Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

vitamine D

• Auteur

Hallo allemaal, ik had even een vraagje. Ik heb steeds foliumzuur geslikt. Maar nu is de periode voorbij, dus hoeft het niet meer. Maar moet ik nu beginnen met vitamine D?
    Hoeveel heb je daar van nodig? Te veel lijkt mij ook niet goed.

#3100818 Quote

Hmmm, dat weet ik ook niet! Ik slik van die multivitaminen voor zwangeren, dus daar zit 't als 't goed is in. Je kunt 't aan je verloskundige vragen, die zou 't moeten weten (ga ik ook doen – volgende week heb ik 'n afspraak).

Misschien weet iemand anders hoeveel mg/mcg je moet hebben?
    ~Hilde

#3100825 Quote

Ik had vernomen dat je vanaf je 18e week extra vitamine D
    moet gaan slikken i.vm de groei van de botten/ kalk
    wat van jou afgenomen word.

voor de zekerheid kan je altijd ff je vk bellen

#3100826 Quote

Hoi,
    ik heb vanaf het begin vitamine d geslikt, omdat ik nog borstvoeding gaf. Maar ik heb ergens gelezen, dat je juist niet te veel ervan mag nemen (ik weet niet meer waar, anders zou ik het opzoeken) ivm de ontwikkeling van je kindje. Ik zou het dus idd maar aan de verloskundige vragen.
    Patricia

#3100827 Quote

Hoi,
    ik heb de verloskundige gevraagd tot hoe lang ik foliumzuur moet slikken.
    Ze heeft me geadviseerd tot ik de pilletjes op heb (wel de 10 wk volmaken natuurlijk maar daar ben ik al overheen) en dan over te stappen op Gravitamon. Gewoon te koop bij de drogist.

Groetjes Simone

#3100832 Quote

Hoi. Ik heb ook gravitamon,dat is speciaal afgestemd voor zwangere vrouwen.
    Kan niet missen dus!!
    Groetjes Mikkie

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3100839 Quote

Hoi, volgens mij wordt het aanbevolen vanaf 18-20 weken. Maar als je veel in de zon zit in de zomer is het wellicht niet eens direct nodig. Ik ben zwanger in Z-frankrij en hier wordt het nooit voorgeschreven en is het zelfs niet zomaar verkrijgbaar bij de drogist/apotheek. Vooral omdat mensen hier genoeg zonlicht krijgen, en teveel vitamine D schijnt ook weer niet goed te zijn.
    Dus volgens mij hoef je je nog niet naar de drogist te haasten, wacht rustig af wat de VK adviseert.
    Groetjes Marieke

#3100858 Quote

Ik heb het ook de hele zwangerschap door niet geslikt, de verloskundige heeft me er ook niks over verteld.
    De eerste keer dat ik bij haar kwam vroeg ze of ik foliumzuur slikte, nou deed ik natuurlijk netjes in de vorm van mulitvitaminen voor zwangeren en ze vertelde me toen dat ik daarmee mocht stoppen als ik 12 weken zwanger was. Dat heb ik ook gedaan en er verder niet meer over nagedacht tot ik er een paar weken geleden over las dat ik dat wel had moeten slikken. Maar misschien heeft het inderdaad ook wel te maken met het feit dat ik voornamelijk in de zomer zwanger was en dat je dan al genoeg vitamine D binnenkrijgt door de zon. Ik zou het dus even navragen als ik jou was.

groetjes danielle (40/5)

#3100930 Quote

Bedankt voor jullie reacties. Volgende week vrijdag heb ik weer een afspraak met de verloskundige, dan vraag ik het haar wel.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct