Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

een vraagje over 'leven' voelen

• Auteur

hallo allemaal!

ik voel nu vanaf dat ik 15 weken zwanger ben het kindje bewegen. ben nu inmiddels 19 weken zwanger en het is de 1e!

ik lees overal dat je het bij de 1e nu pas begint te voelen!
    en dat het ook nog niet elke dag is!

ik voel 'hem' elke dag en dan ook regelmatig op een dag!

het is dus een erg actief kindje, dat zei de gyn ook al bij de echo met 11 weken!

nou vroeg ik mij af, zegt de beweeglijkheid en over hoe vaak je em voelt  iets over het geslacht?
    daar was ik wel benieuwd naar!
    ik hoorde dat jongetjes vaak drukker zijn in de buik!

of is dat onzin??

nou ja over drie weken weet ik het geslacht, maar ik was hier wel benieuwd naar!!

groetjes..

#3100722 Quote

Hoi hoi! Ik voelde mijn jochie ook al bij 16 weken, en is ook mijn eerste! Sindsdien gaat er geen dag voorbij dat ik m niet heb gevoeld! Wel kan het liggen aan de plaats waar de placenta zich bevind. Die van mij ligt redelijk achter/onderin, dus voel ook elke beweging tegen mijn buikwand aan. Als je placenta voor tegen je buikwand ligt voel je je kindje minder goed terwijl die misschien wel net zo veel beweegt… ach nog een paar weekjes en dan weet je het… spannend!!

Groetjes esther (29+4)

#3100724 Quote

he hooooi!!

bedankt voor jullie reacties!

dus meisjes kunnen net zo goed heel druk zijn in de buik!!
    nou ben benieuwd wat er zo druk is in mijn buik!

hahahaha

groetjes!

#3100727 Quote

Ik heb niet gezegd dat ik een meisje krijg he? Het kan niet zo goed een jongen zijn. Ik wilde alleen maar zeggen, dat jongens ook heel rustig kunnen zijn. Waarschijnlijk kunnen meisjes dan ook wel druk zijn.
    Overigens weet ik wel wat het bij mij wordt, maar wij vertellen het tegen niemand, omdat als je het eenmaal tegen een paar mensen zegt, het al gauw geen geheim meer is.
    Moeten die mensen nog maar zo'n 10 weken wachten.
    Hoe is het met de griep?
    Groetjes,,
    Patricia (29+5)  

#3100732 Quote

nee dat klopt!

maar jongetjes kunnen dus ook heel rustig zijn, daarom zei ik dan kunnen meisjes dus ook heel druk zijn hahahaha

nou nog even afwachten dan heb ik antwoord op mijn vraag!

met mijn griep is het wat beter, nog wat snotterig en spierpijn in mijn nek!
    maar niet zo erg verkouden en ellendig als eerder deze week….pfffff

doei doei

#3100736 Quote

Hoi Wilma, leuk dat je je kindje al voelt, volgens mij heeft dat alleen niets met het geslacht te maken, maar meer met wáár de placenta ligt. Als hij achter ligt dan voel je de babie schijnbaar eerder. Als hij aan de voorkant ligt juist weer veel later.

Op al mijn echo's (ik heb er al 5 gehad vanwege medische redenen) was mijn kindje erg beweeglijk, hahaha, zo leuk om te zien. Toch denk ik pas sinds een paar dagen ( nu 18wkn en 3 dagen), hé, dat zou wel eens mn kindje kunnen zijn. Een vriendin van mij die ook zwanger is voelde haar babie al met 14 weken ( allebei eerste kind) maar haar placenta ligt dus ook aan de achterkant terwijl de mijne beneden/voor ligt.

Nu iig hartstikke leuk, ik hoop dat ik ook snel mijn baby duidelijk kan voelen!
    liefs v Marjo

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3100737 Quote

ja ik vind het echt heerlijk om het kindje te voelen!!
    zo lief!!!!!

'hij' reageert ook op mijn vriend zijn hand, maar die kan het nog niet voelen!

nog eventjes geduld!

liefs

#3100739 Quote

Hoi

Lekker toch dat je je kindje al voelt, ik voelde mijn dochtertje ook al bij 16 week ongeveer en dat was toch een druktemakertje (en nog haha). Die heeft me letterlijk 's nachts wakker geschopt af en toe. Denk dat het echt een bakerpraatje is dat jongens drukker zouden zijn.

Hopelijk kan je vriend het ook snel voelen en geniet lekker!

#3100741 Quote

ja dat hoop ik ook en mijn vriend!!
    ik vertel em wel vaak wanneer ik em voel! ddat vind hij wel heel erg leuk!

liefs

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct