Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287541 Laatste Weken Zo Zwaar

• Auteur

hallo lieve lezers,

moet ook effe klagen. Ik hoef nog maar 6 weken te werken en dan zw verlof, mare….ik vind het allemaal zo zwaar worden. Het lijkt wel of ik helemaal niet meer mee kom en alles is met te veel. Ik dacht altijd ach..gewoon door hobbelen en dan lekker met verlof maar ik vraag me af of ik de 4 weken voor de tijd wel haal ??

Nou ja, al met al is er misschien geen reden tot klagen, maar ik kijk nu al enorm uit naar m'n verlof pfff…..

Sorry voor het geklaag

Liefs Marinte

#3101567 Quote

Hai Marinte!
    Ik had hier ook last van… Voelde me echt zo 'leeggezogen' alsof al mn energie uit mn lijf getrokken werd!
    Ben dus 2 weken eerder thuis gaan zitten, wij hebben een '60% regeling' op werk zodat je de hele zwangerschap thuis kan blijven met 60% van je salaris! Heerlijk dus!
    Ik merk nu dat ik me stukken beter voel dan in de rest van de zwangerschap!
    Ik deed tijdelijk vervangend werk, met regelmatige werktijden, moest ingewerkt worden en zat met collega's die ik nauwelijks kon, blijkbaar koste me dit teveel energie….
    Succes nog met je laatste weekjes…
    Liefs L81 (35,3 wkn)

#3101571 Quote

Hoi Marinthe,

Ik zit in ongeveer dezelfde situatie. Ik moet nog 7 weken werken en het valt me ook vies tegen. Ik zit erover te denken om gewoon 6 weken vooraf verlof te nemen. 5 weken klinkt opeens heel anders.
    Ik denk ook dat je moet uitkijken dat je niet uitgeput aan je verlof begint. Je hebt je energie voor de bevalling nodig. Je kunt ook nog proberen toch minder te gaan werken of kortere dagen. Misschien kun je een gesprek aanvragen met je bedrijfsarts. Dan kun je voor een gedeelte ziek gemeld worden.
    Ik heb zelf wat geregeld met ADV dagen zodat ik de laatste weken niet full-time meer hoef. ik kan me goed voorstellen dat het zwaar voor je is en als het echt niet gaat moet je er wat aan doen hoor. Niet door blijven rennen, dat is niet goed.

Sterkte Juffie

#3101573 Quote

hoi hoi,

gelukkig is het bij jullie ookherkenbaar. Ik wil ook eigenlijk gewoon doorgaan maar m'n werk leent zich er vaak niet voor en dan denk ik weer, ach zo dadelijk kan ik ruim 3 maanden lekker thuis zijn en van de kleine genieten.
    Misschien dat het idd een oplossing is om deeltijd te werken in overleg, zal eens informeren.

Denk ook dat het een mengelmoesje is van veel dingen, bijv dat ik erg ben aangekomen en daardoor natuurlijk ook dat gewicht meedraag, veel maagbranden te pas en te onpas en dan maar gewoon doorwerken.

Ga eens kijken of er nog iets te regelen valt op het werk, want ik heb zeer lieve en meegaande collega's dus daar ligt het zeker niet aan.

Liefs Marinte

#3101575 Quote

Hoi Marinte,

Als het niet meer gaat, kun je vaak (via de Arbo-arts) regelen dat je minder uren werkt tot aan je zwangerschapsverlof. Je bent dan wel verplicht 6 weken van tevoren je verlof op te nemen, maar dat is meestal geen probleem, toch?

Goed voor jezelf zorgen, hoor! Als je erg moe bent, is dat een belangrijk signaal, en dat mag je niet negeren.

Veel sterkte met de laatste loodjes! Ik zit nog in de eerste (misselijke) weken, en ik vind 't ook niet makkelijk om te werken 🙂

~Hilde 12w1d

#3101627 Quote

iemand die niet zwanger is, weet niet hoe zwaar een zwangerschap kan  zijn. Zelfs na mijn bevalling vergat ik hoe vermoeiend het soms was. Pas nu ik weer zwanger ben, "herinner" ik het mee weer luid en duidelijk, haha.

Bij de eerste heb ik te lang doorgewerkt en ging ik kanlkapot mijn verlof in. Gelukkig kwam de kleine niet te vroeg, zodat ik redelijk uitgerust aan de bevalling begon.

Voor deze keer had ik me voorgenomen langer van te voren met verlof gegaan: dat gaat me lukken, want met 6 1/2 maand loopt mijn contract af en dat wordt niet verlengd. Heel jammer, maar het heeft een kleine positieve kant.

greet

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct