Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Gratis echo!!

• Auteur

Voor iedereen die graag een extra echo wil laten maken: de opleiding voor verloskundigen doet dit gratis als je tussen april en december tussen de 11 en 24 weken zwanger bent! Het is gratis omdat de verloskundigen in opleiding dus op jouw buik kunnen 'oefenen'.

Meer informatie heb ik gevonden op: http://www.knov.nl/, de website van de vereniging van verloskundigen. Even een stukje naar beneden scrollen; het staat op de homepage.

Ze doen geen video-opnamen, maar je krijgt wel een foto van je echo mee!

~Hilde

#3100769 Quote

da's een leuke tip!
    ga gelijk mijn man bellen…
    greet

#3100777 Quote

Nog een tip: vanaf januari dit jaar heb je als zwangere recht op 2 echo's: 1 in het begin van je zwangerschap (termijnecho), en 1 na 20 weken. Vraag je verloskundige ernaar. Dat heb ik ook gedaan en nu krijg ik over een paar weken een echo van een half uur tot drie kwartier, HELEMAAL GRATIS!!!
    Het is geen pretecho, dus we kunnen het helaas niet opnemen, maar de praktijk adviseerde me om onze eigen videocamera mee te nemen, dan kunnen we het toch opnemen!
    De verloskundige adviseerde me wel om even bij mijn zorgverzekeraar te informeren of het vergoed wordt. Er schijnt her en der nog wat discussie te zijn over het vergoeden.

#3100781 Quote

is dit in de buurt dan?
    of door het hele land?
    groetjes marijke

#3100784 Quote

Ik weet dus niet waar het gebeurt, dat zou je even op de site moeten bekijken. Maar ik neem aan dat het door 't hele land is, tenminste daar waar de opleidingen zijn.

Oh ja, en de 20-weken echo zou ook gewoon vergoed moeten worden – ik heb begrepen dat dat met terugwerkende kracht geldt vanaf 1 januari 2006. Dus als je verzekeraar moeilijk doet, gewoon moeilijk terug doen – het staat in de wet dat je daar recht op hebt.

~Hilde

#3100810 Quote

de echo's worden gemaakt in Bilthoven staat op de site

groetjes anja

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3100811 Quote

In Eindhoven doen ze dit ook bij Fontys.
    Daar vragen ze zwangeren die rond de 20 weken zijn.
    Groetjes Mikkie

#3100819 Quote

hallo,

ik kom helaas niet meer in aanmerking voor de echo. ik ben inmiddels 26 weken zwanger.

maar ik wil wel reageren om dat er werd gezegd dat de 20 weken echo niet vergoed word.
    misschien ligt dat aan de verzekeraar. want bij mij werd die wel vergoed.

groetjes henny

#3100837 Quote

Ik vond het echt verschrikkelijk in Bilthoven.. zou het niemand aanraden.. een vrouw die wat onduidelijk zit te mompelen. Ze kan iets niet goed zien, roept 2 anderen erbij en ze beginnen keihard in mijn buik te duwen om het voor elkaar te krijgen. Ik dacht echt: ze prikken mijn baarmoeder lek… Nee ik leen me niet meer voor proefkonijn, wat een drama…. was 24 weken toen ik ben geweest.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct