Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

moeders v moeders: hcg afvalmiddel?

• Auteur

Ik heb bij mijn eerste kind ook meegedaan met MvM en ook een neefje dankzij hormonen gekregen.
    Nu ik weer zwanger ben, wacht ik wel eerst de eerste termijn echo af voor ik er aan ga beginnen (heb ik vorige keer ook gedaan ivm meerdere miskramen).

Nu heb ik pas geleden gehoord dat er ook een medicijn op de markt is om af te vallen, waarin dit hcg is verwerkt.

Weet iemand of dat waar is?

gr Sandra

#3097859 Quote

Hoi,
    Ik weet het fijne er niet van, maar weet dat ca. een jaar geleden Caroline Tensen in het nieuws was omdat ze dit afslankprodukt zou gebruiken. Er schijnt inderdaad iets van het hCG in te zitten, maar niet hetzelfde deel dat ze uit het hCG halen bij Moeders voor Moeders.
    Misschien even googlen of navragen bij MvM?!
    Succes.

#3097863 Quote

Heb ik ook gehoord hoor. Maar er schijnt maar een klein deel van daarvoor gebruikt te worden. De rest wordt echt gebruikt om te zorgen dat andere vrouwen ook een kindje mogen krijgen. Dus als het kan, zou ik er zeker voor gaan.

Liefs Maria
    35w5d zwanger van 2e zoontje!

#3097876 Quote

Toen ik er mee begonnen ben begin dit jaar heb ik het nagevraagd en ze hebben mij toen verteld dat de urine van mvm daar niet voor word gebruikt. Ik zou sowieso mee hebben gedaan want heb dit hormoon zelf een jaar lang gebruikt om zwanger te kunnen worden.

Groetjes Naatje

#3097913 Quote

Weet er ook niet exact het fijne van , maar heb er ook wel dingen over gehoord. Persoonlijk kan ik me niet eens voorstellen dat het hormoon afslankend zou werken , heb het zelf gebruikt en kwam juist aan van het hormoon gebruik.
    Laat dit iig. niet de reden zijn om je ervan te weerhouden om mee te doen.

Groet Xanthe

#3097919 Quote

Hi Meiden,

Bij mij was moeders voor moeders er vorige week en zei vertelde mij ook het verhaal over caroline tensen en dat afvallen. Zei zij dat het inderdaad klopt dat het hormoon ook gebruikt wordt om af te vallen, echter komt er maar een klein percentage van dat hormoon terecht om medicijnen van te maken voor het afvallen. Moeders voor moeders probeert natuurlijk zo goed mogelijk voor te zorgen dat dit hormoon terecht komt bij/voor de medicijnen voor af te vallen maar, dat dat helaas niet altijd lukt.

Ik weet ook niet meer precies hoe ze het vertelde maar zo iets was het, misschien kan je het terug vinden op hun site

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

Gr,
    Lin

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3097932 Quote

In de folder staat heel duidelijk vermeld dat het hormoon alleen gebruikt zal worden voor vruchtbaarheidsmedicatie. Er zijn alleen (hele stomme) artsen die blijkbaar bereid zijn om mensen die willen afslanken een vruchtbaarheidsmedicijn voor te schrijven…

Gelukkig zijn er maar heel weinig artsen die dat doen en komt het dus haast nooit voor.

De volgende tekst komt van de moeders voor moeders website:
    Artikelen over de “hCG-afslankkuur” verschijnen regelmatig. Deze omstreden kuur, ook wel aangeduid als Simeonstherapie bestaat uit het volgen van een streng dieet (500 Kcal) in combinatie met het inspuiten van hCG. Dat deze methode omstreden is kunt u ook lezen op http://www.ivf.nl/Simeonstherapie.htm Ieder jaar wordt ons regelmatig om uitleg, toelichting of reactie gevraagd en die geven wij graag. Moeders voor Moeders, Diosynth en Organon hebben een offcieel standpunt wanneer het gaat over hCG en afslanken. De reactie op oneigenlijk gebruik (afslanken)luidt: hCG heeft een aantal indicaties: Bij vrouwen: ovulatie-inductie voor in vivo-fertilisatie en gecontroleerde ovariële hyperstimulatie voor in-vitrofertilisatie. Bij mannen: stimulatie van testosterone-productie bij mannen die uit zichzelf te weinig hormoon produceren om zaadcellen aan te maken. Afslanken is GEEN indicatie voor de toediening van het hCG-hormoon. Er is geen medisch wetenschappelijke ondersteuning beschikbaar om te stellen dat het hCG-hormoon als afslankmiddel werkzaam zou zijn. Het recept-plichtige geneesmiddel (bijvoorbeel Pregnyl © van Organon) zou dus absoluut niet mogen worden voorgeschreven voor behandeling buiten de officiële indicaties. Het gebruik van het hCG-hormoon buiten de officiële indicaties wordt dan ook ten sterkste afgeraden, en zowel door Moeders voor Moeders als Organon actief ontmoedigd. Gelukkig wordt maar een zeer gering percentage van het hCG-hormoon door artsen oneigenlijk voorgeschreven ten behoeve van het afslanken. Het merendeel wordt door artsen gebruikt om vrouwen en mannen te helpen die verminderd vruchtbaar zijn. Dat is gelukkig voor veel zwangeren dan ook de belangrijkste motivatie om mee te doen met Moeders voor Moeders.

Groetjes,
    Helena

#3097984 Quote

Fijn om te horen dat ik dus bij mijn eerste niet voor niets in de flessen heb geplast.

Ik wacht nu eerst de 1e echo even af, als die goed is ga ik mij weer aanmelden om mee te plassen!

gr Sandra

#3098119 Quote

Ik heb gehoord dat ze je hormonen ook gebruiken om varkens vruchtbaarder te maken….
    Vertelde mijn moeder dat dat in haar tijd zo was, misschien nu niet meer.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct