Hoi Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring met handbal wel met softbal (zeg maar honkbal voor meiden) ik ben zo rond week 16 mee gestopt. Ik speel korte stop en daar ben je erg actief en moet je mensen uittikken op of voor de honken. Dit heeft soms botsingen en slidings en val partijen tot gevolg ik voelde me daar zelf op een gegeven moment niet meer prettig bij. Ik merkte ook dat mijn reacties agresiever werden naar de tegenspelster als ze tegen me aanliepen of een por gaven. Van de geslagen of gegooide ballen was ik helemaal niet angstig, ik bedoel ik speel best een leuk spelletje softbal (al zeg ik het zelf 😉 en zal daardoor niet zo snel een bal in mijn buik krijgen of zo. was puur de interactie tussen mij en andere speelstres waar ik ongemakelijk van werdt. Merkte wel dat mijn team genoten voorzichter worden daar wordt je dan zelf ook iets onzekerder door. Ook de vermoeidheid bij 2 keer in de week trainen speelde me parten. Te meer ook omdat ik rechtstreks van uit mijn werk door ging en dan vaak met ff snel een tosti als avond eten moest doen…ook niet zo heel tof. Ik wilde juist goed en gezond eten ipv die snelle hap…
ik ben al heel vroeg (in de 16de week) begonnen met een zeer lichamelijk veel eisende soor yoga. zodat ik toch nog 1 x in de weerk lekker met mijn lijk bezig was
dus tja eigenlijk echt advies geven kan ik je niet al met al gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! enne al is't soms moeilijk om even je team "in de steek" te laten…. tis wel voor goed doel!
Ik ga over een maandje ongeveer bevallen en kan niet wachten om, zodra het nieuwe seizoen begint in maart weer lekker fanatiek te gaan ballen 🙂
succes in de competitie en geniet van het wondertje in je buik
liefs lot