Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

287543 Geslacht - pagina 2

• Auteur

Ik ben 35.4 wkn zwanger en ook wij weten dat we een dochter krijgen vanaf de 21ste week!
    Ik moet zeggen dat het allemaal veel persoonlijker werd vanaf dat moment!
    Mijn man en ik noemen haar bij dr naam als we over dr praten en ook aan andere mensen merk je dat ze het leuk vinden om te horen dat wij het al weten en er open over zijn!
    Wist je trouwens dat er bijna in geen enkel land het geslacht geheim gehouden wordt?! En zelfs de naam wordt al vaak voor de geboorte bekend gemaakt!
    Je mag gelukkig zelf kiezen dus moet je doen wat voor jullie fijn voelt!
    Veel pelzier met je zwangerschap!
    L81

#3101603 Quote

Hoi, ik wilde ook graag weten wat het was (mijn vriend ook) en ik merk, ik woon tijdelijk in frankrijk, dat iedereen hier het geslacht al weet en zelfs ook aan iedereen verteld voor de geboorte. Dus misschien ben ik daar wel door beinvloed. Maar het is leuk om het te weten merk ik.
    Moderne technieken laten het toe om te weten, waarom zou je het niet willen weten?
    Ik vind de optie die iemand al gaf dat de VK of echoscopist het wel aan je man verteld en niet aan jou wel een goede. Maar ik zou zelf zo verschrikkelijk nieuwsgierig zijn dat ik dat helemaal niet zou kunnen denk ik. Heel veel succes met al je afwegingen en een goede zwangerschap, groetjes

#3101601 Quote

Hoi, ik ben zwanger van de tweede en ik heb vanmorgen de 20 weken echo gehad en wij wilde wel weten wat t is, dat wilde ik bij de eerste ook. Ik ben gewoon veel te nieuwsgierig!     Negen maanden wachten vind ik te lang  
    We krijgen dus weer een jongen… Ik had heel graag een meisje gewild, bij de eerste al, maarja, wat je graag wilt krijg je blijkbaar niet. Natuurlijk ben ik heel blij dat het gezond is!! Laten we dat voorop stellen!
    Maar toch he`..  
    Succes met je beslissing in ieder geval.

Groetjes.

#3101596 Quote

Hallo Allemaal,

Ik ben nu 32 weken en 4 dagen zwanger, en ik weet wel wat het geslacht is.
    Ben met de 20 weekse echo al wezen kijken en met 24 weken had ik nog een 3d echo omdat ik mijn kleine wel wou bekijken. Ik krijg een tweede zoon iedereen mag het van mij weten.

Bij de eerste heb ik ook gekeken wat het werd ik ben er zelf veel te nieuwsgierig voor om de hele zwangerschap te gaan zitten wachten.

Wou stiekem toch wel een meid, maar ben nu ook heel tevreden met nog een zoon hoor!

Nou veel succes meiden.
    Gr. debora

#3101718 Quote

Hoi,

Ik had ook bij de eerste zwangerschap zoiets van, ik wil het niet weten en mijn voorgevoel zij ook dat het een jongetje werd. Daarna ben ik nog bevallen van een meisje, en ook al was ik nog maar net zwanger, ik had een groot voorgevoel dat het een meisje werd. Omdat wij in een heel medisch gebeuren bij haar zaten en bijna zeker wisten dat ze na geboorte zou overlijden heb ik toch gevraagd of ze het geslacht na wilden kijken. Dit was met 26 weken en voor mij was het overduidelijk. Ik zag nml een witte streep van billetjes tot buik zeg maar…. En ja hoor, het verlossende woord, het was inderdaad een meisje.
    Ik vond het achteraf inderdaad toch ook wel fijn om te weten omdat ik maar een paar kleertjes hoefde te kopen en ik heel specifiek een mooie naam uit wilde zoeken. Daarom is het geweldig dat ze dit allemaal kunnen zien.
    Of ik het bij een 3e zwangerschap weer wil weten, daar kan ik nog geen antwoord op geven, maar ik weet wel dat het iets typisch voor nederlanders schijnt te zijn, omdat ik ook buitenlandse contacten heb en die weten allemaal bij voorbaat wat het wordt en iedereen mag het weten….
    VErder blijf er toch altijd rekening mee houden, zeker als het een ietwat vroege echo is dat ze zich kunnen vergissen!!!!

#3101804 Quote

Hoi

Bedankt voor de reacties. Ik ben er nu wel uit ik ga er toch voor om het wel te weten omdat ik het ook niet zie zitten als de vk het zometeen met de 20 weken echo perongelijk verteld. Ons zoontje van 3 die zegt tegen iedereen dat hij een zusje krijgt. Heel moelijk om uit te leggen dat het ook een broertje kan zijn. Ik heb zelf het idee da met ook en meisje is had ik al van het begin. Ben benieuwd. Ik heb volgende week dinsdag de 20 weken echo en dan vragen we het.

Groetjes Lucretia
    19wk

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3101816 Quote

, gelijk heb je! Spannend hoor, ik vond de 20-weken echo superleuk!
    Veel plezier en ik hoop dat het geslacht duidelijk te zien is!!!

#3102423 Quote

Hoi

We hebben vandaag de 20 weken echo gehad alles was goed en we weten ook dat het een jongen wordt. Had ik zelf niet verwacht dacht een meisje. Maar vindt dit net zo leuk het zal alleen voor onze zoon tegen vallen hij wil perse een zusje.

Groetjes Lucretia 20wk2d

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen