Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

alles brandt mijn maag uit!!!

• Auteur

Hallo meiden
    Ik ben 11 weken zwanger en heb echt heel veel last van maagzuur. Ik hoef maar iets te eten en het is feest. Het gaat de hele dag door. Ik heb van de drogist Maalox gekregen, een wit drankje dat wel helpt, maar niet genoeg vind ik. De drogist zei dat Rennies niet goed zijn als je zwanger bent.
    Mijn zus had het over groene klei (ja die weet wat lekker is…;-). Kent iemand dat? Kennelijk mag je dat tijdens een zwangerschap gebruiken. Op internet kom ik nergens de combinatie groene klei en zwangerschap tegen.
    Wie heeft er ook zo'n last van en heeft tips?
    groet, burps.

#3100621 Quote

hoi hoi

Ook ik had erg veel last van zuur.
    Mijn verloskundige gaf mij de tip,
    om een lepel vol aardappelzetmeel
    te mengen met wat water in dat op
    te drinken.Het heeft mij beter gehol-
    pen dan alle medicijnen dus ik zou
    het eens proberen kan in iedergeval
    geen kwaad.Waarschijnlijk word het
    verder in je zwangerschap weer iets
    minder en zo tegen het einde weer
    minder.Ik hoop dat de tip je helpt.
    Succes in een goeie zwangerschap
    toegewenst.

Gr.anita

#3100625 Quote

Hoi,

Ik heb het ook al mijn hele zwangerschap…..Het is een drama, waar je soms echt heel moedeloos van wordt. Je  weet soms echt niet meer wat je moet eten of drinken en hebt dan ook nergens meer zin in. Uit eten gaan  of bbq-en vond ik altijd een feest, maar nu dus ff niet….

Ben inmiddels 35 weken zwanger en heb alles al geprobeerd. De meeste drankjes (antagel, gaviscon, rennie enz.) helpen wel even, maar niet lang. Maalox tabletten werken bij mij momenteel wel iets. Nou ja, nog even een paar weken afzien…
    .
    Probeer in elk geval sterk gekruid voedsel, koffie, thee  en vruchtensapjes te vermijden.
    Melk (vooral lauw voor het slapen gaan, bleeh) werkt ook even, en vanillevla.
    Groene klei heb ik nog nooit van gehoord, misschien weten ze bij drogist of apotheek meer hierover?

Succes ermee!

Wolkje

#3100633 Quote

hey heb dat probleem niet!
    Maar op de internetsite van het
    voedingscentrum
    staat een heel onderdeel over voeding tijdens
    de zwangerschap en ook een onderdeel over
    maagzuur! is echt de moeite waard om even te
    kijken!

Succes
    Groetjes
       Hanna

morgn 20wk

#3100642 Quote

Hoi Burps

Zo zie je maar weer. De ene zegt dit en de ander zegt dat. Mijn verloskundige zegt dat ik juist wel rennies mag gebruiken en doe dit dus ook. Rennies is ook speciaal ontwikkelt voor de zwangere vrouw.
    Mij helpt het in iedergeval

succes ermee

gr liesbeth 34.5w zwanger

#3100650 Quote

Bij mij hielp het om instant pudding van Saroma te eten (van die pakjes die je aan moet maken met melk).

Groetjes
    Chris

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3100653 Quote

Hey ik heb dit ook heel erg gehad het deed open geven moment ook erg zeer ik het toen de dokter gebeld en die zei dat je rennies moest nemen want verders mag je niej veel als je zwanger bent en liever geen paracetamolen moet je zeggen   heeft wel geholpen bij mijn nou veel s6 en hoop dat het beter gaat want die verveelende maagzuur is niks groetjes carola 13 weken

#3100677 Quote

Hallo,

Wat volgens het zkh helpt en ik kan het beamen is anijs.
    Dus begin maar alvast met die beschuit met muisjes haha.
    Toen het echt niet meer te houden was de maagzuur heb
    ik dus ook een anijsdrankje gehad. Het is niet lekker maar
    helpt echt wel heel erg goed. Het heet Gaviscon.
    Je kan het bij de apohteek halen. Ik heb het voorgeschreven
    gekregen dus weet niet of het zo verkrijgbaar is.

Groetjes Petra

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct