Hoi Sumaya,
Gefeliciteerd met je vierde zwangerschap! Ik ben ook zwanger van de vierde, en de reakties waren inderdaad anders dan bij de eerste. Er was zelfs iemand die zei: de vierde? Tjonge, ik dacht dat drie wel genoeg was…. Iedereen zit voor ons in te vullen dat wij natuuuuuuurlijk heel graag een jongetje willen, daarom komt er nog een vierde, want we hebben nu drie meisjes. Maar het maakt ons allebei echt niet uit, ik zou een vierde meisje hartstikke leuk vinden.
We hebben pas ook een andere auto aan moeten schaffen en hebben gekozen voor een busje (voor 9 personen!) En een commentaar dat we hierop krijgen!!!! Echt iedereen reageert erop: hoeveel kinderen willen jullie nog etc. (Mijn man zegt dan altijd: de bus moet vol, dat was de voorwaarde). Met een bus hebben we veel meer ruimte en bij een 6- of 7-persoonsauto zit bijna geen bagageruimte, zou ik niet eens de kinderwagen mee kunnen nemen (tenzij ik de zevende stoel inklap, wat een gezeur steeds). Vandaar de keuze voor een bus (met geblindeerde ramen achter trouwens). Iedereen lacht ons misschien uit, maar wij lachen het hardst, want ik ben er goed blij mee, vind het heel praktisch.
Ook zeggen veel mensen nav de aankoop van de bus: tjonge, de zaken gaan zeker goed. Dan zeg ik: het is maar waar je de prioriteiten legt he, wij gaan zeker niet stapelen achterin de auto omdat je geen geld (over)hebt voor een andere auto, en wat is uiteindelijk belangrijker voor je: de veiligheid van je kinderen, of geld…??
Hebben jullie (er stond ook nog een moeder van 5 kinderen op, weet haar naam niet meer zo gauw) ook al een andere auto moeten kopen, of hoe lossen jullie dat op?
Groeten,
Line, 27 wk 1 dg zwanger van vierde "meisje" (ha ha)