

Groet Xanthe

#3097961 Quote

ons kindje is ook erg bewegelijk, maar ik probeer het een beetje te begeleiden…voor zover zoiets gaat natuurlijk. Overdag probeer ik het vaak uit te lokken door met mijn handen of armen op mijn buik te drukken, maar 's nachts leg ik mijn arm weg als het erop reageert. Ik wil proberen een duidelijk dag- en nachtritme te creeren. Of het werkt weet ik niet. 's Nachts beweegt het namelijk nog steeds net als overdag, wel heb ik het idee dat het overdag veel drukker is en dat het 's nachts meer omdraaien in de slaap is. Maar goed dat kan natuurlijk best mijn verbeelding zijn, straks als het er eenmaal uit is ga ik kijken of het zich dan nog zo gedraagt. Ben erg benieuwd.

Als het mij te hard trapt dan druk ik met mijn hand het voetje een beetje weg, dat helpt wel of ik ga heel erg rechtop zitten, zodat het ruimte krijgt.

Sterkte

Mama_Ilse (37 weken)

#3097962 Quote

Ik heb er alleen echt last van als het tegen de ribben schopt, owh wat pijnlijk zeg! Maar mijn kindje is gelukkig overdag ook drukker dan s'nachts, en als het echt pijnlijk schopt wil ik het nog wel eens proberen weg te drukken, voor zover dat lukt hoor, want het is net zo eigenwijs als moeders en vaders samen 😀 Het wil ook nog wel eens op m'n handwarmte afkomen dus als het dan tegen m'n ribben schopt dan leg k m'n hand onderin m'n buik en daar wilt het dan ook nog wel eens op af komen.

Groetjes Claudia
    25 wkn & 2 dgn

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct