Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wat vinden jullie hiervan?

• Auteur

Hallo alemaal,

Wat vinden jullie van de naam Art?

Ik ben 31 weken zwanger,we krijgen een jongen.
    Mijn vriend vindt de naam Art geweldig,ik ook…
    Alleen,ik vind het zo moelijk om het tegen niemand te kunnen zeggen en vragen wat ze er van vinden.
    Ik kom namelijk uit Bulgarije en is het daar dus heel normaal om tegen iedereen te   zeggen wat het geslag van je kindje is en hoe ie gaat heten.

Mijn vriend wil absoluut niet dat iemand de naam hoort voordat de baby geboren wordt.
    Dus,willen jullie aub eerlijk zeggen…wat vinden jullie  van de naam Art???

#3100704 Quote

Hoi,

Als jullie het een mooie naam vinden is dat toch alles wat je hoeft te weten. Ongetwijfeld vindt de een het wel mooi en de ander het niet mooi.

Groetjes

#3100705 Quote

Dat is wel zo…
    Alleen,zoals ik al zei,ben ik geen nederlandse(woon ook nog niet zo lang hier) en weet ik niet of dat een leuke naam is in NL…Voor Bulgarije weet ik al dat het raar klinkt, als het maar hier leuk is….hij wordt namelijk nederlander
    Ik ken één iemand die zo heet en meer niet.Ik wil natuurlijk mijn kind geen rare naam geven…Want rare namen genoeg…

#3100711 Quote

Ik vind het best een leuke naam. Lekker kort en stoer. hou ik wel van.
    kijk ook eens op kindernamen.nl; daar staan heel van dit soort vragen. en namen natuurlijk.
    alleen als je kleine straks groter is   en naar het buitenland gaat   en engels gaat praten, dan heet hij dus "kunst". en dat is misschien wat gek.

overigens schrijf je goed nederlands voor als je nog maar kort in Nederland woont!

groetjes
    greet

#3100714 Quote

Ik vind het een leuke naam. Het is lekker kort daar hou ik van voor een jongen.   Dubbele namen vind ik helemaal niks wordt toch altijd afgekort in de omgang. Ik vind zelf Aron een hele leuke naam, maar mijn man vind het niks. Nu hebben we inderdaad een andere naam die hij en ik leuk vinden en dat wordt de naam voor een jongen.
    Echter wij weten niet of het een meisje of een jongen wordt dus wij zitten ons hoofd te breken over een meisjes naam. We hebben een heleboel leuke namen maar niet 1 waarvan ik zeg ja dat is het.

#3100745 Quote

Hoi,
    IK vind het eerlijk gezegd niet mooi, maar trek je daar niets van aan. Iedereen heeft zijn eigen smaak!!!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3100750 Quote

Ik ken wel een aantal jongens die Ard heten. Dus met een "d" in plaats van een "t". Maar voor alle namen geldt, de een vindt het mooi, de ander vindt het niet mooi. Maar volgens mij is het een normale naam in nederland, je hoort hem alleen niet zo vaak.

Groeten, mam van Laura

#3100757 Quote

Ik vind het een heel leuke naam! Art is toch kort voor Arthur? Arthur vind ik dan weer een beetje tuttig, Art is veel leuker. Van Ard met een d heb ik echt nog nooit gehoord.

Oh, en het doet me ook denken aan Art Garfunkel (van Simon & Garfunkel), dus misschien wordt 't wel een heel muzikaal kindje :-).

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke korte naam, en ik vind deze wel heeeeel leuk!
    ~Hilde

#3100853 Quote

Ik ben ook geen nederlandse en ik probeer voor ons kind naam te vinden
    welke en in mijn land normaal klinkt(je gaat toch voor vakantie naar
    toe, of je hebt ook familie daar(oma's,opa's, vrienden)) en voor hier
    niet vreemd is. Wij willen dat die naam met letter "A" begint.
    Voor jongen heb ik al zo'n naam gevonden en mijn man is ook heel erg
    blij mee Maar voor meisje is beetje moeilijk. Wij zijn nog niet uit…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct