Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28754 Rare Menstruatie

• Auteur

Hallo allemaal!

Eind december ben ik gestopt met de pil. Precies 3 weken daarna ben ik ongesteld geworden. Normaal ben ik 6 dagen ongesteld, maar nu duurde het maar 4 dagen. Mijn vriend en ik dus gelijk aan de slag, maar nu heb ik vandaag (4 dagen nadat mijn ongesteldheid is gestopt) weer een bloeding gekregen! Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

#2939401 Quote

Hoi Hoi,

Ik was 10 dec gestopt met de pil, na 28 dagen netjes ongesteld, alleen duurde het maar 2.5 dag, normaal was het altijd een week. Waarschijnlijk moet je lichaam wennen?

X Deb

#2939436 Quote

Hoi,

Ik weet niet hoe lang je de pil geslikt hebt, maar elk lichaam kan anders reageren op het ontpillen.Dus het kan zo zijn dat je cyclus wat ontregelt is.  Ik hoop dat je snel weer een normale cyclus hebt, want bij mij duurt het inmiddels al een tijdje. Ik hoop dat je wat hebt aan dit antwoord.

Groetjes Loveme1981

#2939535 Quote

Hoi Nijntje,
    Wat je beschrijft zal waarschijnlijk komen door het stoppen met de pil. De huisarts  noemt de eerste keer 'ongesteldheid' nadat je met pil bent gestopt een pilbloeding en geen ongesteldheid. Pas daarna gaat je lichaam wennen aan het zonder pil zijn, ieder lichaam reageert daar anders op.
    Ik kreeg ruim een week nadat ik ongesteld was geweest bruinige afscheiding gedurende drie dagen. Na 4 weken kreeg ik een beetje rozige afscheiding. En na ongeveer 75 dagen werd ik voor het eerst echt ongesteld. Ik had in het begin ook veel last van pijnlijke tepels, maar dat is nu gelukkig over.
    Kan je dus niet echt advies geven, maar wacht vooral rustig af en geef je lichaam de tijd te wennen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je graag wilt ! Ik weet het…
    Groetjes, Irene

#2939545 Quote

Ik weet het, ik moet gewoon wat geduldiger zijn!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen