Vandaag was ik op mijn werk…..
Ik ben lerares, dus we komen eerst bij elkaar in de lerarenkamer, zoals iedereen zich wel kan herinneren van vroeger. Normaal ben ik wel iemand die aanwezig is. Lekker babbelen en wel in voor een grapje. Vandaag was ik even wat rustiger…….heeft iedereen weleens toch??
Zegt een collega dat ik veranderd ben sinds de zwangerschap. Dat ik me nu veel meer afsluit en veel stuurser ben. En ze verteld mij er ook nog bij dat dat allemaal door de zwangerschapshormonen komt. Ik tegen haar in. Ik zeg dat ik vandaag gewoon wat rustiger ben. Dat het niet echt met mijn zwangercshap te maken heeft. Zegt ze ook nog dat ik het zelf niet merk, maar dat het echt wel de hormonen zijn.
Ongelofelijk, ik heb mijn hele zwangerschap nog niet geklaagd, want ik heb werkelijk niks om over te klagen. Alles verloopt soepel. Ik voel me echt nog hetzelfde als voor dat ik zwanger was.
Ik merk wel dat mijn kindje nu al prioriteit nummer 1 is. Mijn werk is belangrijk, maar zeker niet meer nummer 1. Tja, dat is inderdaad veranderd. Maar dat lijkt mij ook niet meer dan normaal.
Als er niks aan de hand is tijdens je zwangerschap, zoeken mensen gewoon iets om commentaar op te hebben.
Alsof alles met je zwangerschap te maken heeft. Niemand voelt zich toch 9 maanden perfect. Iedereen, zwanger of niet, is toch wel eens in 9 maanden chagarijnig, ziek, verkouden, spierpijn etc.
Ik heb het nog even bij andere collega's en vrienden na gevraagd en die zeggen dat ik nog steeds net zo open ben als eerst. Maar toch trek ik me de opmerking van mijn collega wel aan……………misschien dat dat dan wel de zwangerschapshormonen zijn…….hihihi……ach nu ik het even van mij afgeschreven heb valt het ook wel mee.
Maar toch even nieuwsgierig…………..gebeurt het bij jullie ook dat andere mensen je dingen in de schoenen schuiven?? En dat alles, volgens anderen, ineens met je zwangerschap te maken heeft????
Liefs Keita
19wkn en 1dag