Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287545 Hogebloedruk S

• Auteur

Hey ik ben vandaag bij de vk geweest en was niks aangekomen en het hartje van de baby klonk super alleen heb een te hoge bloeddruk 118/92 nu moet ik zoutarm gaan eten maar dit is me eerste kindje dus ik weet niej wat ik nu wel en niej mag en als ie over 3 weken nog zo hoog is moet ik via de gyn alles doen zei ze tegen mijn maar heb verder geen uitleg of iets gehad ik hoop dat jullie me advies kunnen geven op msn toevoegen mag ook want ken heel wat tips gebruiken want is de eerste x dus alle tips en adviesen zijn welkom   mijn msn is little_tijger1986@hotmail.com groetjes   carola 15 weken

#3101585 Quote

hoi hoi

zoutarm/zoutloos koken dus heel weinig of geen zout in het eten doen
    geen drop eten
    weinig / geen chips of zoutjes waar zout op zit

verder weet ik ook niet als je meer zekerheid wil zou ik gewoon ff de vk bellen wat je precies wel en niet mag dat het niet helemaal duidelijk voor je is

succes

groetjes danielle 35 wk precies

#3101587 Quote

Hoi,

Er is speciaal natrium arm zout te koop. Ik geloof dat het Low-Salt heet, je kunt het gewoon in de supermarkt kopen, dit kun je als zout vervanger gebruiken. Verder geen kant en klaar maaltijden, die zijn vaak erg zout. Geen soep en geen pakjes gebruiken bij het maken van macaroni en dat soort maaltijden.
    Ik wens je veel succes.

Groetjes

#3101602 Quote

Hoi

Ik ken het probleem ik heb op dit moment ook een iets te hogebloeddruk 150/90.
    Ik hoef niet zoutloos omdat dit volgens de meeste niet help. Ik kreeg van mijn vk het advies om knoflookcapsules en visolie te gaan slikken deze helpen de bloeddruk te verlagen. Ik ben nu 18wk4 en mijn bloeddruk blijft constant en dat vinden ze goed. Ik slik dus al vanaf 8 wk die vitamines. Bij de eerste werd ik met 26 wk naar de gyn gestuurd voor een te hogebloeddruk en deze gaf mij medicijnen en daar blijf hij ook op onderdruk 90 hangen dit was redelijk. Ik moest toen zelfs niet zoutloos. Je moet ook wel oppassen dat je niet volledig zoutloos gaat eten want dat kun je weer uitdrogingsverschijnsels krijgen en dit is ook geen pretje. dus gewoon brood blijven eten met zout en water uit de kraan en geen flessen water want dan wordt je zout gehalte te laag in j lichaam.Ik eet nu gewoon allles heb ik dus een keer zin in drop of vette snack eet ik dit. Ze zijn met een hogebloeddruk gewoon bang dat je zwangerschapsvergiftiging  krijgt en dat is geen pretje. Het kan ook zijn  dat je zwangerschapssuiker hebt, moest ik de eerste keer een dagcurve van doen want daar kun je ook een te hogebloeddruk van krijgen. Zolang er geen eitwit in je urine  zit is het inieder geval  goed. Zo wel een heel erg lang verhaal maar ja ik hoop dat je er wat mee kan. Ik loop trouwens nog steeds bij de vk omdat mijn bloeddruk stabiel blijft.

Groetjes Lucretia   18wk4

#3101669 Quote

Hoi hoi

bij een zoutarm dieet moet je inderdaat gewoon oppassen met zout.  Door zoud word de druk in aderen hoger, dit heeft te maken met het fijd dat zout vocht aantrekt en er dus veel vocht in het bloed is dat door je lichaam moet worden gepompt.
    Je kunt bij de meeste huisartsen een voedingsadvies halen op papier en misschien heeft je verloskundige dit ook wel.

je moet in iedergeval wijnig of liever geen zout op je eten doen en zoute dingen zo veel mogelijk vermeiden, ook drop bevat heeel veeel zout.
    succes

liefs silvia

#3101670 Quote
    quote: SILLIEBILLIE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-10-2006 20:02:18'));

Hoi hoi

bij een zoutarm dieet moet je inderdaat gewoon oppassen met zout.  Door zoud word de druk in aderen hoger, dit heeft te maken met het fijd dat zout vocht aantrekt en er dus veel vocht in het bloed is dat door je lichaam moet worden gepompt.
    Je kunt bij de meeste huisartsen een voedingsadvies halen op papier en misschien heeft je verloskundige dit ook wel.

je moet in iedergeval wijnig of liever geen zout op je eten doen en zoute dingen zo veel mogelijk vermeiden, ook drop bevat heeel veeel zout.
    succes

liefs silvia

Ik wilde je ook toevoegen maar dat lukte niet klopt je imail wel???
    liefs silvia

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3101686 Quote

Hoi Carola,

Behalve dat zoutarme dieet, zou je het ook nog wat rustiger aan moeten gaan doen.
    Mijn ervaring is dat rust ook een gunstig effect kan hebben op de bloeddruk. Ik bedoel niet gelijk dat je minder moet gaan werken (is wel een optie), maar dat je ook in je privé leven wat meer rust voor jezelf neemt.

groetjes en succes

#3101692 Quote

Hoi,

Ik heb ook last van een te hoge bloeddruk (ben 27 weken zwanger) en inmiddels onder controle bij de gynaecoloog. Ik hoef niet zoutarm te eten, er zou onderzoek zijn gedaan waaruit is gebleken dat dit niet echt helpt bij te hoge bloeddruk bij zwangere vrouwen. Wel kreeg ik het dringende advies het een stuk rustiger aan te gaan doen omdat er op dat gebied nog heel veel winst is te behalen. Met mijn kindje gaat gelukkig alles goed. Als ik jou was zou ik het ook zeker wat rustiger aan gaan doen en nog eens overleggen met je vk wat nu de beste opties voor je zijn.
    Veel sterkte!

Groetjes, Troetje

#3101702 Quote

Hoi,

Ik ben op dit moment vijf dagen overtijd en moest gisteren voor controle
    naar het zkh. Daar bleek mijn bloeddruk ineens 150/100 te zijn. Veel
    te hoog dus moest gelijk allerlei onderzoeken doen maar ze hebben nog
    niet kunnen vinden waarom mijn bloeddruk zo hoog is.

Wat nu vooral belangrijk is is dat je het heeeel rustig aandoet en vooral
    ook stres probeert te voorkomen.

Zaterdag mag ik weer in het zkh komen gaan ze weer mijn bloeddruk een
    paar keer meten en weer een ctg van het kindje maken. Dan horen we hoe
    verder. En wanneer ze het gaan halen.

Groetjes Peet

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct