Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28728 Snel Zwanger Of Duurt Het Nog Een Tijdje

• Auteur

Hallo Allemaal,

Ik zat met een vraag…Misschien weten jullie hier meer van?

Ik ben eind november gestopt met de pil…Spannend natuurlijk!
    Nou zei mijn moeder dat ik kans had dat ik heel snel zwanger zou zijn (wat ik natuurlijk hoop, want waarom stop je anders met de pil…).
    Mijn moeder was heel vruchtbaar en raakte al snel zwanger. En zo is het ook bij mijn zus. Mijn zus is twee keer zwanger geweest en allebei de keren was het de tweede maand na het stoppen met de pil al raak! Nou hoop ik natuurlijk ook dat ik snel zwanger word. Maar als je daar al op hoopt, valt het misschien wel vies tegen als het wat langer gaat duren.

Nu is mijn vraag: weet iemand hier of het erfelijk is hoe snel je zwanger word???

Heel veel sterkte aan alle mensen die ook zwanger proberen te raken!
    Groetjes Mizzy

#2938807 Quote

Hoi hoi…

Heb vaker gehoord,dat als moeders erg vruchtbaar zijn ,hun dochters ook erg vruchtbaar zijn,dus snel zwanger kunnen raken…

Dus wenst je veel succes en plezier:D

Groetjes Fran

#2938810 Quote

Het hoeft niet zo te zijn, kijk naar mij: mijn mams was supervruchtbaar was zo zwanger van mij en ook van mn zusje, maar wij zijn nu na 10 maanden nog niet zwanger en we mogen naar de gyn, omdat ik geen eisprong schijn te hebben!
    Ga er dus niet te veel van uit hoor!

#2938821 Quote

Mijn moeder komt uit een gezin van 17, dus haar moeder was heel vruchtbaar, mijn moeder  is ook heel vruchtbaar wij zijn met 3 meiden thuis en mijn vader zegt altijd jullie waren zo gemaakt. Ook zeiden ze altijd van kijk maar uit als je net zo vruchtbaar bent als je moeder hoef je echt niet een keer onveilig te vrijen want dan ben je zo zwanger.
    Nou dat is dus niet zo, ik ben met de pil gestopt en wij zitten nu in de 10e ronde om zwanger te worden
    Dus dit zegt niks, moet ik er wel bij schrijven dat mijn moeder nooit de pil heeft geslikt, kon ze niet tegen, daar in tegen heb ik 10 jaar de pil geslikt.
    Groetjes Jossie

#2938829 Quote

hoi mizzy,

Dat vroeg ik me dus ook af, maar mijn moeder was de eerste x zwanger toen ze de pil nog slikte (met mij als resultaat) en de tweede x al gelijk de eerste maand na het stoppen met de pil.
    Nu is mijn zusje al een jaar geleden gestopt met de pil en nu schijnt ze geen eisprong te krijgen, loopt al een  tijd bij de gyn.( PCO),
    nu wil ik ook graag zwanger worden maar volgens de HA kan je dat toch niet van tevoren weten, dus dat word gewoon  blijven klussen totdat je een positieve test hebt

heel veel succes
    groetjes Buzzz

#2938833 Quote

Mijn voorbeeld.
    Mijn moeder was steeds zo zwanger van mij en mijn 2 zussen (binnen 3 maanden).
    Mijn oudste zus is 2x in de eerste maand en 1x in de derde maand zwanger geraakt (bijna uitgerekend van nr 3).
    Mijn zusje was de eerste keer meteen zwanger (werd een miskraam) toen na 3 maanden en  van nr 2  na 1 maand.
    Mijn oudste is ontstaan na 6 maanden klussen en mijn jongste na 4 maanden, dus toch wat minder snel.
    Inmiddels zijn we voor nr 3 ook alweer 4,5 maand bezig.
    Ik zou maar gewoon op een jaar rekenen (staat er gemiddeld voor) en alles wat het eerder lukt is mooi meegenomen.
    (niet dat het steeds geen teleurstelling is als je toch weer ongesteld wordt hoor, zoals je al zei, als je de beslissing hebt genomen, wil je natuurlijk zo snel mogelijk!)

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen