Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Tillen, Bukken, Knielen

  • Auteur
    Berichten
  • #1293370

    Hallo meiden,

    Overal staat het….. Voorkom zoveel mogelijk tillen, bukken en knielen.
    Ik doe dit best regelmatig, zo goed en zo kwaad het kan.
    Maar in hoeverre is dit schadelijk en voor wat is het schadelijk?
    Ik kan er helemaal niks over vinden.

    Groetjes, Ptries 23,2 wk

    #3100409 Quote

    Heey!

    Ja ik heb dat ook gelezen maar er staat idd niet bij vanaf welke week en hoe schadelijk het is.
    Zelf heb ik lichamelijk zwaar werk en kan het nu al goed merken dat ik het moeilijker krijg op mijn werk, maar ik kan het nog niet vertellen aan mijn baas want daarvoor is het nog te vroeg.
    Nog 3 weken werken heb ik lekker vakantie en daarna ga ik wel vertellen!

    Weet je ondertussen al meer over het bukken en tillen enzo?

    xxx ssuss

    #3100580 Quote

    nee, schijnbaar weten wel meer mensen hier geen antwoord op….. Maar zou t toch graag willen weten!

    #3100582 Quote

    Er zijn wat richtlijnen voor. Ben ze een keer op Internet tegengekomen. Als je b.v. nog maar een week of 10 hoeft, dan mag je niet meer dan 5 kilo tillen en dat niet vaker dan 5x keer per dag etc. Misschien als je onder "google" zoekt, kom je ze tegen.

    Op zwangerschapscursus adviseren ze om vanaf dat de zwangerschapscursus is gestart (ik was toen 29 weken zwanger) niet meer de rechte buikspieren te gebruiken, omdat die anders te veel uitrekken en je veel moeite moet doen om ze na de bevalling weer strak te krijgen. Wel de schuine buikspieren gebruiken is goed.

    Ook is het verstandig om als je uit je bed stapt of in je bed stapt dit via je zij te doen.

    Maar je ontkomt er niet aan dat je toch tot het einde dingen zal moeten gaan tillen. Denk maar aan je boodschappen etc. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook gewoon tot het einde gedaan. Nu heb ik een kleintje van 15 maanden en die moet ook veel getild worden, dus eigenlijk til ik nu net zo veel als toen ik niet zwanger was. Let er wel op dat je geen last van je rug krijgt etc. Het is ook het beste, om je bekken te ontlasten, om altijd iets wijdbeens te staan en te zitten. Zo blijven je bekken in balans als ze weker worden (toevallig gisteren "geleerd" tijdens de zwangerschapscursus).

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct