Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

morgen voor 14 uur beslissen

• Auteur

de gyneacoloog belde vanmorgen. Hoewel hij en zijn collegae niet 100% zeker zijn, neigen ze er toch naar om te denken dat beide vroeggeboorten (22 en 32weken) het gevolg zijn van een niet goed funktionerende baarmoedermond en denken dat een bandje eromheen kan helpen. De keuze ligt bij ons. Mijn vriend wil het liever zo laten, hij heeft er nu een goed gevoel over en vertrouwt er op. Ik durf niet echt te vetrouwen, beide vorige keren voelde het ook goed en kwamen ze desondanks toch eerder. ik denk dus dat ik het wel laat doen. Hoop echt dat het goed gaat, want als het misgaat (je kan door de ingreep vruchtwater verliezen, maar met medicijnen proberen ze dan alles wel weer tegen te houden),  voel ik me natuurlijk schuldig dat ik niet naar hem heb geluisterd, maar ja doe ik niks en gaat het mis, dan voel ik me vast schuldig dat ik niet naar de gyneacologen heb geluisterd. Pffffffff,
    ga maar allemaal hard duimen voor me deze week, morgen hoor ik wanneer het gaat gebeuren.

Groetjes!

#3100876 Quote

Jeetje, wat een moeilijke beslissing! Hoe ver ben je nu zwanger? Is je kindje al levensvatbaar? Sorry dat ik dat niet weet, dat heb je beslist al in andere topics aangegeven.
    Ik wens je veel sterkte en zal voor jullie duimen.
    Kus
    Patricia  

#3100878 Quote

Wat een moeilijke situatie zeg!

Die twijfel, ik zou ook gek worden…

We kunnen je wel allemaal goed bedoelde adviezen geven, hoe wij het zouden aanpakken. Maar meis, het is jou keus, en jij moet doen wat jou goed dunkt.

Liefss… en sterkte! -x-

#3100879 Quote

Nog lang niet levensvatbaar, ben pas 13,5 week…..

#3100888 Quote

ik zou het echt niet weten maar wil je heel veel sucses wensen met je moeilijke keus
    groetjes marijke

#3100895 Quote

Hoi MammavanJ,
    Jee, wat een moeilijk   pakket!
    Wat ik me afvraag: Kunnen ze de beslissing niet uitstellen?? Of wordt het steeds riskanter??
    Zoals je misschien weet, verwacht ik een tweeling. Bij mij werd elke 2
    weken een inwendige echo gemaakt om de cervixlengte in de gaten te
    houden. Bij tweelingzwangerschappen gaat de baarmoeder ook vaak vroeg
    ontsluiten, vandaar. Dit hebben ze gedaan tot 34 weken zwangerschap.
    Dan nu mijn logica: Als ze er bij 28 of 30 weken niks aan kunnen doen,
    heeft in de gaten houden ook geen zin. Dus: misschien zijn er ook
    andere oplossingen. Dat je wat vaker op controle komt en de ingreep
    alleen laat doen als blijkt dat de cervixlengte te kort gaat worden.
    Dan weet je ook dat je niets onnodigs doet…
    Als dat niet kan, laat je dan goed voorlichten. Hoe groot is de kans
    dat de vliezen breken bijvoorbeeld. En als er weeën op gang komen, hoe
    groot is de kans dat ze die onder controle krijgen?
    Ik zou in ieder geval zeggen: Laat je niet tot een keuze dwingen
    terwijl je jezelf er niet goed bij voelt. Dan wachten ze nog maar een
    paar dagen.
    Uit je verhaal maak ik op dat jullie al een keer een kindje verloren
    zijn (anders had je nicknaam wel mammavan..enJ geweest… Ze mogen daar
    best een beetje begrip voor tonen!
    Succes meid!
    Liefs van Sisi.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3100896 Quote

Hoi Sisi,

klopt, de 1e overleed bij 22 weken bij de bevalling, bij de 2e kwam ik elke 2 weken op controle, met name voor de baarmoedermond, maar braken de vliezen toch bij 31,6weken, daarom is controle waarschijnlijk niet voldoende, ze vermoeden dat het bij mij heel plots verandert en dan kunnen ze niet meer ingrijpen. gelukkig hebben ze wel heel veel begrip voor mijn angsten, omdat ze weten dat ik de 1e ben verloren. Ze gunnen me dat echt niet nog eens. Maar ja de wetenschap kan helaas niet alles.
    Wel leuk je hier nu tegen te komen in plaats van op het andere forum.
    We proberen gewoon het beste te blijven hopen!

#3100922 Quote

Hoi,

Wat is het risico van het plaatsen van een bandje? Als dat een groot risico is zou ik het ook niet weten.
    Veel succes.

Groetjes

#3100928 Quote

Hoi Mamavanj

Heb je met je gyneacoloog ook al wel eens gesproken over het gebruik van proluton-injecties om een vroeggeboorte te voor komen?

Ik heb even voor je op google gezocht, maar daar staat niet veel op. Wel op allerlei medische zoekmachines, maar daar zul je niks aan hebben. Misschien vindt je onder http://www.studies-obsgyn.nl onder amphia nog de meeste informatie. Hoewel dit een onderzoek naar tweelingen betreft, wordt daar ook wat verteld over het effect bij eenlingen.
    misschien nog iets om te bespreken.

groeten een klinisch verloskundige

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct