Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wanneer naar verloskundige?? Of eerst naar huisarts??

• Auteur

Jippieeeee! Ben zwanger!
    Het heeft even geduurd, maar dan is het toch eindelijk zover.

Maar nu vraag ik me af wanneer ik de verloskundige moet bellen om een afspraak te maken. Of moet ik zowieso eerst naar de dokter (dacht nl van niet).

Liefs Mich

#3100746 Quote

Gefeliciteerd! Wat een heerlijk nieuws he, als die test positief is!
    je kunt de huisarts even bellen om te melden dat je zwanger bent, maar hje hoeft er niet langs. De verloskundige bel je als je een week of 6-8 zwanger bent, om dan een afspraak te maken voor 10-12 weken.

groetjes, Ellen

#3100760 Quote

Gefeliciteerd!!

Even een aanvulling (misschien ten overvloede…): je hoeft dus geen verwijzing van de huisarts te hebben. Je mag direct een afspraak met de verloskundige maken.

Ik heb zelf een boek uit de bieb gehaald ("Zwanger" heet 't, uit 2005 dus heel recent) en daar staat zo'n beetje ALLES in. Heel leuk om te lezen!

Geniet ervan 🙂
    ~Hilde

#3100770 Quote

Ik zou redelijk vroeg een verloskundige bellen, want sommige praktijken willen je tegenwoordig met 8 weken al voor de eerste keer zien, ipv 12 weken zoals voorheen. dat doen ze om je op tijd te kunnen informeren over testen en gezond gedrag enzo.

en natuurlijk gefeliciteerd. daar had ik mee moeten beginnen.

greet

#3100833 Quote

Dank jullie!
    Ik ben net vandaag mijn 6e week in gegaan, dus zal de vk deze of volgende week eens bellen.
    Spannend!

Liefs Mich

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct