Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28705 Bloedtesten

• Auteur

Hoi Allemaal,

Nou, ik ben op 6 augustus gestopt met de pil en sindsdien helemaal niet meer ongesteld geworden. In het begin dacht ik: ach, ben niet de enige.. maar we zijn nu al 5 maand verder en begin me toch een klein btje zorgen te maken en me af te vragen of er iets niet goed is..

Afgelopen maandag naar de dokter geweest en zij stelde voor bloed te prikken voor allerlei hormonale dingen.. weet niet precies wat er dan precies duidelijk kan worden door die testen.. heeft iemand hier toevallig ervaring mee? ben namelijk al een btje nerveus.. en moet donderdag bellen voor de uitslag.

ook viel mn ha erg op dat ik zoveel ben aangekomen.. Sinds ik gestopt ben met de pil.. niet schrikken (deed ik namelijk wel heel erg!!).. ben ik 15 kilo aangekomen! Das toch gewoon nie normaal? of kent iemand dit? Volgens de ha valt de gemiddelde vrouw juist 5 kilo af.. ik kom drie keer zoveel aan. en eet of sport niet anders dan daarvoor, dus snap het niet.

Kan iemand me helpen? Weet iemand hier iets meer over? Moet gewoon wachten tot donderdag, maar misschien dat iemand iets weet..

Groetjes Diaan

#2938165 Quote

ps: heb ondertussen al een stuk of vier negatieve zwangerschapstesten gehad. heb wel een aantal symptomen.. :S

#2938197 Quote

Is het niet mogelijk om een echo te laten maken?? Ik weet niet welke zwangerschapsverschijnselen je allemaal hebt..Misschien blijkt ook uit een bloedtest wel of je misschien toch zwanger bent. Laat je het even weten als je de uitslag van de bloedtest hebt?

Groetjes,
    Jana

#2938428 Quote

Hey Jana,

nou kben heel moe, buikpijn, misselijkheid.. toen ik net gestopt was met de pil veel plassen en erg gevoelige borsten maar dit is nu minder. ene dag wel, andere dag niet.

maar nu hoorde ik laatst van mn collega dat haar zus op jonge leeftijd in de overgang is gekomen. pff zit mezelf nu wel een btje druk te maken.. hoewel ik mn best doe om niet negatief te denken. maak me gewoon een btje zorgen. Hoop dat er niets is, maar ik kan morgen bellen, dus dan hoor ik het.

Ik laat het je zeker weten! Thnx voor je berichtje he!

Groetjes Diaan

#2938431 Quote

Hmm, ik kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt. Maar het blijft natuurlijk gissen naar het juiste antwoord. In mijn ogen is het wel heel toevallig dat je in de overgang zou raken NET op het moment dat je stopt met de pil…

Ik ben helaas geen dokter, dus ik denk dat je toch de testen moet afwachten. Sterkte.

#2938445 Quote

He Weekee,

Dankje voor je berichtje..
    Denk dat je ook wel gelijk hebt.. moet me ook niet meteen zo druk maken, misschien is het wel niets.. Wacht gewoon morgen even af en dan zien we wel verder.

Groetjes

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2939738 Quote

Hoi Diaan,

Las net je berichtje, beetje laat, maar misschien heb je er iets aan. Misschien is er iets met je schildklier aan de hand omdat je ineens zo veel bent aangekomen?
    Ik hoop dat je al lang weet wat er aan de hand is en het meevalt, sterkte!
    Groetjes gwen

#2939739 Quote

Kleine toelichting; als je schildklier te traag werkt(regelt je hele hormoonhuishouding), ben je erg moe, heb je wisselende stemmingen en kun je snel in gewicht  aankomen, vandaar dat ik er eventjes aan moest denken (heb een paar vriendinnen die het ook hebben.)

#2940135 Quote

Wat verevelnd zeg na 5 mnd nog geen ongi. en dan zoveel aankomen, daar zit je waarschijnlijk ook niet op te wachten.
    Ik hoop dat het allemaal goed is bij de fertiliteitspoli!
    Ik denk dat de huisarts o.a.  PCO wilt uitsluiten. Dat is een soort ontregeling van alle hormonen waardoor je teveel follikels hebt die allemaal niet doorrijpen en waardoor er geen ovulatie komt en daardoor geen menstruatie.
    Ik hoop het niet hoor en da's waarschijnlijk ook niet wat je wilt horen! Maar  het is wel te behandelen.
    Ik neem aan dat hij ook HCG meeprikt? Om te kijken of je niet toch stiekum zwanger bent. Waar zitten de kilo's aan buik en borsten of overal??

Groetjes Haily

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen