Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Pircings

• Auteur

Hoi ik heb een vraag ik heb een piercing in mijn clitoris nu zeggen ze dat die eruit moet tijdens de bevaling op dat je vagina gaat dikker worden maar nu is mijn vraag is dit waar of is dit een fabeltje want   dit is de eerste x dat ik zwanger ben dus weet het niej hoop dat iemand mijn kan helpen of een site kan geven waar ik iets over kan lezen   groetjes carola

sorry voor dit onderwerp

#3097860 Quote

Ik had een navelpiercing en die heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap eruitgehaald. Dat is maar goed ook. Want de gaatjes waar de piercing zaten, zaten later een stuk boven mijn navel. Ik weet niet hoe het gaat met de piercing die jij hebt. Anders vraag je het voor de zekerheid tijdens je volgende afspraak bij de verloskundige.

Liefs Maria
    35w5d zwanger van 2e zoontje!

#3097862 Quote

Ik denk dat goede piercers hier ook wel verstand van hebben.
    Mssn dat je je piercer eens kan vragen?

#3097864 Quote

Ik zou het ook niet weten, maar kan me voorstellen dat tijdens de bevalling dat ding er wel uit moet. Er staat dan zoveel spanning en druk "daar beneden". En straks blijft de kleine er aan haken…haha. Sorry..grapje.
    Succes.

#3097888 Quote

Zou je eens aan je vk moeten vragen. Ik heb een navel piercing en die is er niet uitgemoeten bij de zwangerschap. Heb hem tot precies 40 weken in gehad. En toen kwam mijn ukkie eruit.

Groetjes Sarina.
    Kyano 13 weken oud.

#3097902 Quote

hoi ik las je vraag en als ik je advies mag geven zou ik het wel doen.misschien niet nu maar als je tegen het eind loopt zeker!   heb al een zoontje van 2 jaar en weet nog heel goed hoe"de boel vanonderen"er na mijn moeizame bevalling met knip en vacuumpomp er uit zag….geen pretje. alles was toen inderdaat dik en blauw. en kan me voor stellen dat een piercing dan ook na de bevalling een bron van ontsteking zou kunnen zijn…..

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3097907 Quote

voor de hygiene hoef je hem er niet uit te halen.
    Als je je zelf gewoon wast dan is het geen probleem om een piercing te hebben. Uitgezonderd als hij korter zit als 3 maanden dan kan de wond nog vers zijn.

Ik heb er zelf ook een in mijn schaamlip zitten en die blijft gewoon zitten waar die zit.
    Mijn vriendin is begin dit jaar bevallen en heeft nooit iets te horen gekregen over dat hij eruit moest, alleen was haar gynacoloog verbaasd, maar die had er gewoon nog nooit een gezien.
    Zij is uiteindelijk na 23 uur toch met een keizersnee bevallen en niemand die het erover heeft gehad.
    Je   kan het voor de zekerheid vragen aan je VK.
    In je navel is een ander verhaal omdat de boel daar over langere periode op spanning staat.

gr
    Mirinda

#3097909 Quote

Ik neem aan dat je hem door je clithood hebt en niet door je clitoris zelf.
    Nee deze hoef je niet te verwijderen er komt ook helemaal geen spanning op de plek boven je vagina te zitten , maar voornamelijk aan de onderkant.
    Ik heb hier totaal geen last van gehad tijdens mijn vorige bevalling en ook volgens de piercer die ik van te voren hiernaar gevraagd heb zou het geen problemen geven tijdens een zwangerschap en/of bevalling.

De opmerking dat het een bron van infecties zou kunnen opleveren is onzin , er zit een gaatje net zoals bij een oorbel , van binnen is dit gaatje geheeld en daardoor kan het dus geen infecties meer geven. En persoonlijke hygiëne is erg belangrijk , niet alleen na een bevalling maar ook op alle andere momenten.

Groet Xanthe

#3097915 Quote

hoi, bedoelde ook niet dat de piercing zelf zou gaan infecteren…..tuurlijk is hygiene erg belangrijk! maar misschien , ook al was je, je nog zo goed en spoel je na iedere toiletgang,    er zou tijdens het vloeien na de bevalling toch iets achter kunnen blijven zitten?…toch? ..  maar zo te lezen heb jij er zelf een   jij hebt er dus iets meer verstand van!.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct