Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28722 Zeven Maanden Na Het Stoppen Met De Pil

• Auteur

Inmiddels is het alweer zeven maanden geleden dat ik gestopt ben met de pil. Maar wat een gedoe met mij lijf zeg. De vorige keer duurde het drie maanden voordat ik weer ongi werd. Nu is het 4 weken geleden dat ik ongi was. Maar ik mag pas op zijn vroegst zondag testen. Ik heb namelijk geen idee hoe mijn cyclus loopt. Heef iemand hier ook ervaring mee?  

Groetjes Loveme1981

#2938764 Quote

Ik ben ook al 7 maanden gestopt met de pil, en nog steeds niet zwanger! Ach, ik ging er ook vanuit dat het niet in 1 keer raak zou zijn, maar het wachten valt me toch wel zwaar. De eerste twee maanden na het stoppen, werd ik gewoon ongi. Toen bleef het ineens weg. Heel onzeker wordt je daar van. Je weet niet meer waar je op moet rekenen, wanneer je ongi zal worden, en je voelt je maar belabberd om niks! Schijnzwanger, noemt de huisarts het. Zere borsten, misselijk, alle symptonen heb ik al gehad, maar ben nog niet zwanger geweest. Afgelopen maand werd ik ineens weer ongi. Heerlijk! Ik ben nog nooit zo blij geweest toen ik het werd. Want zolang je niet ongesteld bent/wordt, weet je ook niet meer wanneer je vruchtbaar bent en  of je al zwanger bent. Je weet helemaal niks! Je twijfelt constant aan je eigen lijf en gevoelens. Nu ben ik dus na 4 maanden weer ongi geweest en hoop ik dat er weer wat regelmaat in komt. En hoop dat ik nu ook snel wel zwnager wordt!

#2938765 Quote

Ik ken het probleem. Ik heb begin december mijn Mirena laten verwijderen. In de periode met Mirena ben ik nooit ongesteld geweest. Ik heb dus geen idee wat mijn cyclus is.

Ik heb nu 1 volledige cyclus gehad (toevallig net ongi geworden). Deze cyclus was 30 dagen, daar ga ik.

We hebben besloten een ovulatietester te gebruiken om te zien wanneer we het beste kunnen klussen en dus de kans op zwangerschap het grootst is.

Het zou leuk zijn, want dan ben ik in oktober uitgerekend. Mijn vriend en ik zijn allebei 24 oktober jarig. Het zou een heel leuk verjaardagskado zijn natuurlijk.

#2938790 Quote

Ja, idd. Ik was afgelopen keer ook super blij dat ik weer gewoon ongi werd. En ik heb me toch een tijdje rot gevoel, precies wat jij zei. Alle symptomen van een zwangerschap, maar niet zwanger zijn. Ik kan best een heleboel hebben, maar al die symptomen voor "niets" vond ik wel heel lastig. Maar nu voel ik me gelukkig gewoon weer prima. Dat is al een hele verbetering. En we blijven optimistisch.

Groetjes Loveme1981

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen