Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287550 Blaasontsteking

• Auteur

Dag dames,

Ik heb ff een vraagje. Ik heb nu al ruim 7 weken een blaasontsteking, maar geen gewone. Ik heb al drie kuren achter de rug maar niks helpt. Nu heb ik een vierde kuur gehad en dat middel heet..
    ciprofloxaine
    Ze geven het liever niet maar ik ben nu 40 wkn en twee dagen dus volgens het ziekenhuis kan het gewoon. Nu staat er duidelijk in de bijsluiter.. niet voor zwangeren en niet voor kinderen onder de vijf jaar.
    Heeft iemand dit ook geslikt of heeft hier ooit van gehoord??

Ik hoor graag.
    Thanxxx

#3101635 Quote

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik heb dit op internet kunnen vinden :

Zwangerschap
    Gebruik dit middel NIET als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Wel is bekend dat het middel bij kinderen jonger dan 16 jaar bijwerkingen op de botten en gewrichten kan geven, omdat deze nog in de groei zijn. Bent u zwanger, of wilt u tijdens de kuur zwanger worden, overleg dan met uw arts of apotheker voor u met de kuur begint. Misschien kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander veilig middel.

Lijkt mij dus niet verstandig, maar wellicht voor de zekerheid nog maar een keer met je apotheker of huisarts bellen? Misschien wel met beide?
    Ik had laatst ook een zalfje gekregen voor een infectie en volgend de HA kon ik het zonder problemen gebruiken, maar de apotheker dacht er toch anders over.
    Lekker duidelijk dus.

groetjes Danique
    32w2d

#3101639 Quote

kunnen ze de verdere behandeling van je blaasontsteking niet uitstellen tot de kleine geboren is? Je bent al zover! Misschien moet je dan ipv borstvoeding kolven, maar ben je wel van die rottige blaasontsteking af.

Ik zou het middel niet durven nemen; je weet maar nooit. Al wil ik een blaasontsteking niet bagetelliseren: bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook weken met een niet weg te krijgen blaasontsteking gelopen (is mijn zwakke plek).

Beterschap met je blaasontsteking en hopelijk komt die kleine snel; dan kunnen ze jou goed behandelen zonder schade aan de kleine te brengen.

greet

#3101664 Quote

hoi hoi

als ik jou was zou ik het middel niet nemen…
    ik had bij mijn vorrige zwangerschap ook blaasontsteking de laatste weken en mij wilde ze toen ook niets meer geven…
    ik was bijna 40 weken moest veel drinken en nog belangrijker goed uitplassen en door de blaasontsteking is mijn baarmoeder gaan irriteren en zijn de weeen begonnen…

is ook een klein voordeeltje haha daarna was ik er bijna vamaf wat antibiotica 2 dagen en het was weg!!!

ik zou zeggen hou nog even vol

sterkte groetjes diana

#3101701 Quote

Pfff wat een naar geval….
    Ik heb momenteel ook een blaasontsteking en vandaag de laatste capsule genomen van mn antibiotica (Nitrofurantoine)
    Deze geeft GEEN gevaar voor de vrucht en kan dus zonder problemen tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Vlak voor of tijdens de bevalling moet het niet meer gebruikt worden omdat deze in zeer kleine hoeveelheden in de moedermelk gaat zitten. (bijsluiter)
    Het liefst slik ik helemaal geen medicijnen maar mn VK vertelde dat ik anders de bevalling al op gang kan laten komen… En ik dus beter medicijnen kan nemen
    Succes ermee L81 (35,5 wkn)

#3101708 Quote

Hoi Gitty,

Ik zou het ook niet durven nemen, dus ik snap hoe je je voelt. Misschien kun je inderdaad, zoals 'bugs bunny' (weet haar echte naam even niet) proberen zoveel mogelijk te drinken? Ik heb zelf ook vaak blaasontsteking, maar meestal kan ik die zelf goed behandelen, door veel zure sapjes te drinken (appelsap, en vooral cranberrysap), en ook heeeeeel veel water.

Als je echt die medicijnen niet wilt nemen, kun je dat proberen. Je moet dan zoveel zure sapjes en water drinken dat je elk half uur tot elk uur moet plassen. (Je kunt het beste mineraalwater drinken zodat je niet teveel mineralen uit je lichaam spoelt). Verder: zure bommen eten (alles wat zuur is) en multivitaminen voor zwangeren nemen om je afweersysteem te helpen.

Veel sterkte! En inderdaad… als je geluk hebt, komt de bevalling ook nog op gang door het veelvuldige plassen!

~Hilde

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct