Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287546 Vraagje Over Draagdoek

• Auteur

Hai hai,

Ik hoop dat iemand met mijn vraag kan helpen.
    Ik zit er over te denken om een draagdoek te gaan kopen.Nu komt mijn kindje in december en ik vraag me steeds af als je je kindje in de draagdoek doet of je dan je baby een winterjasje aan moet doen of dat een vestje al genoeg is.Het lijkt me heel erg warm, een winterjasje, een draagdoek, tegen je lijf aan en dan nog eens je eigen jas aan(weliswaar open maar dan nog)Heeft iemand hier ervaring mee?

Veel liefs Summy26 (30 weken en 3 dagen)

#3101604 Quote

Hoi, ik weet het niet. Ik vraag het me ook weleens af. Ik kan omdat ik in de bergen woon met veel sneeuw niks met een kinderwagen de eerste maanden dus ga ook aan de draagdoek. Ik denk dat als het kindje goede warme kleertjes aan heeft , een mutsje op en dan in de draagdoek dat het warm genoeg is. Ben benieuwd of er nog meer tips komen.
    Groetjes

#3101608 Quote

Ik denk dat je het gewoon even af moet wachten!
    Hoe koud is het?
    Wat heb jezelf aan? Regel is vaak dat de kleine 1 laagje meer nodig heeft!
    Maar is je man bijvoorbeeld erg warmbloedig dan kan je kindje dat ook hebben!
    Ik zou gewoon altijd een rugzakje met wat extra kleertjes meenemen zodat je altijd wat aan of uit kan trekken bij de kleine!
    Gewoon een beetje regelmatig voelen in het nekje en handjes!
    Vertrouw op jezelf dat is het belangrijkste, mama's voelen hun kleine perfect aan!
    Succes L81 (35,4 wkn)

#3101611 Quote

Hoi,

Ken je het draagdoekenforum al? Daar vind je ontzettend veel informatie over de verschillende soorten draagdoeken en het gebruik ervan en bovendien veel ervaringsverhalen. Kijk hier  maar eens!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

#3101624 Quote

dat moeders hun kindje precies aanvoelen, ben ik niet met L81 eens!
    Mijn zoontje is in aug. geboren en ik vond het af en toe een hele puzzel om te achterhalen of hij het nu behaaglijk had in de winter of niet. Op een gegeven moment lag hij in de kinderwagen steeds te huilen en bleek hij het dus wel te koud te hebben.

Wij hadden overigens voor de winter een skipakje gekocht: heerlijk warm, echt een aanrader voor in de kinderwagen en voor in de buikdrager. Alleen heb ik geen ervaring met een echte draagdoek.

Kijk wel uit als je de draagdoek onder je jas draagt met te dikke kleding.

greet

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct