Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

dreun in me buik

• Auteur

hallo ik ben 17 weken zwanger en heb net opgepast op een kind van 3 maar hij kwam ff met een aan loop en knalde zo in me buik en dat deed zeer nu voel ik me weer onzeker of alles wel goed gaat met de baby weet iermand of dit erg veel kwaad kan want ben ongerust graag heel snel reactie thnx gr jay_jm

#3100788 Quote

Als 't goed is, werkt het vruchtwater als 'stootkussen'   voor je baby.  Als je op een ballon gevuld met water duwt, zoekt het water gewoon een plek waar geen druk op staat, snap je?

Als de schok heel hard is en je placenta al niet zo goed vast zat, zou de placenta los kunnen raken, maar die kans is echt heel klein. Als je morgen nog pijn hebt of als je bloed verliest, zou je je verloskundige kunnen vragen om een echo om te zien of alles nog goed is. Als dat niet lukt, en je maakt je erg veel zorgen, kun je desnoods ook naar de eerste hulp van het ziekenhuis gaan (hoe vroeger in de ochtend, hoe beter, want dan is het daar niet zo druk).

Ik wens je heel veel sterkte! Maak je niet te druk hoor, want da's ook niet goed voor de baby. Je buik kan echt heel wat hebben!

Laat je ons weten hoe je je morgen voelt?  

#3100804 Quote

goede morgen ik voel me goed heb geen pijn dus neem aan dat hte goed zit alleeen op het moment van deed het zeer en werd erg booos op dat kindje hij was de hele tijd al zo druk en toen was de druppel maar ik schok gewoon heel erg   en ja wat is hard miss valt het wel mee allemaal en zit het wel goed anders denk ik dat ik dat wel gemerkt had of nie?? nou bedankt en tot de volgende keer xx jay_jm

#3100807 Quote

Hoi hoi,

Ik kom van het oktober forum en zat eigenlijk voor het eerst hier mee te lezen. Je kindje is erg goed beschermd in je buik. Veel moeders die zwanger zijn van de 2e vangen regelmatig een dreun op van hun peuter of kleuter. Zelf word ik voor de eerste keer moeder maar ben ik een paar weken geleden plat op mijn buik gevallen doordat een onverlaat allerlei spullen had laten slingeren die ik niet meer kon ontwijken. Ik heb toen de verloskundige gebeld en die heeft een uurtje daarna even gekeken of alles nog in orde was met de kleine. Ze vertelde erbij dat inderdaad het vruchtwater als een buffer voor je kindje werkt en dat je aardig wat kunt hebben. Zolang jij je goed voelt, geen bloed of vruchtwater verliest en je kindje voelt is er niets aan de hand. Wat wel even schrikken is, is dat zo'n kindje zich na zo'n dreun vaak even stil houdt. Ik denk in ieder geval dat je je geen zorgen hoeft te maken en als je onzeker bent moet je gewoon even met de verloskundige bellen.

Ik hoop dat je een beetje gerust gesteld bent.

Groetjes kim

#3100892 Quote

leuk is dat!
    Dat had ik vorige week toen ik op mn nichtjes moest passen!
    Zij is ook 3 en was het even absoluut niet met me eens!
    Daar kwam een schop, heb er een poosje last van gehad!
    Maar alles is goed! Die kleine kan gelukkig heel wat hebben!

Groetjes
       Hanna

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct