Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

bloeddruk gestegen

• Auteur

ik ben nu 39 weken en 1 dag zwanger en nu is mijn bloeddruk weer gestegen.
    120 of 125/90 en vorige week 120 of 125/80.

nou zegd de verloskundige dat ik mij nog geen zorgen hoef te maken ,maar zo'n type ben ik wel.

maar goed.zijn er mensen die er ook ervaringen mee hebben met een hoge bloedruk in de laatste fase????

en zo ja,hoe is het verder verlopen ????

groetjes esther27

#3097873 Quote

heb precies hetzelfde. kreeg vorige week van de vk op m'n donder dat ik te druk was geweest en had precies dezelfde bloeddruk als jij…. het enige is dat je nog een stapje terug moet doen, maar verder niets. het is vrij normaal dat je bloeddruk omhoog gaat aan het einde… Aan "paniek"getallen doen ze niet echt, het hangt ook van je eigen beginwaarde af. Volgens mij mag je niet meer dan dertig stijgen, anders wordt het een ziekenhuisbevalling (mocht je thuis willen bevallen), maar echt geen reden tot paniek!

Groetjes en sterkte de laatste dagen

Pauline (precies 40 weken)

#3097874 Quote

Bij mijn 1e zw.schap was mijn bloeddruk steeds rond de 120/70 of 80. In week 36 was de onderdruk 95 en moest ik voor controle naar het zh. Ze hebben daar mijn bloed (nier -en leverfunctie) en urine (eiwitten) gecontroleerd en dat was verder goed. Wel moest ik me vanaf toen zo'n 2x per week melden om deze zaken te blijven controleren. Omdat de onderdruk hoog bleef ben ik toen overgedragen aan de gyn en moest ik in het zh bevallen. Ik had verder helemaal geen klachten, maar moest wel rustig aan doen. Met 40+3 is toen onze zoon geboren. Mijn bloeddruk was na de bevalling eigenlijk meteen weer lager.
    Ze zijn in deze gevallen altijd alert op zwangerschapsvergiftiging, maar bij mij was het gewoon m'n lichaam die aan gaf het zwaar te hebben met de laatste loodjes.
    Veel succes en maak je niet al te druk!
    Patricia

#3097875 Quote

Hoi Esther,
    Nou volgens mij hoef jij je echt nog geen zorgen te maken hoor. Zelf ben ik 30 weken zwanger van een tweeling en mijn bloeddruk is 120/60. De gyneacoloog is uiterst tevreden. In  het begin was mijn bloeddruk 140/70 en zelfs toen waren ze tevreden. Bij mijn eerste zwangerschap had ik op het eind 160/90 en toen waren ze totaal niet blij. Moest dagelijks onder controle en als het niet zou zakken zou ik worden doorverwezen naar het ziekenhuis.
    Dus ik zou zeggen geniet nog lekker van de laatste lootjes en succes

Groetjes Safraan

#3097880 Quote

bedankt voor jullie reacties.

mijn urine was wel goed.en mijn bloed hoor ik morgen.
    maar ik zal proberen om het lekker rustig te doen en niet te veel hierover inzitten.
    maar als ik dat zo hoor van jullie moet het mij lukken.

en net wat ze zeggen:de laatste loodjes wegen het zwaarst.

groetjes esther27(39weken en 1 dag)

#3097894 Quote

Mijn bloeddruk is vanaf week 34 gestegen naar 160/100 Dat is heel hoog en er is niks aan gedaan. Ff controle en alles was goed. Terwijl ik eiwitten had en een pijnlijke buik. Ook veel vocht etc. Maar alles is goed gekomen hoor. Heb nu een gezonde zoon van 13 weken die precies op de goede dag is geboren 🙂

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3097941 Quote

Hoi,

Ik was voor de zwangerschap al een hoge bloeddrukpatient. Tijdens mijn hele zwangerschap heb ik volledige rust moeten houden, ben nu 37 weken. De hele zwangerschap tot 35 weken een prima bloeddruk gehad en sinds die tijd een bloeddruk van 110/160 a 100/150 behoorlijk hoog dus. Ik loop al vanaf het begin bij de gynecoloog en nu wordt ik 1 a 2 keer per week gecontrolleerd doormiddel van bloed en urine onderzoek, echo en dynamab. Tot een onderdruk van 95 hoef je je absoluut geen zorgen te maken, je lichaam moet gewoonweg nu veel harder werken. Dus het is alleen maar logisch dat je bloeddruk stijgt, je bent met een topprestatie bezig! voor mij is het een ander verhaal, ik heb echt een medische "afwijking" maar het gaat tot op heden, ook met deze bloeddruk prima, geen eiwitten of andere enge dingen. Als ik 38 weken ben gaan ze wel bekijken of ze het gaan inleiden om complicaties te voorkomen, stiekum hoop ik daar wel op, want ik zit er aardig doorheen! Maar als het zo stabiel blijft en de kleine blijft het ook zogoed doen, laten ze me gewoon doorlopen! Probeer lekker te ontspannen, vertrouw op de controles, vraag desnoods om extra controlemomenten voor je eigen geruststelling, geniet nog even van je kleine in je buik, je bent er al bijna!!

Groetjes Monique

#3097971 Quote

o genieten doe ik zekers.ben net weer even op controle geweest en de bloeddruk was hetzelfde.

maar mijn bloed en urine was gelukkig wel prima in orde.

en ja inderdaad mijn lichaam moet nattuurlijk wel harder werken nu.
    heb soms het gevoel dat het binnen enkele dagen kan gebeuren,dus wie weet.

we wachten lekker rustig af.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct