Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Leuke korte, stoere (Hollandse?) jongensnaam gezocht!

• Auteur

Ik zag dat er nog steeds reacties zijn op de vraag om een leuke meisjesnaam… Nou, de meisjesnaam hadden wij al voordat ik zwanger werd. Maar nu nog een leuke jongensnaam!

We zoeken een Hollands aandoende, korte, stoere naam, MAAARRRRR die moet ook in het Duits EN in het Engels uit te spreken zijn… Mijn man is namelijk Duits, en ik heb familie en vrienden in Amerika, dus het zou leuk zijn als zij de naam ook allemaal uit kunnen spreken!

We dachten aan de Friese naam Fedde, maar dat wordt in 't Amerikaans Engels "Feddie" (net alsof je Freddy wil zeggen, maar met een spraakgebrek, haha!)

Alle suggesties zijn welkom!
    ~Hilde

#3100362 Quote

Hoi Hilde,
    Mijn zoontje heet Max. Is geen Hollandse naam, maar wel kort en stoer. We krijgen er ook heel veel leuke reacties op. We hadden ons alleen niet gerealiseerd, dat je het woordje max. overal tegenkomt. Nog wel op een koffiezetapparaat. (hihi)
    Groetjes,
    Patricia

#3100363 Quote

Mijn broer heet Fedde en in Amerika snapte ze het echt wel al je het even voorzei! (We hebben daar enige tijd gewoond, vandaar.)
    Hep je wel eens gedacht aan Sep? Komt in Duitland ook nog redelijk voor en is in elke taal uitspreekbaar!

groetjes,
    Wietske

#3100367 Quote

Hoihoi,

Mijn zoontje heet Mick! Stoere naam he? Al zeg ik het zelf…
    Succes met het zoeken van een naam…

Gr. Ellen

#3100368 Quote

geen typische hollandse naam, maar wel goed uit te spreken in engels en duits: Noah.

(kan overigens ook als meisjesnaam, maar dan vind ik hem persoonlijk niet zo leuk dan zou ik er ook eerder Noa van maken.)

Mirjam

#3100369 Quote

Hoi Hilde,

aangezien wij een oerhollandse achternaam hebben wilde wij voor ons zoontje ook een oerhollandse voornaam. Dus kozen wij voor Luuk. Lekker makkelijk en kort.
    Ben nu zwanger van de tweede en vind het moeilijk om er een naam bij te zoeken.
    Maar heb nog even de tijd.

Veel succes

Groetjes Miranda

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3100370 Quote

Hoi,

bij de oudste hadden we de jongensnaam meteen Raf en zijn tweede naar Yoichi. Bij de tweede zwangerschap wisten we de jongensnaam ook Ole met tweede naam Sebas. Het is bij ons een meisje geworden en zij heet Ellemijn met tweede naam Mignon.

Zo heb weer wat namen.

groet

ilse
    mama van raf en ellemijn

#3100373 Quote

Moeilijk, moeilijk!! Noah stond op 't lijstje van m'n man, maar dat vind ik teveel op Noa (meisjesnaam) lijken. Ik dacht ook aan Luuk, prachtig! Dat moet ik nog even met m'n man overleggen… Geen idee hoe ze dat in Duitsland zouden uitspreken – Loek?

Julian vind ik ook mooi, maar misschien niet stoer genoeg? En in het Duits spreek je dat dan uit als Joelian, dat vind ik ook minder.

Verder denkt  hij  aan Jonah, Jonas, Fedde, Wisse. Ik denk aan Nik, maar weet niet of dat lekker klinkt met de meisjesnaam die we in gedachten hebben, mochten we (ooit nog) een  meisje krijgen.  Ole lijkt me ook leuk, maar krijg je dan niet van die grapjes dat je kind Oleeee, oleeee oleee oleeee (we are  the champions)  heet?

Ik geloof dat ik Luuk en Nik het leukst vind tot nu toe. Ik heb ook een heel goeie vriend in Amerika die Nicholas heet, dus het lijkt me leuk om het kind een beetje te vernoemen… Hmmm. Zo moeilijk!! Misschien moet het maar een meisje worden, dan is het niet zo moeilijk, haha!!

Ik sta open voor meer tips!! Germaanse/Scandinavische namen zijn ook leuk, vinden wij. Alvast bedankt voor de ideeen!

~Hilde

#3100374 Quote

Onze zoon heet Tijn. Ik denk alleen dat dat moeilijk uit te spreken is in Amerika.
    Ik heb even meegelezen want ook wij zoeken een korte, weinig voorkomende jongensnaam. Tijdens de eerste zwangerschap was het al moeilijk, nu helemaal!!!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct