Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287544 Buitenstaanders Schuiven Je Dingen In De Schoenen

• Auteur

Vandaag was ik op mijn werk…..
    Ik ben lerares, dus we komen eerst bij elkaar in de lerarenkamer, zoals iedereen zich wel kan herinneren van vroeger. Normaal ben ik wel iemand die aanwezig is. Lekker babbelen en wel in voor een grapje. Vandaag  was ik  even wat rustiger…….heeft iedereen weleens toch??  
    Zegt een collega dat ik veranderd ben sinds de zwangerschap. Dat ik me nu veel meer afsluit en  veel stuurser  ben. En ze verteld mij er ook nog bij dat dat allemaal door de zwangerschapshormonen komt. Ik tegen haar  in. Ik zeg dat ik vandaag gewoon wat rustiger ben. Dat het niet echt met mijn zwangercshap te maken heeft. Zegt ze ook nog dat ik het zelf niet merk, maar dat het echt wel de hormonen zijn.

Ongelofelijk, ik heb mijn hele zwangerschap nog niet geklaagd, want ik heb werkelijk niks om over te klagen. Alles  verloopt soepel.  Ik voel me echt nog hetzelfde als voor dat ik zwanger was.
    Ik merk wel dat mijn kindje nu al prioriteit nummer 1 is. Mijn werk is belangrijk, maar zeker niet meer nummer 1. Tja, dat is inderdaad veranderd. Maar dat lijkt mij ook niet meer dan normaal.
    Als er niks aan de hand is tijdens je zwangerschap, zoeken mensen gewoon iets om commentaar op te hebben.
    Alsof alles met je zwangerschap te maken heeft. Niemand voelt zich toch 9 maanden perfect. Iedereen, zwanger of niet, is toch wel eens in 9 maanden chagarijnig, ziek, verkouden, spierpijn etc.
    Ik heb het nog even bij andere collega's en vrienden na gevraagd en die zeggen dat ik nog steeds net zo open ben als eerst. Maar toch trek ik me de opmerking van mijn collega wel aan……………misschien dat dat dan wel de zwangerschapshormonen zijn…….hihihi……ach nu ik het even van mij afgeschreven heb valt het ook wel mee.

Maar toch even nieuwsgierig…………..gebeurt het bij jullie ook dat andere mensen je dingen in de schoenen schuiven?? En dat alles, volgens anderen,  ineens met je zwangerschap te maken heeft????

Liefs Keita
    19wkn en 1dag

#3101583 Quote

hoi hoi

bij mij was het juist andersom  we waren bij ons op de afdeling met zijn vieren zwanger en de andere drie hadden vanalles en nog wat. ik heb (afkloppen) nergens last van. ik kreeg dus de hele tijd te horen 'dat je het nog volhoud' 'we horen je nooit klagen', 'je bent nog steeds de zelfde' is wel leuk om te horen maar op het gegeven moment word dat ook vervelend. hihi wat doen mensen toch raar als je zwanfer bent

groetjes danielle 35 wk precies

#3101584 Quote

Ik herken je verhaal.
    Ik ben 17 wkn zwanger, van de eerste…

Mijn collega's, die al kinderen hebben, weten alles beter…
    Dit komt daar door, en dit hier door.

Maar waar ik vooral last van heb, is dat ze alles beter weten. Niet alleen collega's, maar ook mijn moeder én schoonmoeder.

Over hoe ik nu tegen de dingen aan kijk… heel dom voorbeeld:
    Mijn ma deed vroeger de maxicosi achter op de fiets (?????????????????)
    En zei zegt, "oh dat kun jij ook mooi doen". Ikke: "daar begin ik niet aan".
    zei "wacht maar tot je kindje er is dan praat je wel anders"…

Telkens van dit soort dingen, ze bedoelen het goed, maar ik ben toch niet achterlijk?!

#3101588 Quote

Hoi,

Wat ik heel vervelend vond is dat andere mensen voor mij gingen bepalen wat ik niet meer kon doen, terwijl ik me prima voelde.
    Ach ja, ze bedoelen het goed.

Groetjes

#3101593 Quote

Hai!

Nou ik herken dit wel hoor! De eerste weken had ik echt nergens last van en toen was iedereen aan het vissen of ik me echt wel goed voelde. Met een week of 23 begonnen de klachten en daar was ik eerlijk en open over, maar nu loopt iedereen te roepen dat het wel mee zal vallen en dat zij het ook hadden en dat ik me er niet zoveel van aan moet trekken. Dus of je nou wel of geen klachten hebt, mijn ervaring is dat mensen altijd wel wat vinden om over te zeuren! hahaha

Liefs Wan

35 weken 4 dagen

#3101619 Quote

Kom op zeg, alsof zwangere vrouwen alleen nog maar hormonenbommen zijn. lekker makkelijk hoor. iedereen mag wel eens uit zijn humeur zijn, zich niet lekker voelen of wat dan ook, maar ben je vrouw en zwanger dan zijn het ineens de hormonen.

Nou vergeet het maar. ik ben ook wel eens strondsjaggie als ik niet zwanger ben. ook dan kan ik lelijk uit de hoek komen, snel op mijn teentjes getrapt zijn.

daar hoef ik echt niet zwanger voor te ijn.

Is trouwens ook wel leuk want dan krijg je te horen, je moet zeker ongesteld worden?
    nee mannen zijn nooit sjaggie uit hun hum op kortaf. oja toch wel, maar dan zijn ze gewoon moe en hebben ze hard gewerkt.

Miep

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3101622 Quote

Hoi,

Bij mij heeft iemand tegen me gezegd: "goh, je persoonlijkheid is zo veranderd sinds je zwanger bent…."

Dat was nog  vrij in het begin van de zwangerschap, toen ik nog gemiddeld 8x per dag  boven de pot hing. En dat heb ik volgehouden tot ongeveer 25 weken zwangerschap.
    Gek he, dat je dan niet altijd meer jezelf bent….??? En dit kwam dan ook nog van iemand die nooit zwanger geweest is. Zucht.

En het is inderdaad wel heel makkelijk om te zeggen: zal wel aan de hormonen liggen. Terwijl mijn man juist zegt dat ik niet echt veranderd ben.

Ik kan er nu wel om lachen, om zulke domme gedachten

Groetjes Lilian
    30w, 1d

#3101628 Quote

hoi keita

ik had precies t zelfde,maar dan met mijn  man.als ik iets zei of deed wat hij niet leuk vond,of we aan t kibbelen waren,zei hij:nouja,zullen de hormonen wel zijn.en ook tegen vrienden zeggen dat ik last had van mn hormonen.terwijl ik me nog altijd als altijd voel.ik heb helemaal geen last van buien of wat dan ook.maar omdat meneer verhalen heeft gehoord dat vrouwen daar last van hadden had ik het volgens hem ook.ik ben daar erg verdrietig om geweest omdat ik het zo oneerlijk vond.dat heeft mijn man wel aan het denken gezet en toen deed hij het gelukkig niet meer.en hij ziet nu ook wel dat ik eigenlijk helemaal niet veranderd ben.mensen verwachten vaak opeens een bepaald patroon als je zwanger bent.ik had laatst een  overbelaste knie,kon niet teveel lopen en traplopen,zegt mn leidinggevende:tja,de kans op ziekte is bij een zwangere groter als bij een niet zwangere...uhh…pardon??ik heb het over mn knie??
    heel vervelend idd als mensen bevooroordeeld zijn omdat je zwanger bent.
    groetjes kari

#3101651 Quote

Wat heerlijk om al jullie reacties te lezen……….om een paar moest ik ook erg lachen……….dit is toch precies de reden waarom wij allen bij dit forum actief zijn……….jullie zijn fantastisch……bedankt

Groetjes Keita
    19wkn 2dgn

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct