Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wel of geen (kruiden)thee?

• Auteur

Goedemiddag,

In een ander topic las ik dat je tijdens de zwangerschap geen kruidenthee mag drinken.
    Sinds ik weet dat ik zwanger ben, ben ik juist braaf aan de Rooibos en Groene thee gegaan i.p.v. de andere smaken i.v.m. de looizuur die daarin zit.

Mag je nou wel of geen thee en Rooibos en groene thee vallen toch onder de catagorie kruidenthee? Of heb ik het mis?

De kleine schopt me sowieso de hele dag door bont en blauw, dus volgens mij zit het met onze uk nog wel goed.
    Maar na het lezen van het onderwerp over de thee, heb ik toch enige zorgen.

Wie kan me op weg helpen?
    ALVAST BEDANKT en geniet van het weer (als dat mogelijk is) en anders werkse!

Groeten,
    Sigrid H.
    25 wk

#3100604 Quote

Hoi,

Van welk merk is jou thee?
    Het beste kun je thee nemen die ze o.a. in de natuurwinkel verkopen. Zonnatura is op zich ook prima.
    Enne, als je kleine het naar zijn zin heeft zit het zeker allemaal goed.

maak je maar niet ongerust!

groetjes, Ikky

#3100609 Quote

bepaalde kruidentheetjes worden niet aangeraden vanwege de verweking van de baarmoedermond en dergelijke waardoor je vroeggeboorte kunt krijgen.
    Op deze pagina staat heel veel info.
    Verder dacht ik dat teveel venkel niet goed was.

http://www.annetanne.be/vrouwenkruiden/zwangerniet.html

#3100619 Quote

Sommige kruiden mag je niet te veel hebben. Ik geloof dat zoethout niet goed is bij een hoge bloeddruk en zo zijn er vast meer. Maar zolang je geen liters per dag drinkt, zou ik me niet zo'n zorgen maken. Of soorten afwisselen kan natuurlijk ook.

#3100631 Quote

Groene thee en rooibos vallen niet onder kruidenthee hoor! Die mag je gewoon drinken. Groene thee is hetzelfde als zwarte thee, alleen doordat het niet bewerkt is, zit er geen theine en looizuur in. Rooibos is van een struik die vooral in Zuid-Afrika voorkomt, net zoiets als een theestruik, en valt niet onder "kruiden" (zoals salie bijvoorbeeld).

Verder: venkel en anijs schijnen ook niet goed te zijn bij grote hoeveelheden, maar een kopje helpt wel tegen darmproblemen en slapeloosheid. Zoethout is inderdaad niet goed voor je bloeddruk (zit o.a. in Sterremix en Sterremunt). Maar een kopje per dag kan volgens mij geen kwaad. Die website (zie hierboven) lijkt me ook een goed idee om te bekijken, dat ga ik zelf ook even doen. Die lijst is vast vollediger dan wat ik weet.

Succes ermee!
    ~Hilde

#3100634 Quote

Jeetje, op die site staat dus dat je max. 2 koppen thee (ook groene!)  per dag mag drinken! Nou, daar had ik nog nooit van gehoord… Staat ook niets over in mijn zwangerschapsboeken.

Volgens mij gaat die site overigens over etherische olie, wat een veel hogere dosering aan werkzame stoffen bevat dan de gewone planten en kruiden. Vaak staat er ook bij "wel voor culinaire toepassingen" dus daarvan kun je gerust 1 kopje thee per dag drinken, lijkt mij.

Nou, succes ermee!
    ~Hilde

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3100794 Quote

ja ik denk ook dat veel kruiden met mate wel mogen. Maar sommige doen echt iets met je baarmoeder (verweken en dergelijke). Als je een fanatieke drinker bent van kruidenthee die dat doet dan moet je dus oppassen. Ik dronk heel veel kruidenthee en daarom heb ik in het begin van de zwangerschap gezocht op internet.
    Ik maakte 3 potten thee per dag dus ja ik moest wel even goed oppassen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct