Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28701 Menstruatie Blijft Al 5 Dagen Uit

• Auteur

Hoi mensen,

Mijn vriendin en ik proberen sinds januari vorig jaar een kind te krijgen, we zijn dus nu 11 maandan bezig. In deze maanden heeft ze gewoon elke maand de eisprong gehad (via een testen) en is ze gewoon elke maand ongi geworden. Echter was ze in december 1 dag ongesteld, dan een dag niet en de dag ernaar werd ze gewoon ongesteld. Dus donderdag ongi, vrijdag niet en vanaf zaterdag voluit ongi… verder had ze in december veel last van schimmelinfecties en blaasonsteking. Nu had ze donderdag 3 januari ongi moeten worden, maar dit is tot op heden (dinsdag 8 jan.) nog niet gebeurd. Ze heeft soms last van buikpijn, maar ze beschrijft dit als een andere pijn als normaal als ze ongi is. we hebben zondag nog een test gedaan en die was nega. We gaan er niet echt vanuit dat ze zwanger is, maar vinden dit wel raar. Vooral omdat het een jaar gewoon normaal was….

We hebben de dokter gebeld en die zegt dat we moeten wachten tot het weekend, dan nog eens moeten testen, maar dat het ook door vorige maand, en de spanning enzo kan komen dat ze niet ongi is…

Iemand hier nog meer ervaring mee???

Bedankt!

#2938411 Quote

He Donald
    Ik herken wel wat dingen uit je verhaal. Wordt heb vaak 1 dag bruin bloed dan 1 dag niets en dan wordt ik pas echt ongesteld.
    Heeft je vriendin in December haar eisprong ook gemerkt (of getest)? Was die op de normale dag of misschien een paar dagen later? Als die wat later was dan heb je kans dat ze gewoon wat later ongesteld wordt.

Het kan natuurlijk zijn dat ze zwanger is. Bij sommige vrouwen duurt het wat langer voordat ze genoeg hormonen aanmaken om positief te testen op een zwangerschaptest. Dan zullen jullie dus nog even moeten wachten of bij de dokter een bloedtest aanvragen, bloedtesten zijn betrouwbaarder dan thuistesten.
    Verliest ze nu bruin bloed of rood bloed? Bruin bloed is oud bloed en dan kan ze nog steeds zwanger zijn. Rood bloed duidt op ongesteldheid in dat geval zal het waarschijnlijk binnenkort wel doorzetten.

Heel veel succes, ik hoop dat jullie snel zekerheid krijgen.

#2938418 Quote

Hey bedankt voor je reactie, eindelijk iemand die reageert…..

Nee het was echt bruine afscheiding, dus oud bloed. Voor de rest heeft ze nog geen menstruatie klachten, en buikpijn. De ovulatie heeft ze iedere maand op de zelfde dag, elke keer precies een week nadat haar ongi over is… dit testen we via ovulatietesten.
    We worden gek van de zenuwen, we willen allebei zo graag…. ik durf eigenlijk gewoon geen test te doen, omdat ik bang ben voor een nega uitslag, en dat dan haar hormonenhuishouding overhoop ligt ofzo… ik vind het gewoon erg raar dat ze een jaar lang alles normaal heeft gehad, en vorige maand ineens een dag oversloeg en dan nu ineens al 6 dagen overslaat… blijft spannend.

#2938424 Quote

Vervelend he die onzekerheid?
    Wij proberen al 2 jaar en in die tijd ben ik 1 keer 1 dag overtijd geweest. Ik was toen al zenuwachtig, laat staan bijna een week overtijd.

Probeer te wachten met testen tot vrijdag. Als de test dan nog negatief is dan zou ik de huisarts nog eens bellen en vragen of je een bloedtest kan laten doen.
    Vertel de huisarts ook dat je vriendin altijd regelmatig is en dat de eisprong op de gewone dag is geweest. Misschien kan ze dan vrijdag al een bloedtest doen en anders vragen of dat op maandag kan als ze dan nog niet ongesteld is geworden.

Heel veel succes en ik hoop dat jullie vrijdag een positieve test in handen hebben.

#2938432 Quote

He Deedee,

2 jaar al, dat is wel lang… En dan klaag ik al na 11 maanden . Ik heb haar net gesproken en ze heeft nu wel last van de onderrug en van buikpijn, volgens haar wel de zelfde buikpijn als ze bij ongi heeft, het zet alleen niet door…. Ze heeft nog geen afscheiding weer gehad..

Je word na een paar dagen gek van de onzekerheid,  ik zit nu echt van, als  ze niet  zwanger is laat haar dan AUB ongi worden… dan zijn we er af..  dit is nieuw, dus we weten niet hoe we er mee om moeten gaan, geduld is dus heeeeel erg moeilijk. ze had gisteren de dokter al gebeld, maar die zei dat ze tot dit weekend moest wachten en als ze dan nog geen streepje had of ondertussen al ongi was, dan moesten we maandag bellen.

#2938467 Quote

Vandaag weer een test gedaan, en weer NEGA!!! Ik baal verschrikkelijk. Hoe kan dit nou ineens zo gebeuren, heel jaar niets geen geklungel en nu ineens dat gedoe…. ze is nu 6 dagen overtijd. Normaal is de kans dan groot toch??? Waarom dan niet bij ons???

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2938471 Quote

Wat balen voor jullie zeg! Onzekerheid is nooit leuk, ik hoop voor jullie dat jullie snel meer duidelijkheid hebben. Ik duim voor jullie!

#2938479 Quote

Bedankt, dat hoop ik zelf ook. Ik heb nog liever dat je direct ongi wordt dan dit.. het is gewoon zenuwslopend.. je zit eigenlijk te wachten op ongi, maar die blijft maar uit. ze heeft soms klachten, zoals buikpijn en pijn in de onderrug. gevoelige borsten kan ik niet echt zeggen, want dat heeft ze meestal rond de menstruatie… Maar we hebben dit gewoon nog nooit zo gehad, altijd alles op tijd, of hoog uit 1 dag verschil… nu is het 6 dagen en dan testen we en is er niets… ik maak mezelf ook gek erdoor, nu denk ik dat het misschien ligt aan de testen, we hebben ze via internet besteld, 3 voor 6 euro… je gaat gewoon overal aan twijfelen.. Zullen er testen zijn die de hcg gewoon vroeger op pikt, bijv. een clearblue ofzo???

#2938480 Quote

Ik kan me voorstellen dat je je van alles in je hoofd haalt, maar of 't aan die testen ligt? Ik zit in ronde 1 voor ons 3e kindje en heb bij mijn voorgaande zwangerschappen altijd de testen van Etos gebruikt. Zijn goed bevallen! Het kan natuurlijk gewoon zijn dat jouw vriendin niet zo snel HCG aanmaakt en dat het fftjes duurt voordat zij positief test. Heeft ze wel met ochtendurine getest? Ik weet dat er testen zijn die positief zouden kunnen testen een aantal dagen voor de NOD, maar ik weet het merk niet.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen